Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów 4k5 Hd 1500

Programowanie, konserwacja i rozwiązywanie problemów 4K/5 HD 1500 to złożony zbiór technologii wykorzystujących wysokiej jakości sprzęt, oprogramowanie i usługi, dzięki którym można przechwytywać obrazy 4K i 5K w jakości HD. W tym celu można wykorzystać specjalnie opracowane oprogramowanie, które pozwala na edycję, konwersję i przechowywanie materiałów wideo o wysokiej rozdzielczości. Takie rozwiązanie umożliwia tworzenie profesjonalnych treści wideo i prezentacji, dzięki czemu można szybko i łatwo dostosować treść do wymagań klienta. Dzięki temu rozwiązaniu można znacznie zwiększyć jakość filmów i zapewnić lepsze wrażenia wizualne.

Ostatnia aktualizacja: Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów 4k5 Hd 1500

Rozwiązywanie problemów powodowanych przez wadliwy, nieobsługiwany lub niekompatybilny procesor GPU lub sterownik karty graficznej

Program Photoshop 23. 0 umożliwia uruchomienie testu zgodności GPU. Aby to zrobić, wybierz polecenie Pomoc > Zgodność GPU i sprawdź informacje w wyświetlonym oknie dialogowym.

Aby sprawdzić markę i model posiadanej karty graficznej, uruchom program Photoshop i wybierz opcję Pomoc > Informacje o systemie, aby wyświetlić informacje o procesorze graficznym:

Sprawdzanie, czy GPU jest przyczyną problemów z programem Photoshop

Jeśli nie masz pewności, czy przyczyną problemu z programem Photoshop jest procesor graficzny lub sterownik, wyłączenie przyspieszania GPU pozwala zawęzić możliwą przyczynę problemu.

Aby to zrobić, wybierz polecenie Edycja > Preferencje > Wydajność (Windows) lub Photoshop > Preferencje > Wydajność (macOS) i usuń zaznaczenie pola Użyj procesora graficznego. Następnie uruchom ponownie program Photoshop. Więcej informacji o preferencjach programu Photoshop znajdziesz w artykule Dostosowywanie preferencji w programie Photoshop.

Kroki rozwiązywania problemów z procesorem GPU i sterownikami karty graficznej

Jeśli preferencja GPU jest wyłączona i nie można jej włączyć, upewnij się, że monitor jest podłączony do karty graficznej, a nie do wbudowanego portu komputera.

Wykonaj następujące czynności:

  1. Zaktualizuj sterownik karty graficznej.

    Aktualizacja sterownika karty graficznej umożliwia wyeliminowanie szeregu problemów, takich jak awarie, błędy renderowania obrazów i zmniejszona wydajność. Pobierz sterownik bezpośrednio od producenta karty graficznej:

    macOS: Sterowniki karty graficznej są aktualizowane przez aktualizacje systemu operacyjnego.

    • Zobacz: Uaktualnianie oprogramowania Maca.

    Windows: W usłudze Windows Update nie zawsze znajdują się najnowsze i najlepsze sterowniki. Aktualizacje sterowników należy sprawdzać bezpośrednio w witrynie internetowej producenta posiadanej karty:

  2. Sterowniki NVIDIA: Firma NVIDIA pozwala wybrać sterowniki studyjne lub przystosowane do gier. Zalecane jest używanie sterowników studyjnych.
  3. Sterowniki AMD
  4. Sterowniki Intel
  5. Upewnij się, że wybierasz prawidłowy sterownik. Sterowniki w komputerach przenośnych różnią się czasami nazwą od podobnych sterowników w komputerach stacjonarnych.
  6. Jeśli występuje miganie lub niestabilność reakcji programu Photoshop i masz kartę graficzną obsługującą funkcję G-Sync, wyłącz tę funkcję dla programu Photoshop przy użyciu panelu sterowania NVIDIA.
  7. Niektórzy producenci kart graficznych mają inne oprogramowanie, które należy aktualizować wraz ze sterownikiem wideo. Uważnie przeczytaj instrukcje dotyczące aktualizacji. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z producentem karty graficznej.
  8. Sprawdź ustawienie Poziomy bufora.

    Jeśli ustawienie Poziomy bufora w preferencjach programu Photoshop ma wartość 1, wydajność funkcji opartych na procesorze graficznym może być zmniejszona.

