Programowanie, konserwacja i rozwiązywanie problemów 4K/5 HD 1500 to złożony zbiór technologii wykorzystujących wysokiej jakości sprzęt, oprogramowanie i usługi, dzięki którym można przechwytywać obrazy 4K i 5K w jakości HD. W tym celu można wykorzystać specjalnie opracowane oprogramowanie, które pozwala na edycję, konwersję i przechowywanie materiałów wideo o wysokiej rozdzielczości. Takie rozwiązanie umożliwia tworzenie profesjonalnych treści wideo i prezentacji, dzięki czemu można szybko i łatwo dostosować treść do wymagań klienta. Dzięki temu rozwiązaniu można znacznie zwiększyć jakość filmów i zapewnić lepsze wrażenia wizualne.
Ostatnia aktualizacja: Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów 4k5 Hd 1500
Rozwiązywanie problemów powodowanych przez wadliwy, nieobsługiwany lub niekompatybilny procesor GPU lub sterownik karty graficznej
Program Photoshop 23. 0 umożliwia uruchomienie testu zgodności GPU. Aby to zrobić, wybierz polecenie Pomoc > Zgodność GPU i sprawdź informacje w wyświetlonym oknie dialogowym.
Aby sprawdzić markę i model posiadanej karty graficznej, uruchom program Photoshop i wybierz opcję Pomoc > Informacje o systemie, aby wyświetlić informacje o procesorze graficznym:
Sprawdzanie, czy GPU jest przyczyną problemów z programem Photoshop
Jeśli nie masz pewności, czy przyczyną problemu z programem Photoshop jest procesor graficzny lub sterownik, wyłączenie przyspieszania GPU pozwala zawęzić możliwą przyczynę problemu.
Aby to zrobić, wybierz polecenie Edycja > Preferencje > Wydajność (Windows) lub Photoshop > Preferencje > Wydajność (macOS) i usuń zaznaczenie pola Użyj procesora graficznego. Następnie uruchom ponownie program Photoshop. Więcej informacji o preferencjach programu Photoshop znajdziesz w artykule Dostosowywanie preferencji w programie Photoshop.
Kroki rozwiązywania problemów z procesorem GPU i sterownikami karty graficznej
Jeśli preferencja GPU jest wyłączona i nie można jej włączyć, upewnij się, że monitor jest podłączony do karty graficznej, a nie do wbudowanego portu komputera.
Wykonaj następujące czynności:
Zaktualizuj sterownik karty graficznej.
Aktualizacja sterownika karty graficznej umożliwia wyeliminowanie szeregu problemów, takich jak awarie, błędy renderowania obrazów i zmniejszona wydajność. Pobierz sterownik bezpośrednio od producenta karty graficznej:
macOS: Sterowniki karty graficznej są aktualizowane przez aktualizacje systemu operacyjnego.
- Zobacz: Uaktualnianie oprogramowania Maca.
Windows: W usłudze Windows Update nie zawsze znajdują się najnowsze i najlepsze sterowniki. Aktualizacje sterowników należy sprawdzać bezpośrednio w witrynie internetowej producenta posiadanej karty:
- Zobacz: Uaktualnianie oprogramowania Maca.
- Sterowniki NVIDIA: Firma NVIDIA pozwala wybrać sterowniki studyjne lub przystosowane do gier. Zalecane jest używanie sterowników studyjnych.
- Sterowniki AMD
- Sterowniki Intel
- Upewnij się, że wybierasz prawidłowy sterownik. Sterowniki w komputerach przenośnych różnią się czasami nazwą od podobnych sterowników w komputerach stacjonarnych.
- Jeśli występuje miganie lub niestabilność reakcji programu Photoshop i masz kartę graficzną obsługującą funkcję G-Sync, wyłącz tę funkcję dla programu Photoshop przy użyciu panelu sterowania NVIDIA.
- Niektórzy producenci kart graficznych mają inne oprogramowanie, które należy aktualizować wraz ze sterownikiem wideo. Uważnie przeczytaj instrukcje dotyczące aktualizacji. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z producentem karty graficznej.
- Wybierz polecenie Edycja > Preferencje > Wydajność (Windows) lub Photoshop > Preferencje > Wydajność (macOS).
- Ustaw Poziomy bufora na wartość 4.
- Zamknij i ponownie uruchom program Photoshop.
Sprawdź ustawienie Poziomy bufora.
Jeśli ustawienie Poziomy bufora w preferencjach programu Photoshop ma wartość 1, wydajność funkcji opartych na procesorze graficznym może być zmniejszona.
