Procedura wymiany części sprzętowych i konserwacji komponentów Ge Gdf510 Series jest prosta i szybka. Najpierw należy odłączyć urządzenie od źródła zasilania. Następnie należy odkręcić wszystkie śruby mocujące i usunąć obudowę urządzenia. Następnie należy wymienić uszkodzoną część. Po wymianie części należy zamontować obudowę urządzenia i zamontować wszystkie śruby mocujące. Na koniec należy podłączyć urządzenie do źródła zasilania i przetestować jego działanie. W celu uzyskania optymalnego działania komponentów Ge Gdf510 Series należy regularnie wykonywać konserwację, w tym czyszczenie, wymianę wszystkich uszczelek i smarowanie.
Ostatnia aktualizacja: Procedury wymiany części sprzętowych i konserwacji komponentów Ge Gdf510 Series
Można doprowadzić nawet do zatarcia silnika, co jest równoznaczne z jego całkowitym zniszczeniem.
Jeśli zatem nie czujesz się na siłach, zleć wymianę oleju silnikowego w warsztacie samochodowym.
Wymiana oleju silnikowego to podstawowa czynność serwisowa, mająca ogromny wpływ na kondycję jednostki napędowej. Olej silnikowy ma za zadanie:
- smarowanie pracujących części mechanicznych i zmniejszanie tarcia pomiędzy nimi
- wyciszanie pracy silnika
- uszczelnianie komór spalania
- ochronę przed korozją
- obniżanie temperatury jednostki napędowej
- zbieranie zanieczyszczeń z silnika, które są filtrowane i zatrzymywane przez filtr oleju
Olej silnikowy ma także bezpośredni wpływ na pracę turbosprężarki (albo kompresora), układu zmiennych faz rozrządu (który jest najczęściej uruchamiany przez ciśnienie oleju), a także łańcucha rozrządu (jeśli występuje w danym silniku).
Jak często powinno się wymieniać olej i filtry w samochodzie?
Olej silnikowy w trakcie pracy jednostki napędowej ulega degradacji. Pojawia się w nim coraz więcej zanieczyszczeń (filtr oleju ma ograniczoną wytrzymałość). Olej silnikowy jest rozcieńczany paliwem, którego minimalne ilości stale trafiają do układu smarowania. Dzieje się też wiele innych procesów, które mają wpływ na degradację oleju silnikowego. Dlatego olej silnikowy należy regularnie wymieniać, wraz z filtrem oleju.
Co ile należy wymieniać olej silnikowy?
EKSPLOATACJA | ILOŚĆ KILOMETRÓW | CZAS WYMIANY | Mieszana (miasto-trasa) | co 15 tyś km | 1 rok | Miejska (krótkie odcinki) | co 10 tyś | Okazjonalna (rzadki ruch) | do 10 tyś |
Zaniechanie regularnych wymian oleju silnikowego i filtra oleju ma zawsze fatalne następstwa dla silnika i osprzętu. Trzeba liczyć się z takimi przykrymi konsekwencjami, jak:
Warto pamiętać o tym, że olej silnikowy należy wymienić także w przypadku wielu napraw, jakim poddawany jest silnik. To między innymi:
Niezbędne narzędzia i części do samodzielniej wymiany oleju i filtra oleju w samochodzie.
Co jest potrzebne, aby samodzielnie wymienić olej silnikowy w samochodzie? Czego potrzebujemy?
Przede wszystkim musimy mieć odpowiednie miejsce. W domowych warunkach trudno marzyć o podnośniku. Wystarczy nam kanał w garażu, z dobrym oświetleniem. Do czego to jest nam potrzebne? Niezbędny jest odpowiedni dostęp do miski olejowej, która znajduje się w dolnej części silnika. Dostęp musi być na tyle dobry, żeby można było użyć klucza z długim ramieniem. Dlaczego jest to nam potrzebne? Otóż korek spustowy oleju jest zazwyczaj tak mocno zakręcony, że klucz z małym ramieniem nie pozwoli nam użyć odpowiedniej siły.
