Wskazówka dotycząca montażu Dell J739n

Montaż Dell J739n wymaga wiedzy technicznej, ponieważ wszystkie komponenty muszą być ściśle zamontowane i skonfigurowane, aby działały prawidłowo. Przed rozpoczęciem montażu upewnij się, że masz wszystkie niezbędne narzędzia, komponenty i części. Następnie przeczytaj i zapoznaj się z instrukcjami montażu, aby upewnić się, że masz świadomość wszystkich kroków. Montaż Dell J739n może być skomplikowany, dlatego musisz mieć cierpliwość i wytrwałość, aby go wykonać poprawnie. Po zakończeniu montażu zalecane jest sprawdzenie wszystkich komponentów i ustawień, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.

Ostatnia aktualizacja: Wskazówka dotycząca montażu Dell J739n

Ten silnik występuje w wielu rodzajach pojazdów i w różnych wariantach. Charakteryzuje się znacznym zabudowaniem, co dla mechanika może oznaczać pewne ryzyko podczas ustawiania rolki napinającej. Aby umożliwić wygodną wymianę paska proponujemy zapoznać się z praktyczną, instrukcją dotyczącą montażu.

Prace przygotowawcze dotyczące demontażu:

• Wymontować prawy reflektor
• Wymontować przewód doprowadzający powietrze
• Zwolnić pojemnik cieczy chłodzącej
• Zwolnić z uchwytu pojemnik rezerwowy wspomagania, odsunąć na bok
• Usunąć tylko górną osłonę paska zębatego
• Wymontować pompę próżniową
• Wymontować dolną osłonę
• Poluzować i ściągnąć pasek wielorowkowy
• Odkręcić 3 śruby mocujące napinacz
• Wymontować pasek napędów pomocniczych

Ustawić wał korbowy na GMP. Oznakowanie stopnia zamachu w skrzyni biegów musi zbiegać się z oznakowaniem na obudowie (1) (2) (patrz ilustracja 1).

Zdemontować pokrywę zaworów. Zamontować z tyłu linijkę wału rozrządu ustawiając ją w lewo i w prawo za pomocą odpowiednich szczelinomierzy. OE (T 3418) Linijka znajduje się także w zestawie CONTI ®TOOL BOX. (patrz ilustracja 2)

Jeżeli nie można zamontować linijki, należy obrócić wałem korbowym o jeden pełen obrót.

Użyć na pompie wtryskowej narzędzia blokującego (ewentualnie lekko nasmarować).
Narzędzie blokujące: OE (3359)
Także tutaj można skorzystać z blokady z zestawu CONTI ® TOOL BOX. Lekko poluzować 3 śruby w podłużnych otworach. (patrz ilustracja 3)

Uwaga:
Typ A: wymienić śruby.
Typ B: śruby mogą być nadal używane.

Wskazówka:
W żadnym razie nie wolno odkręcić głównej nakrętki piasty pompy wtryskowej.

Dalsze postępowanie:
Założyć mostek silnikowy lub zabezpieczy ć odpowiednio blok silnikowy (podeprzeć silnik). Dopiero teraz można odkręcić wewnętrzne śruby (1) poduszki silnika i zewnętrznego uchwytu (3).
Następnie odkręcić śruby leżące pośrodku (2).
Usunąć wspornik poduszki silnika.
Teraz wymontować uchwyt mocujący silnika (6) odkręcając 3 śruby mocujące (5) go w bloku silnika (patrz ilustracja 4).

Następnie odkręcić tłumik drgań. Wymontować środkową i dolną osłonę paska rozrządu. pl/media/_old/artdodatki/122096213948c6675bba845. jpg"/>Ponownie skontrolować pokrywanie się oznakowania na skrzyni biegów. (patrz ilustracja 1)
Dopiero wtedy lekko poluzować nakrętkę rolki naprężającej (3). Rolkę naprężającą poluzować za pomocą dwuotworowego klucza (OE 3387 lub z CONTI ® TOOL BOX) odkręcając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. (patrz ilustracja 5) Teraz zdemontować pasek zębaty.

Nigdy nie wolno przekręcać oddzielnie samym kołem wału korbowego lub wałka rozrządu bez zamontowanego paska rozrządu (niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika).



