Dewalt DW431 to zaawansowane urządzenie, które wykorzystuje wszechstronne urządzenie do wycinania i szlifowania. Zawiera ono szeroką gamę części i schematów, które umożliwiają użytkownikowi dostosowanie urządzenia do swoich wymagań. Serwis części i schematów Dewalt DW431 zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do wszystkich części, potrzebnych do naprawy i konserwacji urządzenia. Części i schematy są dostępne w wielu sklepach internetowych i mają różne ceny, dzięki czemu użytkownik może wybrać te, które najlepiej odpowiadają jego potrzebom. Serwis części i schematów Dewalt DW431 pozwala użytkownikom na wszechstronne wykorzystanie tego urządzenia, dzięki czemu mogą oni wygodnie korzystać z jego funkcji.
Ostatnia aktualizacja: Serwis, części i schematy Dewalt Dw431
Co łączy hipopotama i trzęsienie ziemi? Czy wulkany mogą się zakochać? Jak wiele wspólnego z klasycznym znanym każdemu z nas wybuchem miał… Wielki Wybuch? Jak „karmić swojego dobrego wilka”, by nie poddać się złu? Brzmi intrygująco? To pytania, które są punktem wyjścia do poprowadzenia fascynujących lekcji przedmiotowych według pomysłu autorów Mobilnej szkoły, przy użyciu gotowych prezentacji multimedialnych do poprowadzenia całych lekcji!
Zapraszamy na nowy i zarazem ostatni w tej edycji webinarowy tydzień z Mobilną szkołą, gdzie swoimi pomysłami i sprawdzonymi sposobami na lekcje podzielą się: Agnieszka Jankowiak-Maik (Babka od histy), Sebastian Ropel, Agnieszka Jankiewicz, Waldemar Grabowski oraz Joanna Pawlak-Jęczewska.
Zaangażowanie uczniów do tworzenia kampanii społecznej z użyciem narzędzi TIK i social mediów dla przybliżenia im prawa wyborczego na lekcji WOS-u. Szukanie podobieństw między hipopotamem a trzęsieniem ziemi i dociekanie, czy wulkany mogą się zakochać – to nietuzinkowy sposób na wytłumaczenie uczniom trudnego dla nich zagadnienia procesów endogenicznych na geografii. Rozwiązywanie zagadek kosmologicznych i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Jak wiele wspólnego z klasycznym znanym każdemu z nas wybuchem miał… Wielki Wybuch? ” – to wstęp do lekcji fizyki o ewolucji Wszechświata. Z kolei pytanie „Na swoim czy u kogoś? ”może stanowić punkt wyjścia do rozmowy z młodzieżą o teoretycznych i prawnych aspektach zakładania indywidualnej działalności gospodarczej na lekcji z podstaw przedsiębiorczości. Te i wiele innych autorskich sposobów na lekcje przedmiotowe zaprezentują Państwu podczas spotkań w tym tygodniu topowi belfrzy!
Ale to nie koniec! Przemek Staroń w ramach programu Mobilny etyk i filozof poprowadzi dla Państwa webinar o tym, jak "karmić swojego dobrego wilka", by nie poddać się złu oraz podejmować w życiu mądre i dobre decyzje. Trudne wybory moralne wcale nie dotyczą wyłącznie dorosłości. Uczniowie również się z nimi zmagają, a tendencje wykształcone w wieku dojrzewania często mają wpływ na późniejsze etapy życia.
Mobilna szkoła to nie tylko inspiracje, ale i gotowe rozwiązania! Jak przeprowadzić lekcję zgodnie z pomysłem autorów programów Mobilnej szkoły? Pomogą w tym gotowe prezentacje multimedialne do poprowadzenia całej lekcji, w których znajdą Państwo m. in. materiały opracowane według pomysłu topowych belfrów! Prezentacje uzupełniają treści podręcznikowe o dodatkowe, atrakcyjne dla uczniów materiały multimedialne – składają się ze stron podręcznika i przypisanych do nich materiałów multimedialnych: wstępów do lekcji, filmów, plansz, schematów i zadań. Wszystko jest w jednym miejscu i przypisane do danego tematu z podręcznika, który był omawiany na webinarze. Prezentacje można wyświetlić uczniom ze smartfonu lub z komputera, a więc także korzystać z nich podczas nauki zdalnej. Więcej na ten temat przeczytają Państwo TUTAJ.
