Emerson CF330SW00 to wysokiej jakości wentylator sufitowy o średnicy 30 cali, który charakteryzuje się wytrzymałością i wygodą użytkowania. Wentylator oferuje silnik o mocy 255 W i 8-stopniowy regulator prędkości obracania łopatek, który pozwala na dostosowanie przepływu powietrza do indywidualnych potrzeb. Wentylator wyposażony jest w dwa tryby pracy: lato i zima. Tryb letni wspomaga wymianę powietrza w pomieszczeniu, natomiast tryb zimowy pozwala na oszczędność energii poprzez obniżenie prędkości obrotów wentylatora. Emerson CF330SW00 jest łatwy w montażu i posiada wszystkie niezbędne narzędzia do wykonania zadania. Wentylator jest idealnym rozwiązaniem do domu lub biura, gdzie jakość powietrza i komfort są priorytetem.
Ostatnia aktualizacja: Wprowadzenie do produktu Emerson Cf330sw00
Każdy produkt był kiedyś nowy. Każdy biznes, który utrzymał się na rynku i zapracował na siebie, przechodził przez różne stadia rozwoju. Najważniejszym powodem, który dał podwaliny pod jego przyszły sukces, było właśnie wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Marketing dookoła tego wydarzenia różni się w zależności od produktu, grupy odbiorców, a nawet kraju. Strategia wprowadzenia produktu na rynek to cała masa analiz i przygotowań. Jeśli jednak zostanie przygotowana jak należy, to można spokojnie czekać na sukces.
Wprowadzenie nowego produktu na rynek? To nie lada wyzwanie!
Cykl życia produktu to proces, przez który przechodzi prawie każde dobro na rynku, od momentu wprowadzenia nowego produktu na rynek, aż do jego usunięcia z tegoż rynku. Cykl życia ma cztery etapy – wprowadzenie, wzrost, dojrzałość i spadek.
Wprowadzenie na rynek nowego produktu to pierwszy etap życia dóbr zbywalnych. I jest to bardzo ważny okres w cyklu życia produktu – chociaż niekoniecznie determinuje on w 100% jego ostateczny sukces.
Na etapie, kiedy odbywa się wprowadzenie nowego produktu, marketing i promocja są na wysokim poziomie – a firma często najwięcej inwestuje w promocję produktu i dostarczenie go konsumentom. Jest to chyba najlepiej pokazane w słynnych prezentacjach Apple (AAPL) – Get Report, które podkreślają nowe funkcje ich nowych (lub wkrótce wprowadzonych) produktów.
Kiedy trwa wprowadzenie nowego produktu, firma jest w stanie najpierw zorientować się, jak reagują konsumenci: czy oferta im się podoba i jak duży może być jego sukces. Jednak jest to również często okres dużych wydatków bez gwarancji, że produkt zwróci się sam poprzez sprzedaż.
Gdy trwa wprowadzenie na rynek nowego produktu, koszty są na ogół bardzo wysokie, a konkurencja zazwyczaj niewielka. Podstawowymi celami etapu wprowadzenia jest zbudowanie popytu na produkt i przekazanie go konsumentom w nadziei, że później zarobi na jego rosnącej popularności.
Strategia wprowadzenia nowego produktu na rynek krok po kroku
Jak już wspomniałam, strategia wprowadzenie nowego produktu na rynek może być różna, ponieważ zależy od wielu czynników. Nie zmienia to faktu, że pewne kroki należy wykonać w prawie każdym przypadku gdy ma miejsce wprowadzenie nowego produktu.
Przestudiuj swoją konkurencję
Wiele zajęć z marketingu biznesowego uczy uczestników, jak przeprowadzić analizę SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia). Musisz zacząć od poważnego spojrzenia na swoich konkurentów. Zrób listę firm, które oferują produkty lub usługi podobne do tych, które planujesz wprowadzić. Nawet jeśli uważasz, że twój nowy produkt lub usługa jest całkowicie wyjątkowa i nie ma konkurencji, ważne jest, aby postawić się na miejscu potencjalnych klientów i wyobrazić sobie, co mogliby kupić zamiast tego, co planujesz zaoferować.