Montaż:
Zamontować przyrząd przytrzymujący w kole wałka rozrządu. Przyrząd przytrzymujący: OE (3036, lub z CONTI ® TOOL BOX). Śrubę poluzować o kilka skrętów gwintu. W razie potrzeby zastosować na kole wałka rozrządu ściągacz i ściągnąć koło. OE (T- 40001 lub użyć narzędzia uniwersalnego z CONTI ® TOOL BOX) (patrz ilustracja 6)

Linijki wału rozrządu nigdy nie wolno używać podczas ściągania i mocowania koła wału rozrządu jako przytrzymywacza.
OT – sprawdzić jeszcze raz oznakowanie. (patrz ilustracja 1) Teraz można założyć nowy pasek zębaty, zakładając go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Wskazówka dotycząca montażu rolki napinającej:Przytrzymywacz płyty głównej koniecznie musi leżeć we wgłębieniu.
Ustawić koło pompy wtryskowej mniej więcej pośrodku podłużnych otworów.
Zdemontowane koło wału razem z paskiem rozrządu ponownie zamontować lekko dokręcając ręką śrubę.
Koło wału rozrządu musi się jeszcze dać kręcić na stożku. (patrz ilustracja 7)

Teraz należy przekręcić rolkę naprężającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara, stosując dwuotworowy dokręcacz nakrętek (z CONTI ® TOOL BOX). Nacięcia i oznakowania na przodzie rolki napinającej koniecznie muszą się pokrywać. Następnie należy przykręcić nakrętkę rolki napinającej z siłą 20 Nm (3) (patrz ilustracja 8).

Jeśli przypadkiem mimośród został zbyt mocno przykręcony, należy najpierw całkowicie poluzować rolkę napinającą, a potem ponownie napiąć.
OT – ponownie sprawdzić oznakowanie (patrz ilustracja 1).

Dociągnąć śrubę koła wału rozrządu do 45 Nm.
Przy luzowaniu ponownie użyć przyrządu przytrzymującego. (OE 3036 lub CONTI ® TOOL BOX) (patrz ilustracja 9)

Dokręcić luźne śruby koła pompy wtryskowej.
(Uwaga: w razie potrzeby należy wymienić śruby! ).

Momenty dokręcające:
Śruby wersja A: 20 Nm
Śruba (y) wersja B: 25 Nm
(patrz ilustracja 3)
Usunąć linijkę wału rozrządu (patrz ilustracja 2).
Usunąć blokujące narzędzia z pompy wtryskowej.
Obrócić wałem korbowym dwa razy w kierunku pracy silnika.
Oznaczenia muszą się ponownie pokrywać.

Bardzo ważna czynnością jest ustawienie napięcia paska rozrządu: w przypadku niewłaściwego postępowania może dojść w wyniku zbyt małego napięcia paska zębatego do uszkodzenia rolki napinającej

Zasady postępowania:
Zamontować linijkę wału rozrządu. Użyć narzędzi blokujących. Napięcie paska zębatego ewentualnie ponownie skontrolować na rolce napinającej za pomocą lusterka. Oznakowania na rolce muszą się koniecznie pokrywać. (patrz ilustracja 10). W razie potrzeby wyregulować i po 2 kolejnych obrotach silnika ponownie skontrolować stosując takie same kroki jak opisano powyżej.
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności niż demontaż.

Śruby poduszki silnika muszą dokładnie dochodzić do krawędzi (patrz ilustracja 4).
Poduszka silnika musi być ustawiona równolegle do silnika.

Pasek napędów pomocniczych należy sprawdzić pod kątem jego stanu, w razie potrzeby wymienić na nowy. Napinacz skontrolować pod kątem ich funkcjonowania:

Po uruchomieniu silnika:
Skontrolować czy nie występują jakieś dziwne odgłosy. W razie potrzeby sprawdzić naprężenie. pl/media/_old/artdodatki/122096223348c667b9681b1. pl/media/img/article/0/0/4/6/1/0/4ee60a2429ff0122096223348c667b9681b1_min. jpg"/>
Nowe śruby koła pompy wtryskowej (wersja A) dokręcić o kolejne 90°. (patrz ilustracja 3)
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności jak demontaż. Sprawdzić ustawienie reflektora i ewentualnie je wyregulować.
Przeprowadzić jazdę próbną. Wymianę paska rozrządu oznaczyć na naklejce (patrz ilustracja 11).
Dowiedz się więcej

W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia paska są: błędne napięcie i niewspółpłaszczyznowość. Napięcie paska Istnieją 3 różne systemy napinania dla układu paska pomocniczego: – napinacz manulany/stały – napinacz automatyczny – paski Stretch Fit – paski elastyczne bez napinacza Pierwszy z systemów […]

Pompowtryskiwacz jest jednym z trwalszych elementów układu zasilania. Elementem najbardziej narażonym na zużycie jest końcówka rozpylacza, z uwagi na kontakt z gorącymi spalinami. W czasie eksploatacji rozpylacz traci szczelność, obniża się ciśnienie jego otwarcia oraz dochodzi do rozkalibrowania otworków wylotowych. Inne przypadki uszkodzeń to utrata szczelności sekcji tłoczącej, awaria zaworu elektromagnetycznego, pęknięcie sprężyny, czy zabrudzenie […]