    Zresetuj ustawienie Poziomy bufora do wartości domyślnej 4:

  9. Wybierz polecenie Edycja > Preferencje > Wydajność (Windows) lub Photoshop > Preferencje > Wydajność (macOS).
  10. Ustaw Poziomy bufora na wartość 4.
  11. Zamknij i ponownie uruchom program Photoshop.

Po ponownym uruchomieniu programu Photoshop powtórz kroki, które wywoływały problem.

Zmień zaawansowane ustawienia trybu OpenCL.

a. Wybierz polecenie Edycja > Preferencje > Wydajność (Windows) lub Photoshop > Preferencje > Wydajność (macOS).

b. W panelu Wydajność kliknij opcję Ustawienia zaawansowane.

c. Wyłącz opcję Open CL.

d. Zamknij i ponownie uruchom program Photoshop.

Po każdej zmianie preferencji wydajności w celu rozwiązania problemu należy ponownie uruchomić program Photoshop. 

W wersji 22. 5 (sierpień 2021 r. ) usunięto selektor trybu rysowania zaawansowanego. We wcześniejszych wersjach ustaw tryb rysowana na podstawowy (krok c powyżej).

(Opcjonalnie) Tylko w systemie Windows: Wybierz opcję Tryb starszych GPU (sprzed 2016 r. ) w sekcji Preferencje > Zapowiedzi technologii, aby wymusić używanie starszego mechanizmu renderowania przez program Photoshop. Aby zmiany zostały uwzględnione, należy uruchomić program ponownie. Choć ta opcja jest zalecana w przypadku używania starszych GPU, czasami poprawia stabilność również nowszych kart graficznych.

Konfigurowanie komputerów z wieloma kartami graficznymi.

Ultralekkie laptopy i tanie komputery stacjonarne często używają zintegrowanej karty graficznej, która zużywa mniej energii, aby oszczędzać baterię, i dzieli pamięć z procesorem.

Komputery wyższej klasy często posiadają specjalną, oddzielną kartę graficzną, która korzysta z własnej pamięci (VRAM), ma większą moc obliczeniową i nie zużywa pamięci RAM.

Laptopy z wyższej półki korzystają z dwóch kart graficznych — zintegrowanej, gdy używasz baterii, oraz oddzielnej, gdy laptop podłączony jest do zasilania.

Jeśli Twój system posiada więcej niż jedną kartę graficzną, upewnij się, że do programu Photoshop została przypisana karta graficzna o wysokiej wydajności, a nie zintegrowana lub energooszczędna karta graficzna, aby zapewnić najlepsze działanie programu. Zmiana tych ustawień na laptopach spowoduje większe zużycie baterii.

  Wycofanie funkcji 3D z programu Photoshop

Funkcje 3D w programie Photoshop zostaną usunięte w przyszłych aktualizacjach. Zachęcamy użytkowników funkcji 3D do korzystania z nowej kolekcji Adobe Substance 3D, która obejmuje nową generację narzędzi 3D firmy Adobe. Więcej informacji na temat wycofania funkcji 3D z programu Photoshop można znaleźć tutaj: Photoshop 3D | Często zadawane pytania dotyczące wycofanych funkcji 3D.

NVIDIA:

a. Kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na pulpicie i wybierz panel sterowania NVIDIA. Kliknij ustawienia opcji Zarządzaj 3D. Kliknij opcję Ustawienia programu i dodaj plik Photoshop. exe i sniffer. exe. Zmień preferowany procesor graficzny na Wysokowydajny procesor NVIDIA.

AMD:

a. Kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na pulpicie i wybierz narzędzie AMD Catalyst Control Center lub Configure Switchable Graphics. Kliknij przycisk Przeglądaj i wybierz opcję Wysoka wydajność zamiast Oszczędzanie energii.

Wybierz polecenia Preferencje systemowe > Oszczędzanie energii, a następnie usuń zaznaczenie opcji Automatyczne przełączanie grafiki.

Wyłącz mniej wydajną kartę graficzną.

Jeżeli opisany wyżej krok nie rozwiąże problemu podczas korzystania z kilku kart graficznych, rozważ wyłączenie jednej z nich. Przed wyłączeniem wbudowanej karty graficznej upewnij się, że wyjście wideo dedykowanej karty graficznej jest połączone z monitorem.

Kartę graficzną można wyłączyć w konsoli Menedżer urządzeń w systemie Windows. W konsoli Menedżer urządzeń kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę karty i wybierz pozycję Wyłącz.