Gotowe prezentacje multimedialne do poprowadzenia całej lekcji i materiały przygotowane przez topowych belfrów znajdą Państwo w Multitece oraz aplikacji Operon 45.
WEBINAROWY PLAN NA PRZYSZŁY TYDZIEŃ:
Poniedziałek 10. 05, godz. 17. 00 – „Lekcja GEOGRAFII w pigułce: Procesy endogeniczne – wulkanizm i trzęsienia ziemi” – prowadzi Sebastian Ropel. Szczegóły spotkania znajdują się TUTAJ. Bezpośredni link do spotkania znajduje się TU.
Poniedziałek 10. 19. 00 – „Lekcja PLASTYKI w pigułce: Performance: sztuka jako proces” – prowadzi Agnieszka Jankiewicz. Szczegóły spotkania znajdują się TUTAJ. pl/318-044-080/x/fMMYe1Gf? fbclid=IwAR3n4Pd1l7jCB0zMn__wIM_-DPrRano5P79o-NeMHrqbjcZ3lsKf_DSSJxE" target="_blank" rel="">TU.
Wtorek 11. 16. 00 – „Lekcja ETYKI I FILOZOFII w pigułce: Jak „karmić dobrego wilka”, czyli nie poddać się złu. O ludzkich dylematach etycznych” – prowadzi Przemek Staroń. com/events/520052702322720/" target="_blank" rel="">TUTAJ. Bezpośredni link do spotkania znajduje się TU. 18. 00 – „Lekcja PODSTAW PRZEDSIĘBIORCZOŚCI w pigułce: Podejmowanie indywidualnej działalności gospodarczej” – prowadzi Joanna Pawlak-Jęczewska. com/events/1858646884294001/" target="_blank" rel="">TUTAJ. pl/760-055-225/x/WpnEP2Tq? fbclid=IwAR3VPkYoI5e7F-14MGsiQrmUULfXyZOFk5zKxpUSGRmfO3Sr7YkGv2Ifa9s" target="_blank" rel="">TU.
Środa 12. 00 – „Lekcja WOS-u w pigułce: Prawo wyborcze” – prowadzi Agnieszka Jankowiak-Maik. com/events/319886729482047/" target="_blank" rel="">TUTAJ. pl/311-707-404/x/kwdAUznc? fbclid=IwAR1NzgZIcx6uzdLYt08kgW76oBcWusrrucC7no1CDpZ2f_9YxbfTVFsYwEU" target="_blank" rel="">TU. 20. 00 – „Lekcja FIZYKI w pigułce: Ewolucja Wszechświata”– prowadzi Waldemar Grabowski. com/events/730607257626282/" target="_blank" rel="">TUTAJ. pl/536-496-682/x/VeZaSuru? fbclid=IwAR0Y10SoDyUHwGrSfA9Jq_ysM6FsaPHi3eUqN6HuMqcmOPYFh46O8UHp_Yc" target="_blank" rel="">TU.
Udział w każdym z webinarów zostanie potwierdzony zaświadczeniem. Serdecznie zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami ostatnich spotkań „na żywo” w ramach tej edycji Mobilnej szkoły!
Nagrania ze wszystkich dotychczasowych webinarów, które odbyły się w ramach Mobilnej szkoły, znajdą Państwo na kanale YouTube Wydawnictwa Operon, na playliście Mobilna szkoła. A już niebawem te materiały będą dostępne także na nowej platformie edukacyjnej dla nauczycieli – Mobilna szkoła, gdzie oprócz webinarów będą Państwo mogli zrealizować kursy stworzone przez topowych belfrów w ramach programów Mobilnej szkoły.