Zresetuj ustawienie Poziomy bufora do wartości domyślnej 4:
Po ponownym uruchomieniu programu Photoshop powtórz kroki, które wywoływały problem.
Zmień zaawansowane ustawienia trybu OpenCL.
a. Wybierz polecenie Edycja > Preferencje > Wydajność (Windows) lub Photoshop > Preferencje > Wydajność (macOS).
b. W panelu Wydajność kliknij opcję Ustawienia zaawansowane.
c. Wyłącz opcję Open CL.
d. Zamknij i ponownie uruchom program Photoshop.
Po każdej zmianie preferencji wydajności w celu rozwiązania problemu należy ponownie uruchomić program Photoshop.
W wersji 22. 5 (sierpień 2021 r. ) usunięto selektor trybu rysowania zaawansowanego. We wcześniejszych wersjach ustaw tryb rysowana na podstawowy (krok c powyżej).
(Opcjonalnie) Tylko w systemie Windows: Wybierz opcję Tryb starszych GPU (sprzed 2016 r. ) w sekcji Preferencje > Zapowiedzi technologii, aby wymusić używanie starszego mechanizmu renderowania przez program Photoshop. Aby zmiany zostały uwzględnione, należy uruchomić program ponownie. Choć ta opcja jest zalecana w przypadku używania starszych GPU, czasami poprawia stabilność również nowszych kart graficznych.
Konfigurowanie komputerów z wieloma kartami graficznymi.
Ultralekkie laptopy i tanie komputery stacjonarne często używają zintegrowanej karty graficznej, która zużywa mniej energii, aby oszczędzać baterię, i dzieli pamięć z procesorem.
Komputery wyższej klasy często posiadają specjalną, oddzielną kartę graficzną, która korzysta z własnej pamięci (VRAM), ma większą moc obliczeniową i nie zużywa pamięci RAM.
Laptopy z wyższej półki korzystają z dwóch kart graficznych — zintegrowanej, gdy używasz baterii, oraz oddzielnej, gdy laptop podłączony jest do zasilania.
Jeśli Twój system posiada więcej niż jedną kartę graficzną, upewnij się, że do programu Photoshop została przypisana karta graficzna o wysokiej wydajności, a nie zintegrowana lub energooszczędna karta graficzna, aby zapewnić najlepsze działanie programu. Zmiana tych ustawień na laptopach spowoduje większe zużycie baterii.
Wycofanie funkcji 3D z programu Photoshop
Funkcje 3D w programie Photoshop zostaną usunięte w przyszłych aktualizacjach. Zachęcamy użytkowników funkcji 3D do korzystania z nowej kolekcji Adobe Substance 3D, która obejmuje nową generację narzędzi 3D firmy Adobe. Więcej informacji na temat wycofania funkcji 3D z programu Photoshop można znaleźć tutaj: Photoshop 3D | Często zadawane pytania dotyczące wycofanych funkcji 3D.
NVIDIA:
a. Kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na pulpicie i wybierz panel sterowania NVIDIA. Kliknij ustawienia opcji Zarządzaj 3D. Kliknij opcję Ustawienia programu i dodaj plik Photoshop. exe i sniffer. exe. Zmień preferowany procesor graficzny na Wysokowydajny procesor NVIDIA.
AMD:
a. Kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na pulpicie i wybierz narzędzie AMD Catalyst Control Center lub Configure Switchable Graphics. Kliknij przycisk Przeglądaj i wybierz opcję Wysoka wydajność zamiast Oszczędzanie energii.
Wybierz polecenia Preferencje systemowe > Oszczędzanie energii, a następnie usuń zaznaczenie opcji Automatyczne przełączanie grafiki.
Wyłącz mniej wydajną kartę graficzną.
Jeżeli opisany wyżej krok nie rozwiąże problemu podczas korzystania z kilku kart graficznych, rozważ wyłączenie jednej z nich. Przed wyłączeniem wbudowanej karty graficznej upewnij się, że wyjście wideo dedykowanej karty graficznej jest połączone z monitorem.
Kartę graficzną można wyłączyć w konsoli Menedżer urządzeń w systemie Windows. W konsoli Menedżer urządzeń kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę karty i wybierz pozycję Wyłącz.
Po wykonaniu powyższych kroków można sprawdzić rezultaty przez włączenie opcji Użyj procesora graficznego w panelu Preferencje > Wydajność i ponowne wykonanie czynności, które powodowały wystąpienie problemu.