Gdy już zdecydujesz, kim będą twoi konkurenci, przejrzyj ich materiały marketingowe, w tym reklamy, broszury i strony internetowe. Oceń, jak twój nowy produkt lub usługa poradzi sobie z tym, co już jest oferowane, w jaki sposób będziesz się wyróżniać i które firmy lub ich oferty stanowią największe zagrożenie, gdy planujesz wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Znajdź idealnego klienta
Wprowadzenie nowego produktu jest tańsze i skuteczniejsze, kiedy od razu wiesz, kim są potencjalni klienci, którzy będą gotowi zapłacić za twój produkt. Mogą to być klienci, którzy obecnie kupują coś podobnego i docenią dodatkowe funkcje oferowane przez nowy produkt lub usługę.
Twoi najlepsi potencjalni klienci mają potrzebę, którą zaspokajasz, poprzez wprowadzenie nowego produktu na rynek. Twojego produktu – nie zapominajmy o tym. To także osoby, które mogą sobie pozwolić na zakup i wykazały chęć, aby to zrobić – prawdopodobnie kupując u konkurencji. Gdy planujesz wprowadzenie nowego produktu, pamiętaj, że zawsze łatwiej jest zaspokoić potrzebę, niż ją stworzyć.
Stwórz unikalną propozycję wartości
Na tym etapie powinieneś dobrze rozumieć, co musisz zaoferować, aby wyróżnić się na tle konkurencji, i kto będzie chciał skorzystać z twojej oferty. Ale czy wiesz, dlaczego klienci będą chcieli kupować u ciebie, a nie u jednego z licznych konkurentów? Jakie korzyści i funkcje zapewnisz, a które twoi potencjalni klienci będą najbardziej cenić? Najważniejsze jest to, że „pakiet” produktów lub usług powinien być wyjątkowy i spełniać potrzeby i pragnienia twoich najlepszych potencjalnych klientów.
Więcej przeczytasz tutaj: USP produktu – co to jest? Jak możesz wykorzystać USP marketing w biznesie?
Zdefiniuj swoją strategię i taktykę marketingową
Bazuj zarówno na działaniach podpatrzonych u konkurentów, jak i na własnych badaniach dotyczących grupy docelowej. Zdecyduje się na te kanały, które w jak najkrótszym czasie przyniosą ci największe ROI. To znacznie wspomoże wprowadzenie nowego produktu na rynek. Na przykładzie już istniejących produktów możesz zobaczyć co się sprawdziło i stopniowo wprowadzać to u siebie.
Przetestuj swoją koncepcję i podejście marketingowe
Biorąc pod uwagę wszystkie pieniądze potrzebne do wprowadzenia nowego produktu lub usługi na rynek, nierozsądne jest pośpieszne wejście w fazę wprowadzenia na rynek przed rozpoczęciem testów.
Co powinieneś przetestować? Najlepiej przeanalizować pakiet produktów lub usług, przekaz marketingowy i materiały marketingowe. W zależności od tego, co planujesz wprowadzić na rynek i swojego budżetu, możesz skorzystać z formalnych grup fokusowych (lub po prostu zorganizować dyskusję z członkami grupy docelowej), przeprowadzić badania online, badania w centrum handlowym lub rozprowadzić swój produkt do wybranej grupy użytkowników. Dopiero po zakończeniu testów należy przystąpić do ostatecznego tworzenia narzędzi i materiałów marketingowych.
Uruchom kampanię
Public relations często odgrywa kluczową rolę w uruchomieniu produktu lub usługi. Możesz wykorzystać taktykę relacji z mediami, aby umieszczać artykuły i wywiady, otrzymywać relacje, pozwalając prasie na sprawdzenie produktu, zorganizować wydarzenie premierowe lub użyć marketingu lokalnego, aby wzbudzić zainteresowanie.