  • Zachowaj jednak ostrożność i pamiętaj, że wyłączenie karty graficznej może skutkować niestabilnością systemu.
  • Uważnie przeczytaj instrukcje. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się bezpośrednio z producentem karty graficznej.
  • Po wykonaniu powyższych kroków można sprawdzić rezultaty przez włączenie opcji Użyj procesora graficznego w panelu Preferencje > Wydajność i ponowne wykonanie czynności, które powodowały wystąpienie problemu.

    Typowe problemy

    W przypadku wadliwego sprzętu, nieobsługiwanego sterownika lub niezgodnego procesora graficznego (określanego również jako karta graficzna, karta wideo lub GPU):

  • Jeśli nie zainstalowano pakietu zgodności OpenCL/OpenGL firmy Microsoft, w systemie Windows Może zostać wyświetlony komunikat „Procesor graficzny jest niezgodny”.
  • Podczas używania programu Photoshop występują awarie, problemy z wydajnością, nieprawidłowo renderowane okna lub obiekty, a także migotanie/drganie obszaru roboczego lub artefakty.
  • Program Photoshop wyłącza się lub zawiesza po uruchomieniu.
  • Obszar roboczy obrazu miga lub drga.
  • Brak paska menu programu Photoshop.
  • Zobacz: Rozwiązywanie problemów z procesorem graficznym (GPU).

    Komunikaty o błędach sprzętu graficznego

    Gdy po raz pierwszy uruchamiasz program Photoshop, mogą zostać wyświetlone komunikaty o błędach sprzętowych:

    Zobacz: Sprzęt graficzny oficjalnie nieobsługiwany w przypadku formatów 3D.
    Zobacz: Program Photoshop napotkał problem ze sterownikiem ekranu.

    Problemy z wtyczką Camera Raw

    Wtyczka Adobe Camera Raw używa procesora graficznego w inny sposób niż program Photoshop. Czasami podczas otwierania plików we wtyczce Camera Raw występują awarie i problemy z wydajnością, nieprawidłowo renderowane okna lub obiekty, a także problemy z ponownym rysowaniem lub artefakty.

    W takich sytuacjach zapoznaj się z artykułem Procesor graficzny (GPU) we wtyczce Adobe Camera Raw — często zadawane pytania.

    Zaleca się rozwiązywanie problemów dotyczących drukarki dwuetapowo: najpierw należy zdiagnozować problem, a następnie zastosować prawdopodobne rozwiązania, aż problem zostanie rozwiązany.

    Informacje przydatne do diagnozowania i rozwiązywania najczęściej występujących problemów można uzyskać w trakcie rozwiązywania problemów w trybie online, w oknie Control Panel (Panel sterowania), w monitorze stanu lub przeprowadzając test działania drukarki. Patrz odpowiednia sekcja poniżej.

    W przypadku wystąpienia określonego problemu związanego z jakością wydruku, problemu z wydrukiem nie związanego z jakością wydruku, problemu z podawaniem papieru lub jeśli drukarka w ogóle nie drukuje, należy zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w odpowiedniej sekcji.

    Aby rozwiązać problem, konieczne może być anulowanie drukowania.

    Wskaźniki błędów

    Wiele typowych problemów można rozpoznać na podstawie kontrolek drukarki. Jeśli drukarka wstrzyma pracę, a kontrolki będą się świecić lub migać, za pomocą poniższej tabeli możesz zdiagnozować problem, a następnie podjąć zalecane środki zaradcze.

    Kontrolki

    Problem i rozwiązanie

    Brak papieru

    Nie załadowano papieru.

    Załaduj papier do podajnika arkuszy, a następnie wciśnij przycisk papieru . Drukarka wznowi drukowanie, a kontrolka zgaśnie.

    Błąd tacy CD/DVD

    Podczas drukowania na CD lub DVD, taca CD/DVD nie została włożona.

    Włóż tacę CD/DVD do drukarki i wcisnąć przycisk papieru Patrz sekcja Wkładanie płyty CD/DVD

    Błąd podawania kilku arkuszy

    Podczas druku dwustronnego, drukarka pobiera więcej niż jeden arkusz papieru jednocześnie.

    Załaduj papier do podajnika arkuszy, a następnie wciśnij przycisk papieru , aby wznowić drukowanie.

    Zacięcie papieru

    Papier zaciął się w drukarce.

    Zacięcia papieru

    Zacięcie tacy CD/DVD

    Podczas drukowania na CD lub DVD, taca CD/DVD nie została wysunięta.