K2 MOTOR FLUSH 250 ML
Płucze wnętrze silnikaSkopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.
Co musimy przygotować?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze oleju silnikowego do naszego silnika?
Najważniejszy parametr to specyfikacja oleju silnikowego, podawana przez producenta samochodu w instrukcji. Należy jej bezwzględnie przestrzegać. Istnieje wiele mitów w przestrzeni internetowej i dyskusyjnej, które mówią o tym, że można zmieniać specyfikacje oleju wraz z upływem lat. Np. bardzo popularne jest przejście z oleju syntetycznego, zalecanego przez producenta auta (np. 5W30) na olej półsyntetyczny (np. najpopularniejszy 10W40), co ma rzekomo wpływać pozytywnie na uszczelnienie silnika. Jest to bzdura.
K2 TEXAR 10W-40 XL 5L
Olej silnikowyK2 TEXAR 5W-40 XN 5L
Jak dobrać filtr oleju do samochodu?
Filtr oleju dobiera się do konkretnego modelu samochodu i silnika. Potrzebne są takie dane jak marka, model, rok produkcji, rodzaj silnika (benzyna/diesel), pojemność i moc silnika.
Podczas wymiany oleju silnikowego w samochodzie warto zastosować olej silnikowy K2. Oleje silnikowe od K2 produkowane są z wykorzystaniem najnowszych technologii. Zapewniają one świetne właściwości smarne, antykorozyjne i ochronne. Ich stosowanie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa (na skutek mniejszych oporów pracy jednostki napędowej) i na bezproblemowy rozruch silnika, nawet w niskich temperaturach. Oleje K2 są zgodne ze specyfikacjami największych producentów samochodów. Są także oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach.
Wymiana oleju i filtra oleju w aucie — instrukcja krok po kroku
Samodzielna wymiana oleju w samochodzie — jak to zrobić? Samodzielna wymiana filtrów w samochodzie — jak to zrobić? Odpowiadamy.
- Do rozgrzanego silnika (niegorącego) wlewamy (poprzez wlew oleju) całe opakowanie płukanki do silnika K2 Motor Flush. Następnie uruchamiamy silnik i pozostawiamy na biegu jałowym przez 10 – 15 minut.
- Wjeżdżamy samochodem na kanał, chyba że pojazd jest już odpowiednio ustawiony.
- Czekamy kilka minut, aż silnik nieco ostygnie.
Uwaga! Jednostka napędowa jest rozgrzana do bardzo wysokiej temperatury! Tak samo, jak elementy układu wydechowego! Dotykanie ich może spowodować poważne poparzenie! Dlatego rekomendujemy używanie rękawiczek i ostrożność! - W niektórych autach konieczny może być demontaż dolnej osłony silnika, chroniącej miskę olejową. Do tego celu należy użyć kluczy albo śrubokręta płaskiego, do delikatnego podważania elementów mocujących (w zależności od zastosowanego przez producenta sposobu montażu).
- Odkręcić korek wlewu oleju, znajdujący się w górnej części silnika.
- Należy przygotować naczynie na zużyty olej.
- Za pomocą klucza należy odkręcić korek spustowy oleju silnikowego w misce olejowej. Zazwyczaj wymaga to użycia sporej siły. Stąd też konieczność stosowania klucza z dłuższym ramieniem. Trzeba pamiętać o tym, aby odpowiednio dobrać rozmiar klucza.
- Zużyty olej należy zlać do opakowania. Usuwanie oleju z silnika może potrwać nawet kilkanaście minut. Stary olej silnikowy zostanie usunięty razem z płukanką K2 Motor Flush.
- Należy odkręcić filtr oleju za pomocą specjalnego klucza.
- Należy przygotować nowy filtr oleju. Po zerwaniu z niego folii trzeba posmarować jego uszczelkę nowym olejem silnikowym. Następnie za pomocą specjalnego klucza należy przykręcić filtr oleju.