Bez względu na to, jaką drogę reklamową wybierzesz, najpierw upewnij się, że twój produkt lub usługa są w pełni gotowe i dostępne do zakupu, aby zmaksymalizować zwroty z otrzymanego zakresu. A twoje inne działania marketingowe powinny podążać za rozgłosem. Monitoruj wyniki ze wszystkich mediów i w pierwszych tygodniach i miesiącach przygotuj się na dostosowanie kampanii, aby wykorzystać to, co działa najlepiej.
Poznaj cykl życia swojego produktu
Kampania, z której korzystasz na etapie wprowadzenia i edukacji swojego produktu lub usługi, będzie musiała być aktualizowana w miarę ich dojrzewania. Jeśli uważnie monitorujesz swoje wyniki marketingowe, zaczniesz dostrzegać malejące zwroty, które wskażą, kiedy należy zrewidować produkt lub usługę, zmienić przekaz medialny, a nawet wycofać tę konkretną ofertę i położyć podwaliny pod wprowadzenie kolejnego świetnego pomysłu.
Wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie
Aby zobrazować wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie postanowiłam przytoczyć case znanego serwisu z darmowymi zdjęciami – Unsplash.
Co się wydarzyło?
Aby podziękować fotografom, którzy dodali zdjęcia, które pomogły stronie w uzyskaniu ponad 50 milionów pobrań, Unsplash uruchomił kampanię Kickstarter, dotyczącą książki, zawierającej inspirujące zdjęcia i eseje twórców.
Celem kampanii było zebranie 75 000 USD, jednak udało im się przekroczyć ten cel o 25 000 USD. W jaki sposób? Angażując influencerów. Praca w książce została dobrana tak, aby objąć kluczowe osoby z branży kreatywnej, a ich wpływ pomógł wynieść książkę na nowy poziom.
Co zadziałało? Znajomość grupy docelowej i dobór odpowiednich kanałów
70% millenialsów kieruje się zaleceniami swoich rówieśników przy podejmowaniu decyzji o zakupie. A ponieważ 26% użytkowników komputerów stacjonarnych i 15% użytkowników telefonów komórkowych używa blokerów reklam do ukrywania tradycyjnych reklam, użycie elementu wpływającego może być najskuteczniejszym sposobem dotarcia do docelowych odbiorców.
Według badania przeprowadzonego przez Nielsen Catalina Solutions i TapInfluence, zwrot z inwestycji w treści influencerów jest 11 razy większy niż w przypadku tradycyjnych kampanii. Dzieje się tak, ponieważ wpływowe osoby szybko budują zaufanie i relacje oraz zwiększają świadomość marki.
Wejdź na rynek i zrób to dobrze!
Istnieje wiele sposobów na wprowadzanie nowego produktu na rynek. Na przykładzie Unsplash widać, że dobre wykorzystanie elementów tworzenia strategii i solidne ich wdrożenie przekładają się na realny, mierzalny sukces kampanii.
Najważniejsze w tym przypadku jest (jak przy każdej strategii) umocowanie w liczbach i faktach. To właśnie oparcie na realnych danych pozwala zmieniać marzenia i plany w rzeczywistość.
Na koniec pozostaje oczywiście monitoring rezultatów. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy twoje działania są skuteczne i czy produkt wchodzi już w nowy etap cyklu życia.
Odmień z nami swój biznes online
▪ 6 lutego 2023 r. ▪ Zaktualizowano: 6 lutego 2023 r. ▪ Autor: Krzysztof Biernacki
Ustawodawca z początkiem 2022 r. wprowadził szereg ulg i zwolnień dla podatników prowadzących działalność gospodarczą. Jednym z takich przykładów jest ulga na prototyp, określana też jako ulga na produkcję próbną lub ulga na wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Spis treści
- Wprowadzenie
- Zakres ulgi
- Definicje
- Praktyczne zasady rozliczania
- Podsumowanie
Wprowadzenie
Zmiany pojawiły się zarówno w podatku dochodowym od osób fizycznych (nowy art. 26ga ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, t. j. 2022 r., poz. 2647 ze zm., dalej jako: ustawa o PIT) jak również w podatku dochodowym od osób prawnych (art. 18ea ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, t. Dz. U. 2022, poz. 2587 ze zm. ). Rozwiązania te są analogiczne w obu aktach prawnych, stąd w dalszej części analizie poddane zostaną regulacje ustawy o PIT.