Typowe problemy
W przypadku wadliwego sprzętu, nieobsługiwanego sterownika lub niezgodnego procesora graficznego (określanego również jako karta graficzna, karta wideo lub GPU):
Zobacz: Rozwiązywanie problemów z procesorem graficznym (GPU).
Komunikaty o błędach sprzętu graficznego
Gdy po raz pierwszy uruchamiasz program Photoshop, mogą zostać wyświetlone komunikaty o błędach sprzętowych:
Zobacz: Sprzęt graficzny oficjalnie nieobsługiwany w przypadku formatów 3D.
Zobacz: Program Photoshop napotkał problem ze sterownikiem ekranu.
Problemy z wtyczką Camera Raw
Wtyczka Adobe Camera Raw używa procesora graficznego w inny sposób niż program Photoshop. Czasami podczas otwierania plików we wtyczce Camera Raw występują awarie i problemy z wydajnością, nieprawidłowo renderowane okna lub obiekty, a także problemy z ponownym rysowaniem lub artefakty.
W takich sytuacjach zapoznaj się z artykułem Procesor graficzny (GPU) we wtyczce Adobe Camera Raw — często zadawane pytania.
Zaleca się rozwiązywanie problemów dotyczących drukarki dwuetapowo: najpierw należy zdiagnozować problem, a następnie zastosować prawdopodobne rozwiązania, aż problem zostanie rozwiązany.
Informacje przydatne do diagnozowania i rozwiązywania najczęściej występujących problemów można uzyskać w trakcie rozwiązywania problemów w trybie online, w oknie Control Panel (Panel sterowania), w monitorze stanu lub przeprowadzając test działania drukarki. Patrz odpowiednia sekcja poniżej.
W przypadku wystąpienia określonego problemu związanego z jakością wydruku, problemu z wydrukiem nie związanego z jakością wydruku, problemu z podawaniem papieru lub jeśli drukarka w ogóle nie drukuje, należy zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w odpowiedniej sekcji.
Aby rozwiązać problem, konieczne może być anulowanie drukowania.
Wskaźniki błędów
Wiele typowych problemów można rozpoznać na podstawie kontrolek drukarki. Jeśli drukarka wstrzyma pracę, a kontrolki będą się świecić lub migać, za pomocą poniższej tabeli możesz zdiagnozować problem, a następnie podjąć zalecane środki zaradcze.
Kontrolki | Problem i rozwiązanie | ||
Brak papieru Nie załadowano papieru. | Załaduj papier do podajnika arkuszy, a następnie wciśnij przycisk papieru . Drukarka wznowi drukowanie, a kontrolka zgaśnie. | Błąd tacy CD/DVD Podczas drukowania na CD lub DVD, taca CD/DVD nie została włożona. Włóż tacę CD/DVD do drukarki i wcisnąć przycisk papieru Patrz sekcja Wkładanie płyty CD/DVD Błąd podawania kilku arkuszy Podczas druku dwustronnego, drukarka pobiera więcej niż jeden arkusz papieru jednocześnie. Załaduj papier do podajnika arkuszy, a następnie wciśnij przycisk papieru , aby wznowić drukowanie. Zacięcie papieru Papier zaciął się w drukarce. Zacięcia papieru Zacięcie tacy CD/DVD Podczas drukowania na CD lub DVD, taca CD/DVD nie została wysunięta. Wyciągnąć tacę CD/DVD i wcisnąć przycisk papieru Zamknięta taca wyjściowa Taca wyjściowa jest zamknięta. Opuść tacę wyjściową i wysuń rozszerzenie. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/images/b050011h. gif"/> Brak tuszu W pojemniku skończył się tusz lub pojemnik nie został zainstalowany. Wymień pojemnik z tuszem na nowy. Jeśli po wymianie pojemnika kontrolka nadal świeci, może to oznaczać, że pojemnik nie został zainstalowany poprawnie. Ponownie zainstaluj pojemnik z tuszem, dociskając, aż usłyszysz kliknięcie. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/ink_3. htm#S-00800-00400">Wymiana pustego pojemnika z tuszem Nieprawidłowy pojemnik Obecnie zainstalowanego pojemnika z tuszem nie można używać w danej drukarce. Wymień pojemnik na pojemnik kompatybilny z drukarką. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/ink_4. htm#S-00800-00500">Wymiana pojemnika z tuszem przed jego wyczerpaniem Nieprawidłowo zainstalowany pojemnik z tuszem Pojemnik z tuszem jest zainstalowany nieprawidłowo. Ponownie zainstaluj pojemnik z tuszem. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/trble_6. htm#S-01200-00900-00400">Po wymianie pojemnika z tuszem kontrolka tuszu miga lub świeci | Niski poziom tuszu Tusz w pojemniku prawie się skończył. Uzyskaj nowy pojemnik z tuszem. Aby dowiedzieć się, w którym pojemniku tusz jest na wyczerpaniu, sprawdź status pojemnika z tuszem. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/ink_1. htm#S-00800-00100">Sprawdzanie stanu pojemnika z tuszem Migają na przemian Podłączono nieobsługiwane urządzenie Podłączono nieobsługiwane urządzenie do EXT. Port I/F USB. Drukarka obsługuje wyłącznie aparaty cyfrowe wyposażone w PictBridge. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/basic_6. htm#S-00600-00810">Bezpośrednie drukowanie z aparatu cyfrowego Nieobsługiwane złącze USB Podłączono złącze USB do EXT. Złącza USB nie można stosować z EXT. Port I/F USB tej drukarki. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/images/b050014h. gif"/> Uchwyt pojemnika w niewłaściwej pozycji Głowica drukująca zatkała się zakleszczonym papierem lub innym obcym materiałem i nie może powrócić do pozycji domyślnej. Wyłącz drukarkę. Otwórz pokrywę drukarki i wyjmij papier lub inne przedmioty ze ścieżki podawania papieru. Następnie włącz drukarkę. Jeśli błąd nie zostanie usunięty, skontaktuj się ze sprzedawcą. Konserwacja Czas eksploatacji poduszek na tusz dobiegł lub dobiega do końca. Skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy Epson, aby uzyskać nowe poduszki na tusz. Tryb odzyskiwania Aktualizacja oprogramowania układowego zakończyła się niepowodzeniem, w związku z czym drukarka przeszła do trybu odzyskiwania. Należy ponownie spróbować zaktualizować oprogramowanie układowe. Przygotuj kabel USB, a następnie przejdź do lokalnej witryny firmy Epson w celu uzyskania dalszych instrukcji. |
: wł., : wył., : miga, : szybko miga
Monitor stanuW przypadku wystąpienia problemu podczas drukowania w oknie monitora stanu zostanie wyświetlony komunikat o błędzie.
Jeśli konieczna jest wymiana pojemnika z tuszem, w oknie tym należy nacisnąć przycisk How To (Jak), a monitor stanu przeprowadzi użytkownika krok po kroku przez procedurę wymiany pojemnika.
Aby sprawdzić stan każdego z pojemników, sprawdź jedną z poniższych sekcji:
Korzystanie z EPSON Status Monitor 3 (Windows)
Korzystanie z EPSON Status Monitor (Mac OS X)
Jeśli komunikat o błędzie wskazuje, że czas eksploatacji poduszek na tusz dobiega końca, należy skontaktować się z obsługą klienta firmy Epson. Komunikat będzie wyświetlany w regularnych odstępach czasu, aż do wymiany poduszek na tusz. Gdy poduszki na tusz są nasączone, drukarka przestaje drukować i wymagana jest interwencja obsługi klienta firmy Epson, aby można było kontynuować drukowanie.
Uruchamianie testu działania drukarkiJeśli nie można określić źródła problemu, wykonanie testu działania drukarki może pomóc w stwierdzeniu, czy problem jest związany z drukarką czy z komputerem.
Aby wykonać test działania drukarki, wykonaj poniższe kroki.
Upewnij się, że drukarka i komputer są wyłączone. | Odłącz kabel od złącza interfejsu drukarki. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/files/step_3. gif"/> | Upewnij się, że papier rozmiaru A4 lub Letter jest załadowany do podajnika arkuszy, a taca CD/DVD nie jest włożona do drukarki. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/images/hc8500011u. gif"/> Zostanie wydrukowany wzór testu dysz. Jeśli we wzorze występują przerwy, należy oczyścić głowicę drukującą. Jeśli wzór zostanie wydrukowany, problem prawdopodobnie leży w ustawieniach programu, kablu lub komputerze. Istnieje również możliwość, że oprogramowanie nie zostało zainstalowane prawidłowo. Spróbuj odinstalować i ponownie zainstalować oprogramowanie. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/app_5. htm#S-12011-00001">Odinstalowywanie oprogramowania drukarki Jeśli wzór testu nie zostanie wydrukowany, problem może dotyczyć drukarki. Spróbuj wykonaj instrukcje zawarte w kolejnej sekcji. htm#S-01200-00900">Drukarka nie drukuje |