Silniki VAG 1. 9 TDI (rok modelowy od 1996 do 2006) VAG zastąpił napinacz paska rozrządu nową konstrukcją. W VKM 11130 napinacz może nie wyglądać dokładnie tak samo jak ten, który zdemontowany zostanie z silnika samochodu z danego roku modelowego. Istnieją fizyczne różnice pomiędzy tymi dwoma napinaczami, podobnie jak i między paskami. Dlatego też […]

Podczas konfigurowania konta użytkownika systemu Windows za pomocą ustawień systemu Windows 10 zarówno hasło, jak i wskazówka dotycząca hasła są polami, które należy wypełnić, aby ukończyć proces. Jest zrozumiałe, że system Windows zostałby skonfigurowany tak, aby był jak najbardziej bezpieczny, ale czasami ten dodatkowy krok po prostu nie jest konieczny. Jeśli nikt inny nie ma fizycznego dostępu do twojego komputera, tak naprawdę nie potrzebujesz hasła - ani podpowiedzi do hasła. Z drugiej strony, jeśli możesz użyć podpowiedzi do hasła, aby odtworzyć stare zapomniane hasło, potencjalnie inna osoba mogłaby to zrobić, jeśli jest wystarczająco sprytna. Lista przykładów przypadków, w których podpowiedź do hasła jest zobowiązaniem, a nie zasobem, może rosnąć dość długo, gdy zaczniesz myśleć o tym temacie.

Bez względu na powód, dla którego możesz pozbyć się podpowiedzi do hasła, możesz to zrobić na kilka sposobów szybko i bez kłopotów. Wszystkie polegają na usunięciu starego hasła użytkownika i skonfigurowaniu nowego hasła w sposób, który nie wymaga od użytkownika ustawiania podpowiedzi do hasła.

Oto trzy szybkie sposoby usuwania wskazówek dotyczących hasła z komputera z systemem Windows 10.

Jak usunąć wskazówki dotyczące hasła za pomocą Panelu sterowania systemu Windows 10

  1. Otwórz „Panel sterowania”.
  2. Przejdź do „Kont użytkowników”.
  3. Przejdź do „Zarządzaj innym kontem”.
  4. Wybierz konto użytkownika.
  5. Kliknij link „Utwórz hasło”.
  6. Wpisz swoje nowe hasło.
  7. Pozostaw pole „Wpisz wskazówkę dotyczącą hasła” puste.
  8. Kliknij przycisk „Zmień hasło”, aby zakończyć zadanie.

Jak usunąć wskazówkę dotyczącą hasła przez lokalnych użytkowników i grupy

  • Otwórz okno dialogowe „Uruchom” (Win + R).
  • Wpisz „lusrmgr. msc” i naciśnij „Enter”.
  • Przejdź do „Lokalni użytkownicy i grupy”.
  • Kliknij „Folder użytkowników”.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy konto użytkownika, dla którego chcesz utworzyć hasło.
  • Wybierz „Ustaw hasło”.
  • Wybierz „Kontynuuj”.
  • Wpisz nowe hasło i kliknij „OK”, aby zakończyć zadanie.
  • Jak usunąć wskazówkę dotyczącą hasła za pomocą wiersza polecenia

  • Otwórz „Eksplorator plików”.
  • Przejdź na główny dysk. Zwykle jest to dysk „C”.
  • Przejdź do „Windows”.
  • Przejdź do folderu „System32”.
  • Wyszukaj plik „cmd. exe” i kliknij go dwukrotnie lub kliknij plik prawym przyciskiem myszy i wybierz „Uruchom jako administrator”.
  • Wpisz następujące polecenie „net user UserName NewPassword”, zastępując UserName odpowiednią nazwą użytkownika i New Password hasłem, które chcesz ustawić dla tego konkretnego użytkownika.
  • Naciśnij „Enter”, aby zakończyć zadanie.
  • Wskazówka dotycząca naprawy „Awaryjny rozruch”

    Awaryjne uruchamianie silnika kablami rozruchowymi

    Jeżeli prędkość rozruchowa silnika nie jest wystarczająca do jego uruchomienia wskutek zbyt słabego akumulatora, to pojazd można uruchomić za pomocą zewnętrznego akumulatora i kabli rozruchowych. W większości przypadków proces, zwany również „pożyczaniem prądu”, jest wykonywany przy użyciu drugiego samochodu i kabli rozruchowych.

    Jeśli w pobliżu nie ma pomocy drogowej, to podczas uruchamiania kablami rozruchowymi należy przestrzegać następujących wskazówek:

    • Aby uniknąć uszkodzeń w instalacji elektrycznej pojazdu, należy stosować tylko odpowiednie kable rozruchowe o wystarczającym przekroju przewodu
    • Przed przystąpieniem do awaryjnego rozruchu dokładnie przeczytaj instrukcję obsługi kabli rozruchowych oraz instrukcje obsługi pojazdów, w tym wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
    • Akumulatory obu pojazdów muszą mieć to samo napięcie znamionowe
    • Jeśli awaryjny rozruch jest wykonany poprzez zasilanie z innego samochodu, upewnij się, że nadwozia obu pojazdów nie stykają się

    Akumulator „pożyczający” prąd powinien być wystarczająco naładowany i mieć pojemność (Ah) równą lub większą niż akumulator zasilany

    Zasada bezpieczeństwa!