Zakres ulgi
Z ulgi skorzystać mogą podatnicy, którzy wybrali opodatkowanie swoich dochodów skalą podatkową lub podatkiem liniowym (stawka 19%). Rozwiązanie to nie dotyczy przedsiębiorców rozliczających się ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Podatnicy mogą od podstawy opodatkowania odliczyć kwotę 30% sumy kosztów produkcji próbnej nowego produktu i wprowadzenia go na rynek. Przy czym wysokość odliczenia nie może przekroczyć w roku podatkowym przekroczyć 10% dochodu osiągniętego z prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku, gdy podatnik poniósł stratę lub kwota odliczenia przewyższałaby wartość dochodu uprawniającego do odliczenia, podatnik ma możliwość pomniejszenia dochodu o niewykorzystaną ulgę w kolejnych deklaracjach podatkowych za okres następujących po okresie uprawniającym do odliczenia sześciu lat podatkowych. Może on odliczyć całość ulgi lub jej część, przepisy pozostawiają bowiem w tym zakresie pełną dowolność podatnikowi. W praktyce oznacza to konieczność prowadzenia szczegółowych ewidencji związanych z okresami, w których ulga podlega rozliczeniu.
Ustawodawca pod pojęciem produktu rozumie wyłącznie produkt w świetle przepisów ustawy o rachunkowości (art. 26ga ust 2 Ustawy o PIT). Tym samym z ulgi nie skorzystają podmioty zajmujące się handlem – także wówczas, gdyby były one przedsiębiorcami wprowadzającymi na rynek krajowy nowy produkt w związku z jego importem.
Definicje
Treść art. 26ga Ustawy o PIT (odpowiednio art. 18ea Ustawy o CIT) w sposób szczegółowy definiują pojęcie produkcji próbnej, wprowadzenia na rynek nowego produktu, a także koszty wprowadzenia na rynek nowego produktu oraz koszty produkcji próbnej. Użyte sformułowania nie są jednoznaczne. Jako przykład wskazać można wprowadzenie na rynek nowego produktu, które rozumiane jest jako działania podejmowane w celu przygotowania dokumentacji służącej uzyskaniu w odniesieniu do produktu powstałego w wyniku prowadzenia przez podatnika prac badawczo-rozwojowych certyfikatów i zezwoleń umożliwiających skierowanie produktu do sprzedaży (art. 26ga ust 4 Ustawy o PIT).
Każde z wymienionych pojęć należy traktować jako przykład definicji legalnej. Istotne w tym wypadku są definicje kosztów, które podatnik rozpoznaje w kwocie bez podatku VAT podlegającego odliczeniu jako podatek naliczony lub podatnikowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o tą wartość. Należy pamiętać, że ogólną definicję kosztu uzyskania przychodu (KUP) wprowadza art. 22 ust 1 ustawy o PIT (odpowiednio art. 15 ust 1 ustawy o CIT). Powstaje zatem oczywiste pytanie, czy koszty produkcji próbnej nowego produktu oraz koszty wprowadzenia go na rynek stanowią odrębne pojęcie od KUP, czy stanowią tylko jego doprecyzowanie?
Charakter przepisów, a w szczególności zamknięty katalog kosztów wymienionych w art. 26ga Ustawy o PIT uzasadniają twierdzenie, że ogólne pojęcie kosztów uzyskania przychodów nie powinno być stosowane przy określeniu kwoty ulgi. Ma to istotne konsekwencje dla podatnika. Wymienione rodzaje kosztów w ramach ulgi powinny pomniejszać podstawę opodatkowania także wówczas, gdy sam wydatek nie będzie traktowany jako KUP.