    Wyciągnąć tacę CD/DVD i wcisnąć przycisk papieru

    Zamknięta taca wyjściowa

    Taca wyjściowa jest zamknięta.

    Opuść tacę wyjściową i wysuń rozszerzenie. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/images/b050011h. gif"/>

    Brak tuszu

    W pojemniku skończył się tusz lub pojemnik nie został zainstalowany.

    Wymień pojemnik z tuszem na nowy. Jeśli po wymianie pojemnika kontrolka nadal świeci, może to oznaczać, że pojemnik nie został zainstalowany poprawnie. Ponownie zainstaluj pojemnik z tuszem, dociskając, aż usłyszysz kliknięcie. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/ink_3. htm#S-00800-00400">Wymiana pustego pojemnika z tuszem

    Nieprawidłowy pojemnik

    Obecnie zainstalowanego pojemnika z tuszem nie można używać w danej drukarce.

    Wymień pojemnik na pojemnik kompatybilny z drukarką. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/ink_4. htm#S-00800-00500">Wymiana pojemnika z tuszem przed jego wyczerpaniem

    Nieprawidłowo zainstalowany pojemnik z tuszem

    Pojemnik z tuszem jest zainstalowany nieprawidłowo.

    Ponownie zainstaluj pojemnik z tuszem. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/trble_6. htm#S-01200-00900-00400">Po wymianie pojemnika z tuszem kontrolka tuszu miga lub świeci

    Niski poziom tuszu

    Tusz w pojemniku prawie się skończył.

    Uzyskaj nowy pojemnik z tuszem. Aby dowiedzieć się, w którym pojemniku tusz jest na wyczerpaniu, sprawdź status pojemnika z tuszem. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/ink_1. htm#S-00800-00100">Sprawdzanie stanu pojemnika z tuszem

    Migają na przemian

    Podłączono nieobsługiwane urządzenie

    Podłączono nieobsługiwane urządzenie do EXT. Port I/F USB.

    Drukarka obsługuje wyłącznie aparaty cyfrowe wyposażone w PictBridge. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/basic_6. htm#S-00600-00810">Bezpośrednie drukowanie z aparatu cyfrowego

    Nieobsługiwane złącze USB

    Podłączono złącze USB do EXT.

    Złącza USB nie można stosować z EXT. Port I/F USB tej drukarki. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/images/b050014h. gif"/>

    Uchwyt pojemnika w niewłaściwej pozycji

    Głowica drukująca zatkała się zakleszczonym papierem lub innym obcym materiałem i nie może powrócić do pozycji domyślnej.

    Wyłącz drukarkę. Otwórz pokrywę drukarki i wyjmij papier lub inne przedmioty ze ścieżki podawania papieru. Następnie włącz drukarkę. Jeśli błąd nie zostanie usunięty, skontaktuj się ze sprzedawcą.

    Konserwacja

    Czas eksploatacji poduszek na tusz dobiegł lub dobiega do końca.

    Skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy Epson, aby uzyskać nowe poduszki na tusz.
    Jeśli czas eksploatacji poduszek na tusz dobiega końca, drukowanie można wznowić, naciskając przycisk

    Tryb odzyskiwania

    Aktualizacja oprogramowania układowego zakończyła się niepowodzeniem, w związku z czym drukarka przeszła do trybu odzyskiwania.

    Należy ponownie spróbować zaktualizować oprogramowanie układowe. Przygotuj kabel USB, a następnie przejdź do lokalnej witryny firmy Epson w celu uzyskania dalszych instrukcji.

    : wł., : wył., : miga, : szybko miga

    Monitor stanu

    W przypadku wystąpienia problemu podczas drukowania w oknie monitora stanu zostanie wyświetlony komunikat o błędzie.

    Jeśli konieczna jest wymiana pojemnika z tuszem, w oknie tym należy nacisnąć przycisk How To (Jak), a monitor stanu przeprowadzi użytkownika krok po kroku przez procedurę wymiany pojemnika.

    Aby sprawdzić stan każdego z pojemników, sprawdź jedną z poniższych sekcji:
    Korzystanie z EPSON Status Monitor 3 (Windows)
    Korzystanie z EPSON Status Monitor (Mac OS X)

    Jeśli komunikat o błędzie wskazuje, że czas eksploatacji poduszek na tusz dobiega końca, należy skontaktować się z obsługą klienta firmy Epson. Komunikat będzie wyświetlany w regularnych odstępach czasu, aż do wymiany poduszek na tusz. Gdy poduszki na tusz są nasączone, drukarka przestaje drukować i wymagana jest interwencja obsługi klienta firmy Epson, aby można było kontynuować drukowanie.