  • Aby uniknąć uszkodzenia rzeczy i obrażeń ciała, nie należy uruchamiać za pomocą kabli, jeśli akumulatory są zamarznięte, uszkodzone lub nieszczelne!
  • Nie wykonywać awaryjnego rozruchu w otoczeniu, w którym istnieje ryzyko eksplozji!
  • Nieprawidłowe użycie kabli rozruchowych przy samochodzie grozi pożarem, implozją, oparzeniami i wybuchem!
  • Przygotowanie do awaryjnego rozruchu

  • Zabezpiecz pojazdy przed niezamierzonym stoczeniem
  • W przypadku automatycznej skrzyni biegów, ustaw dźwignię wyboru biegów na „P”, zaciągnij hamulec awaryjny
  • W przypadku manualnej skrzyni biegów, ustaw dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne, zaciągnij hamulec awaryjny
  • Przed awaryjnym rozruchem wyłącz w obu pojazdach „zapłon” oraz wszystkie odbiorniki, jak radio, dmuchawę itp.
  • Podłączanie kabli rozruchowych

    Należy przy tym zawsze kierować się wskazówkami dotyczącymi „Awaryjnego rozruchu”, podanymi w instrukcji obsługi obu pojazdów!

    1. Zacisk 1 czerwonego kabla podłącz do bieguna dodatniego (plusa) naładowanego akumulatora (B).
    2. Zacisk 2 czerwonego kabla podłącz do bieguna dodatniego (plusa) rozładowanego akumulatora (A).
    3. Zacisk 1 czarnego kabla podłącz do bieguna ujemnego (minusa) naładowanego akumulatora (B).
    4. Zacisk 2 czarnego kabla podłącz do masy/ nadwozia lub do kadłuba silnika pojazdu (A) możliwie daleko od bieguna akumulatora, zapewniając w ten sposób połączenie z rozładowanym akumulatorem.

    A= pojazd z rozładowanym akumulatorem / B= pojazd z naładowanym akumulatorem

    Ważne wskazówki!

  • W samochodzie z rozładowanym akumulatorem nie wolno podłączać czarnego kabla do ujemnego bieguna akumulatora. W przypadku akumulatora intensywnie „gazującego” istnieje niebezpieczeństwo wybuchu!
  • W przypadku pojazdów wyposażonych w systemy zarządzania akumulatorem, awaryjny rozruch musi odbywać się z wykorzystaniem punktów do uruchamiania z obcego źródła, umieszczonych w komorze silnika. Jeśli awaryjny rozruch odbywa się bezpośrednio na biegunach akumulatora, może to doprowadzić do uszkodzenia elektroniki pokładowej lub czujnika akumulatora.
  • Rys.

    Położenie punktów do uruchamiania z obcego źródła

    BMW/E90 w komorze silnika

    Wykonanie awaryjnego rozruchu

    1. Uruchom pojazd (B) z naładowanym akumulatorem i pozostaw na biegu jałowym
    2. Uruchom pojazd (A) z rozładowanym akumulatorem
    3. Jeżeli silnik nie zaskoczy, to po każdej próbie uruchomienia, która nie powinna trwać dłużej niż 15 sekund, należy zrobić przerwę co najmniej 1-minutową. Po uruchomieniu pojazdu odczekaj ok. 2 minuty, aż silnik zacznie równo pracować, a następnie odłącz kable rozruchowe

    Odłączanie kabli rozruchowych

    Kable rozruchowe odłącza się w odwrotnej kolejności.

  • Odłącz zacisk 2 czarnego kabla od pojazdu z rozładowanym akumulatorem
  • Odłącz zacisk 1 czarnego kabla od pojazdu z naładowanym akumulatorem
  • Odłącz zacisk 2 i na końcu zacisk 1 czerwonego kabla
  • Wskazówka!

    Po udanym rozruchu należy wykonać jazdę pojazdem korzystającym z „pożyczanego” prądu, aby naładować akumulator.

    Aby uniknąć kolejnego zgaśnięcia pojazdu, zaleca się podładować akumulator za pomocą prostownika, następnie sprawdzić go lub w razie potrzeby wymienić.

    Wskazówka dotycząca montażu Dell J739n

    Bezpośredni link do pobrania Wskazówka dotycząca montażu Dell J739n

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Wskazówka dotycząca montażu Dell J739n