Jako przykład można wskazać art. 26ga ust 5 pkt 2 Ustawy o PIT, zgodnie z którym za koszty produkcji próbnej uznaje się m. in. wydatki na ulepszenie środków trwałych, poniesione w celu dostosowania takiego środka do uruchomienia produkcji próbnej nowego produktu. Odwołanie zawarte w treści tego przepisu do art. 22g ust 17 ustawy o PIT wskazuje, że wszelkiego rodzaju nakłady, których wartość jednostkowa przekracza kwotę 10 tyś zł, powinny powiększać wartość początkową środka trwałego.
Nie staje się ono zatem kosztem w momencie ich poniesienia, ale podatnik może rozpoznać taki koszt w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne. Z kolei ten sam wydatek, w świetle art. 26ga ust 5 pkt 2 Ustawy o PIT stanowić będzie wartość ulgi w rozliczeniu rocznym. W konsekwencji skutkuje to nie tylko modyfikacją definicji kosztów uzyskania przychodu, ale narzuca na podatnika obowiązek prowadzenia szczegółowych ewidencji ponoszonych wydatków. W ramach rozliczeń podatkowych konieczne będzie bowiem odrębne ich rozliczanie.
Praktyczne zasady rozliczania
Odliczenie kosztów przysługuje podatnikowi tylko wówczas, gdy zostały ona faktycznie poniesione w danym orku podatkowym. Mamy zatem do czynienia z rozliczeniem kasowym, niezależnie od tego kiedy faktura związana z poniesionym kosztem wpłynęła lub została zaewidencjonowana. Ponadto ulga ma również zastosowanie do kwot, które nie zostały podatnikowi zwrócone lub odliczone od dochodu na podstawie innych przepisów (art. 26ga ust 9 ustawy o PIT). svg" width="25" height="25"/>
Podatnicy korzystający z tzw. zwolnień strefowych (art. 21 ust 1 pkt 63a oraz 63b Ustawy o PIT) mogą skorzystać z ulgi, ale tylko w takim zakresie, w jakim wydatki te nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów (art. 26ga ust 10 Ustawy o PIT). svg" width="25" height="25"/>
Odliczania ulgi dokonuje się w rozliczeniu rocznym (art. 26ga ust 11 Ustawy o PIT). U podatników, którzy nie stosują zryczałtowanych zaliczek, oznaczać to będzie powstanie nadpłaty. To zatem organ podatkowy nie tyko decydował będzie o zwrocie takiego podatku, ale przed taką czynnością może dodatkowo przeprowadzić weryfikację prawidłowości rozliczeń podatnika, w tym również w zakresie wykorzystania ulgi. Doświadczenia związane ze sposobem, w tym terminami zwrotu podatku od towarów i usług nie napawają optymizmem. Jeżeli w ten sam sposób miałby być zawracany podatek dochodowy, praktyczny wpływ ulgi na poprawę płynności finansowej podatnika może być iluzoryczny.
Podsumowanie
Mimo wprowadzenia szeregu ulg z początkiem 2022 r., ich zastosowanie w praktyce może być dla podatników problematyczne. Przede wszystkim ustawodawca wprowadza nowe definicje i pojęcia, które wymagają interpretacji i nie odnoszą się do dotychczasowej praktyki stosowania przepisów prawa podatkowego. Przykładem jest modyfikacja pojęcia kosztu na potrzeby rozliczenia ulgi. Ponadto procedura jej rozliczenia rocznego, która prowadzi do nadpłaty, w sposób oczywisty pozostawia ostateczną decyzję o zwrocie podatku organom podatkowym. Przy nowych i nieprecyzyjnych przepisach może być to istotną barierą w ich stosowaniu.
files/fotob/product-451. jpg.
Dostępny
ISBN:978-83-7014-931-4
nr wydania:1
Wydawnictwo:Pallottinum
Data wydania:2022
Format:A5
Liczba stron:238
Oprawa:miękka
Te trzy dokumenty ukazują się w jednej pozycji książkowej, a ich polskie tłumaczenie zostało zatwierdzone przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 11-12 października 2022 r.
TOM III
Okres zwykły. 1-11 tydzień
W CZTERECHSETNĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI
ŚWIĘTEGO FRANCISZKA SALEZEGO
Tom II
Ewangelia Marka
(1-9 tydzień zwykły)
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Ok