    Uruchamianie testu działania drukarki

    Jeśli nie można określić źródła problemu, wykonanie testu działania drukarki może pomóc w stwierdzeniu, czy problem jest związany z drukarką czy z komputerem.

    Aby wykonać test działania drukarki, wykonaj poniższe kroki.

    “Geneza wszystkiego”

    Pierwotnie systemy informatyczne były trudne, nieznane i dosłownie kosmicznie drogie przez co też niedostępne i zarezerwowane tylko dla wielkich odbiorców takich jak gigantyczne instytucje finansowe czy czołowe światowe mocarstwa inwestujące w systemy związane z obronnością i energetyką.

    Wraz z rozwojem informatyki, systemy stały się bardziej dostępne i zaczęły usprawniać kluczowe i pracochłonne procesy w firmie, zwiększając wydajność procesów biznesowych i komfort pracy. Współcześnie coraz więcej przedsiębiorstw przez dedykowane oprogramowanie zabezpiecza kompleksowo wszystkie procesy mające miejsce w firmie takie jak Zarządzanie, Kadry i płace, Finanse i księgowość, Produkcja, Logistyka, Sprzedaż, czy Serwis. Spotykamy się coraz częściej ze stwierdzeniem, że “Firma” to “System”. Powszechnie wiadomo, że gwarantem przetrwania biznesu jest jego ciągły rozwój i doskonalenie rozwiązań, a co za tym idzie również ciągły i adekwatny rozwój systemów informatycznych, połączony z pracami konserwacyjnymi przeprowadzanymi regularnie na wszystkich elementach składowych wchodzącymi w skład środowiska produkcyjnego.

    1. Co oznacza pojęcie “Utrzymanie systemu” w projektach IT?

    Utrzymanie systemów it (rów. konserwacja oprogramowania, ang. Maintenance) – to najkrócej mówiąc modyfikacje oprogramowania po jego dostarczeniu mające na celu skorygowania błędów, aby poprawić wydajność lub inne własności systemów it.

    Do kluczowych problemów utrzymania oprogramowania w systemach it należą problemy zarówno zarządcze, jak i techniczne. Istotnymi kwestiami zarządczymi są: dostosowanie do priorytetów klientów, odpowiedni personel utrzymujący systemy, szacowanie kosztów.

    Kluczowymi kwestiami technicznymi są: ograniczone zrozumienie, analiza wpływu, testowanie, pomiar stopnia możliwości konserwacji systemu i utrzymanie infrastruktury.

    2. Na czym polega utrzymanie systemów IT?

    Utrzymanie systemu to głównie obsługa zgłoszeń serwisowych:

    • Obsługa zgłoszeń helpdesk’owych (Issues/Tickets) w systemach wspierających zarządzanie projektami it (do najpopularniejszych należą JIRA, Redmine).
    • Diagnostyka, potwierdzanie i identyfikacja problemów zgłoszonych przez klienta. Rozwiązywanie problemów lub nadzór nad realizacją zgłoszeń.
    • Kontakt z klientem i innymi członkami zespołów biorących udział w realizacji zgłoszenia. Planowanie realizacji zgłoszeń, określenie terminu i sposobu realizacji.

    Czynności Serwisowe, inaczej konserwacyjne związane z utrzymaniem środowisk produkcyjnych systemów informatycznych:

    Opieka nad środowiskiem systemowym (Serwery Aplikacyjne)
    • Analiza zajętości zasobów. Oczyszczanie przestrzeni dyskowej z niepotrzebnych plików.
    • Aktualizacja oprogramowania systemowego i narzędziowego.
    • Usuwanie awarii i rozwiązywanie problemów związanych z infrastrukturą IT.
    • Monitoring zasobów oraz kluczowych procesów biznesowych.
    • Analiza aktualnej konfiguracji i wdrożenie dobrych praktyk poprawiających wydajność i bezpieczeństwo.
    Opieka nad środowiskiem bazodanowym
    •  Administracja bazami danych.
    •  Tworzenie i odtwarzanie backupów.
    •  Monitoring procesów bazodanowych.
    •  Analiza kosztów zapytań i ich optymalizacja (np. SQL Tuning).
    •  Analiza zajętości przestrzeni dyskowej (np. redukcja zadeklarowanej przestrzeni dla różnych tablespace).