Więcej informacji o programach Mobilnej szkoły, jej autorach, a niebawem również i o kursach, znajdą Państwo na TEJ stronie.
W szkole – drukowany podręcznik.
W domu jego cyfrowa wersja –
multipodręcznik
Drukowany podręcznik zostawiam w szkole.Czeka na mnie tam, gdzie jest mi potrzebny,a plecak mam lekki jak piórko.Poza szkołą korzystam z cyfrowego podręcznika:na komputerze, tablecie lub iPadzie.Mogę się uczyć wszędzie tam, gdzie mam na to ochotę.
Jak uzyskać dostęp do multipodręczników w wersji uczniowskiej?
Klasy objęte dotacją MEN
Jeżeli szkoła kupiła podręczniki GWO w ramach dotacji, nauczyciele otrzymają dla swoich uczniów kody dostępu do multipodręczników w wersji podstawowej* (zostaną one wysłane w wiadomości e-mail na adresy poszczególnych nauczycieli).
Klasy, których nie objęła dotacja MEN
Jeżeli uczeń kupił papierowy podręcznik GWO, może dokupić do niego multipodręcznik w wersji Premium** na www. księgarnia. pl.* Wersja podstawowa multipodręcznika to cyfrowy odpowiednik drukowanej książki. Wersję podstawową można (za niewielką opłatą) zmienić w wersję Premium.
** Wersja Premium została wzbogacona o dodatkowe narzędzia, a także elementy interaktywne (w zależności od multipodręcznika są to np. filmy, animacje, czy nagrania dźwiękowe).
Zobacz demo przykładowego multipodręcznika:
Język polski 4. Między nami
Z multipodręcznika można korzystać przez internet (na komputerze oraz iPadzie), a także bez dostępu do sieci (na tabletach z systemem Android).MD
27 listopada 2017 - 6 min czytania
W obecnej erze postępu technologicznego nie może być mowy o skutecznej edukacji bez zaangażowania nowych technologii. Błyskawiczny dostęp do informacji wymusza na nauczycielach nowe podejście do edukacji – by w pełni wykorzystać potencjał dostępnych narzędzi: komputerów, tablic interaktywnych i dostępnego oprogramowania.
Jeszcze do niedawno trudno było sobie wyobrazić, że cokolwiek może naruszyć „ugruntowaną” od wieków pozycję zwykłej, zielonej tablicy, proponując w zamian bogate w nowe możliwości narzędzie, jakim jest tablice interaktywne. Dziś stało się to już faktem.
Tablice interaktywne są już w zdecydowanej większości polskich szkół, choć jeszcze 10 lat temu były rzadkością. Często jednak ich możliwości są wykorzystywane tylko częściowo. Sam fakt zakupienie tablicy przez szkołę nie spowoduje, że lekcje będą od razu ciekawsze. Wszystko zależy od nauczycieli. Przede wszystkim nauczyciele muszą mieć chęci i pomysły na wykorzystanie nowego, tak wszechstronnego narzędzia w trakcie zajęć lekcyjnych. Dodatkowo, by efektywnie korzystać z nowoczesnych technologii, muszą zostać przeszkoleni z możliwości jej wykorzystania, a także poświęcić czas na przygotowanie materiałów do lekcji. Ale efekty z pewnością są tego warte.
Tablica interaktywna – możliwości
Urządzenie to jest dużym ekranem projekcyjnym zintegrowanym z projektorem i komputerem. Działa na zasadzie ekranu dotykowego, który w zależności od technologii, w jakiej wykonano tablicę, może być obsługiwany za pomocą palca lub specjalnego pisaka. Nowością na rynku są Interaktywne tablice LCD, które pozwalają korzystać z interaktywnych funkcji oraz bez projektora, mogą w każdej chwili posłużyć jako zwykły monitor do wyświetlenia prezentacji czy filmu.
Powierzchnia tablicy jest czuła na dotyk, dzięki czemu osoba obsługująca tablicę ma możliwość obsługiwania komputera i uruchomiania dowolnych programów dokładnie tak, jak podczas bezpośredniego użytkowania komputera. Dodatkowo dzięki swojemu wbudowanemu oprogramowaniu pozwala na uruchomienie wielu innych dodatkowych opcji: pisanie, rysowanie, przeciąganie, uzupełnianie i wiele innych. Tablica umożliwia również wyświetlanie zawartości dowolnych plików, np. Word, Excel, strony WWW, zdjęcia, nagrania audio czy filmy w dużym formacie. Jednak najważniejszą jej cechą pozostaje pełna interakcja z użytkownikiem. Na każdym wyświetlonym na tablicy materiale: obrazie, tekście czy quizie może dodawać własne notatki, zaznaczać i podkreślać najważniejsze rzeczy. Co ciekawe, wszystkie notatki naniesione ręcznie na tablicę można zapisać wraz z wyświetlanym początkowo materiałem, rozesłać do uczniów drogą mailową, zamieścić na platformie e-learningowe lub na stronie internetowej, a nawet wydrukować.
Możliwości tablic interaktywnych
Tablice interaktywne dają mnóstwo możliwości urozmaicenia zajęć, w tym na:
- uruchomienie dowolnego programu edukacyjnego, encyklopedii, słownika multimedialnego, lub wybranej strony internetowej i nanoszenie na nich własnych notatek;
Źródło: tes. com
Źródło: gim-nt. com
Przykłady wykorzystania tablic interaktywnych
Pierwsze kroki z tablicą najprościej rozpocząć używając funkcji „biała tablica”- mając do dyspozycji pustą, białą tablicę jedynie z paskiem narzędzi szybko nauczymy się pracy z tablicą. Kolejny istotny element aplikacji to narzędzia specjalistyczne jak linijka, kątomierz, cyrkiel, czy gotowe figury i bryły geometryczne, wykresy, funkcje matematyczne - bardzo ważne narzędzia dla nauczających przedmiotów ścisłych, dostępne w każdej tablicy. Dodatkowo szkoła może zakupić rozbudowane oprogramowanie, które będzie można wykorzystywać na wszystkich przedmiotach podczas lekcji – są to już specjalne oprogramowania dedykowane – warto poświęcić chwilę i wybrać to najbardziej dopasowane do potrzeb szkoły.
Wyjątkową właściwością tablic interaktywnych jest możliwość prezentacja ćwiczeń interaktywnych. Pozwalają one uczniom wchodzić w interakcje z wyświetlanym na powierzchni tablicy materiałem poprzez przesuwanie kształtów, obrazów, liter, cyfr, słów i tym podobnych za pomocą swoich rąk. Daje to uczniom możliwość wręcz „zanurzenia się” w to, co robią. Dzięki wykorzystaniu tablicy interaktywnej podczas lekcji nauczyciel nie podaje uczniom informacji i gotowych sposobów na rozwiązanie problemów, ale tak kieruje ich pracą by samodzielnie poszukiwali odpowiedzi poprzez wykonanie ćwiczeń przygotowanych specjalnie w tym celu.
Źródło: smartmediaworld. net
Najprostszym i najczęstszym pomysłem na przygotowanie ćwiczeń interaktywnych jest porządkowanie informacji. Jako przykład można podać przyporządkowanie uporządkowanie elementów w zbiorach, przyporządkowanie dat do wydarzeń, pojęć do ich definicji, wstawienie brakujących wyrazów bądź liter w zdaniu (np. ortografia) itp.
Podsumowując, korzyściami ze stosowania tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym są:
Te artykuły też mogą Ci się spodobać
MF
Magdalena Florczyk (Redakcja serwisu)
8 czerwca 2018 - 1 min czytania
Jak zdobywać nowych uczniów poprzez swoich obecnych?
W przypadku branży korepetytorskiej należy jednak mieć świadomość tego, że raz pozyskany klient nie pozostanie wierny Waszym usługom na zawsze. Jak zatem utrzymać przy sobie ucznia, a jak pozyskać nowego?