    Czynności naprawcze i rozwojowe:

    • Nadzór, przygotowywanie i wykonywanie Aktualizacji Systemu dziedzinowego.
    • Aktualizacje związane z wydaniem nowych rozszerzeń (Features).
    • Aktualizacje związane z naprawą błędów (FiX i HotFix).
    • Prace serwisowe mające na celu wdrożenie zmian, poprawek błędów czy rekonfiguracji.
    • Dostosowanie funkcjonalności oprogramowania do nowych potrzeb (Features).
    • Przeprowadzanie wywiadu z klientem celem zebrania danych potrzebnych do analizy problemów zarówno rozwojowych jak i naprawczych.
    • Przeprowadzanie testów manualnych i automatycznych związanych ze zmianami zarówno naprawczymi jak i w zakresie nowych funkcjonalności. W zależności od zaangażowania i przyjętego modelu może to być realizacja wszystkich rodzajów testów wykonywanych w procesie produkcji oprogramowania, czyli testy jednostkowe (Deweloperskie) najczęściej w ujęciu automatyzacji jeśli jest wdrożona. Tradycyjnie testy integracyjne, Systemowe, Dymne, Akceptacyjne.

    Świadczenie usług Wsparcia – jest nieodzownym elementem dobrej umowy utrzymaniowej:

    • Zapewnienie wsparcia użytkowników systemów it w zakresie merytorycznym (funkcjonalność).
    • Wsparcie techniczne świadczone przez specjalistów posiadających doświadczenie i dedykowane umiejętności, realizujących konsultacje informatyczne mające na celu pomoc w utrzymaniu, rozwiązanie problemów wymagających wiedzy specjalistycznej z zakresu IT (np. : Administracja Systemami UNIX, Windows Server, rozwiązywanie problemów sieciowych, Administracja bazami danych).
    • Wsparcie i wdrożenie nowych rozwiązań opartych o dedykowane narzędzia i aplikacje informatyczne.
    • Integracja z produktami i utrzymanie dedykowanych rozwiązań innych dostawców.
    • Nadzór i wsparcie nad realizacją Aktualizacji Systemowych, gdy są one realizowane przez Zamawiającego.
    • Analiza potrzeb klienta i doradztwo w doborze odpowiedniego narzędzia.
    • Realizacja konsultacji technicznych i merytorycznych związanych z różnymi dziedzinami.
    • Przeprowadzanie szkoleń z nowych i bieżących funkcjonalności Systemów it.
    • Tworzenie i rozwój dokumentacji.
    • Wizyty serwisowe w siedzibie klienta.
    Przykładowy cykl życia zgłoszenia serwisowego

    3. Dlaczego projekt wymaga umowy utrzymaniowej?

    „Czemu występują błędy w systemie, który został przetestowany i odebrany? ”

    Każdy system od momentu wdrożenia potrzebuje “pewnej” ilości czasu, aby zacząć pracować optymalnie. Długość tego okresu zależy głównie od stopnia złożoności systemów oraz ich dziedziny i nazywa się go potocznie “wygrzewaniem”. Nawet najlepiej napisany i przetestowany program obdarzony jest tą cechą gdyż środowisko, w którym przeprowadzane są prace deweloperskie i testy nigdy nie odzwierciedla w 100% docelowego środowiska produkcyjnego, a w niektórych przypadkach mając na uwadze skale i typ danych jest to nawet niemożliwe. Mówiąc bardzo ogólnie, system został dostosowany na etapie produkcji do innego środowiska niż to, w którym będzie mu dane pracować w przyszłości.

    “To już Historia…”

    Historycznie w 1969 roku zostaje przez Meira M. Lehmana sformułowane pojęcie konserwacji i ewolucji aplikacji wchodzących w skład systemów it. Kolejne dwadzieścia lat badań w tym obszarze doprowadziły do sformułowania prawa Lehmana (Lehman 1997) które definiuje, że utrzymanie systemów it jest tak naprawdę rozwojem ewolucyjnym aplikacji i że decyzje związane z utrzymaniem systemów są wspomagane przez zrozumienie tego co dzieje się w systemie (i oprogramowaniu) na przestrzeni czasu. Lehman wykazał, że systemy ewoluują w czasie. Wraz z ewolucją stają się coraz bardziej złożone, chyba że podjęte zostaną pewne działania, takie jak refaktoryzacja kodu w celu zmniejszenia jego złożoności. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-33-300x145. jpg" alt="Dwóch mężczyzn pracuje nad błędami informatycznymi" width="800" height="388" srcset="https://www. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-33-1024x496. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-33-768x372. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-33. jpg 1281w" sizes="(max-width: 800px) 100vw, 800px"/>

    4. Utrzymanie a rozwój

    Problemy dotyczące tematu utrzymania systemów informatycznych mają zasadniczo dwa główne źródła. Pierwsze to te powstałe w wyniku normalnego użytkowania, jak również te powstałe w skutek licznych czynności mających na celu zmiany, naprawy i rekonfigurację systemu. Wszystkie te działania prowadzą w sposób naturalny do powolnej degradacji systemu informatycznego jak i innych elementów zależnych, wchodzących w skład środowiska produkcyjnego. (Tu przykład: źle wprowadzone czy uszkodzone dane, archiwalne logi z działania aplikacji pracujących w ramach rozwiązania, stare niepotrzebne pliki i inne “śmieci” pozostawione przez użytkowników).

    Drugim źródłem jest doświadczenie wynikające z ewolucji rozwiązania zaimplementowanego w aplikacjach wymuszona postępem i zmianami czynników zewnętrznych. Oprogramowanie musi się ciągle zmieniać, by móc się dostosować do nowych wymagań.

    Z uwagi na bardzo dynamiczny postęp, który jest nieuchronny i najbardziej odczuwalny w obszarze IT, nie należy zbyt długo zwlekać z dostosowywaniem systemu do nowych wymagań, gdyż zaniedbania mogą doprowadzić do sytuacji, gdy nie opłaca się dostosowywać rozwiązania, gdyż zasięg refaktoryzacji jest tak ogromny, że taniej jest stworzyć system od nowa. Tworzenie nowego oprogramowania to nie kupno nowego auta z szybką i łatwą przesiadką.

    Koszt wytworzenia, wdrożenia i utrzymania nowego rozwiązania, które będzie bazowało na starych danych, często trzeba migrować do nowego modelu. Migracja danych może okazać się bardzo problematyczna i ryzykowna. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę wdrożenie nowego rozwiązania, szkolenia personelu, szkolenia dla klientów i często też zakup nowego sprzętu, a czasami nawet zatrudnienie specjalistów do jego obsługi. Przykładem może być stara baza danych, która jest już niewspierana przez producenta. Rodzi to problemy z bezpieczeństwem i brakiem możliwości integracji z nowszymi systemami.

    Po aktualizacji bazy danych na nowszą lub zupełnie inną wersję innego producenta okazuje się, że oprócz problemów z migracją danych stał się konieczny zakup nowych urządzeń sieciowych, stacji roboczych i serwerów z nowymi systemami operacyjnymi, które nie są już kompatybilne z technologiami użytymi pierwotnie w procesie wytwarzania aplikacji, którego baza była najważniejszą częścią. Firma nagle po paru latach zaniedbań w obszarze rozwoju i utrzymania systemu, staje nad przepaścią, musi jednorazowo wyłożyć bardzo duże środki, ponieść ryzyko związane z migracją danych, a czasami nawet utratą danych. Wdrażanie kompleksowo olbrzymiej ilości zmian, które mogą przez dłuższy czas bardzo negatywnie wpływać na pracę personelu przez ograniczoną dostępność kluczowych funkcjonalności systemu, często wpływa na spadek produktywności, skuteczność zarządzania i wyników finansowych.

    Innym przykładem będzie system sprzedażowy przeznaczony do obsługi klientów pewnej firmy produkcyjnej. W 2001 roku firma mieściła się w baraku i zatrudniała 10 pracowników. Wydawało się, że liczba kontrahentów nigdy nie przekroczy 10 tyś. a przetwarzanie danych w chmurze i interakcja z platformami sprzedażowymi, reklamowymi i rozliczeniowymi innych firm wydawało się jakimś S-F.

    W przeciągu 20 lat rozwoju firmy wymagania dotyczące funkcjonalności zmieniały się kilkukrotnie. Bez ciągłego i systematycznego rozwijania i dostosowywania, system stałby się bardzo szybko przestarzały i w znaczącym stopniu spowalniał, a nawet uniemożliwiał dalszy rozwój biznesu.

    „it’s not a bug, it’s a feature”

    Uważa się, że utrzymanie systemów it obejmuje tylko usuwanie błędów w systemie. Jednak jedno z badań wskazuje, że większość, tj. ponad 80% nakładów konserwacyjnych, ponoszonych jest na wszelkie prace nie naprawcze (Pigosky 1997). To poczucie utrwalane jest przez użytkowników składających zgłoszenia problemów, które w rzeczywistości okazują się rozszerzeniami funkcjonalności systemów it (żargonowe: „it’s not a bug, it’s a feature”). pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-32-300x115. jpg" alt="It's not a bug, it's a feature" width="800" height="307" srcset="https://www. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-32-1024x392. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-32-768x294. pl/wp-content/uploads/2021/03/Grafiki_blog_Obszar-roboczy-1-kopia-32. jpg 1281w" sizes="(max-width: 800px) 100vw, 800px"/>

    5. Co to jest SLA i jakie są jego warunki?

    SLA (z ang. Service Level Agreement) – to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług. To dokument szczególny, określający na jakim minimalnym poziomie dostawca świadczyć będzie określone usługi klientowi. Dla odbiorcy usług, SLA powinna być najważniejszym elementem porozumienia z dostawcą.

    Co powinno zawierać SLA?

    Dobrze skonstruowana umowa o gwarantowanym poziomie świadczonych usług powinna zawierać następujące elementy:

    • Wymagany poziom dostępności – zapewnienie poziomu dostępności jest zwykle określany jako procent czasu dostępności usługi w ciągu roku. Zakres należy go dostosować do realnych potrzeb klienta wynikających z analizy procesów biznesowych w danej organizacji.
    • Sposób i formę zgłaszania problemów z działaniem usługi – na przykład konkretne adresy email bądź telefony, które należy wykorzystać do kontaktów z dostawcą w sytuacjach awaryjnych. W tym miejscu powinny być też godziny, w jakich możesz zgłaszać problemy. Przykładowo, jeżeli Twoja firma nie pracuje w nocy, być może wystarczy zakres od godziny 8 do 18.
    • Czas reakcji i rozwiązania problemu – to określenie po jakim czasie dostawca ma obowiązek zająć się zgłoszonym problemem oraz ile ma czasu na rozwiązanie go. Pamiętając o koszcie za minutę niedostępności, im ten czas jest krótszy, tym lepiej i tym niższe straty dla firmy. Zwróć też uwagę, że jest to czas maksymalny – zwykle dostawca będzie dążył do jak najszybszego usunięcia awarii.
      W uzasadnionych przypadkach mogą wystąpić wyjątki, zwykle dotyczą one działania tzw. siły wyższej.
    • Proces monitorowania i raportowania poziomu usługi – czyli sposób prowadzenia nadzoru nad funkcjonowaniem usługi, zbieranie statystyk, co pozwala na dostęp do statystyk przez dedykowane aplikacje wspierające proces zarządzania ewidencjonujące pracę w ramach organizacji.
    • Niedopełnienie warunków umowy – gdyby dostawca nie wywiązał się z wymagań, jakie stawia przed nim SLA, poniesie konsekwencje. Mogą one obejmować prawo klienta, do zerwania umowy, lub otrzymania odszkodowania za straty poniesione w wyniku niedostępności usługi. Jest to Twoja polisa ubezpieczeniowa na wypadek, gdyby Wykonawca narażał Zamawiającego na straty przez swoje zaniedbania czy luźne podejście do koncepcji “obsługa klienta”.

    Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów 4k5 Hd 1500

    Bezpośredni link do pobrania Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów 4k5 Hd 1500

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów 4k5 Hd 1500

    Upewnij się, że drukarka i komputer są wyłączone.

    Odłącz kabel od złącza interfejsu drukarki. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/files/step_3. gif"/>

    Upewnij się, że papier rozmiaru A4 lub Letter jest załadowany do podajnika arkuszy, a taca CD/DVD nie jest włożona do drukarki. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/images/hc8500011u. gif"/>

    Zostanie wydrukowany wzór testu dysz. Jeśli we wzorze występują przerwy, należy oczyścić głowicę drukującą.

    Jeśli wzór zostanie wydrukowany, problem prawdopodobnie leży w ustawieniach programu, kablu lub komputerze. Istnieje również możliwość, że oprogramowanie nie zostało zainstalowane prawidłowo. Spróbuj odinstalować i ponownie zainstalować oprogramowanie. com/onlineguides/pl/sp1500w/html/app_5. htm#S-12011-00001">Odinstalowywanie oprogramowania drukarki

    Jeśli wzór testu nie zostanie wydrukowany, problem może dotyczyć drukarki. Spróbuj wykonaj instrukcje zawarte w kolejnej sekcji. htm#S-01200-00900">Drukarka nie drukuje