- Usuwamy starą uszczelkę, która znajduje się na korku spustowym oleju. Po zamontowaniu nowej uszczelki przykręcamy korek spustowy oleju do miski olejowej. Najpierw delikatnie, aby nie uszkodzić gwintu. Wkręcamy korek ręką aż do oporu. Dopiero potem stosujemy klucz, aby dokręcić korek z pełną mocą.
- Do silnika wlewamy olej silnikowy, korzystając z wlewu oleju. W olejach K2 znajdziesz na opakowaniu miarkę, która pozwoli odmierzyć odpowiednią ilość oleju.
- Po wlaniu do silnika odpowiedniej ilości oleju (zgodnej z zaleceniami producenta samochodu) zakręcamy korek wlewu oleju.
- Uruchamiamy silnik, wyjeżdżamy z garażu i czekamy kilka minut.
Uwaga! Silnika samochodu nie można uruchamiać w zamkniętym garażu! Grozi to zatruciem spalinami, co jest śmiertelnie niebezpieczne! - Po kilku minutach wyłączamy silnik. Sprawdzamy poziom oleju silnikowego za pomocą bagnetu. Jeśli poziom oleju jest niski, czekamy kilkanaście minut, aż silnik ostygnie i dolewany olej (powinien zawierać się pomiędzy MAX, a MIN na bagnecie). Po kilku minutach znów sprawdzamy poziom.
Olej silnikowy to nie jedyny środek smarny w samochodzie. Sprawdź na czym, polega dynamiczna wymiana oleju oraz jak często należy wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów.
Co zrobić z zużytym olejem po wymianie oleju?
Wymieniliśmy olej, ale pozostaje kwestia zużytego oleju. Olej silnikowy jest materiałem łatwo palnym i wymaga specjalistycznej utylizacji. Nielegalna utylizacja zużytego oleju grozi sporymi karami. Co zatem należy zrobić ze starym olejem silnikowym?
Zużyty olej co dalej? Mamy dwie możliwości na utylizację oleju po wymianie:
Wymiana oleju silnikowego to czynność prosta i bardzo ważna dla właściwej pracy jednostki napędowej. Dzięki przygotowanej przez nas instrukcji już wiesz, co należy zrobić oraz jak się przygotować do wymiany oleju i filtrów w swoim samochodzie. Jeśli dzięki artykułowi udało Ci się wymienić olej, poinformuj nas o tym, zostawiając komentarz, oceniając poziom trudności.
Wymiana paska rozrządu zawsze powinna być przeprowadzana zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Jednak zdarzają się sytuacje, w których trzeba odejść do ustalonych przez niego zasad. Kiedy wymienić pasek rozrządu? Kogo słuchać? Producenta czy mechanika? Czy kierowca może sam zaobserwować symptomy, świadczące o konieczności wymiany paska zębatego? Przeanalizujemy cały szereg możliwych sytuacji.
Wymiana paska rozrządu to kluczowa czynność serwisowa w samochodzie, w którym rozrząd napędzany jest za pomocą paska zębatego. Zerwanie paska rozrządu prowadzi do bardzo poważnego uszkodzenia albo zniszczenia jednostki napędowej (w sytuacji, w której remont jest nieopłacalny). Jeśli kierowca ma szczęście, dojdzie tylko do przeskoczenia paska, co będzie powodować cały szereg problemów z pracą jednostki napędowej.
Na początek musimy odpowiedzieć na trzy pytania. Pierwsze – jaką rolę pełni pasek zębaty i jakie jest jego umiejscowienie pod maską samochodu? Drugie – dlaczego pasek rozrządu się starzeje? Trzecie – dlaczego piszemy, że jego przeskok (o jeden ząbek) jest tak groźny, a jego zerwanie prowadzi do zniszczenia silnika?
Pasek rozrządu: jego rola, dlaczego się starzeje i jakie są konsekwencje jego awarii
Paski rozrządu są wykorzystywane w wielu współczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych.
Do czego służą? Napędzają układ rozrządu, który steruje pracą zaworów dolotowych (dostarczających powietrze do cylindrów silnika) oraz wylotowych (usuwających z cylindrów spaliny). Praca układu rozrządu musi być ściśle skoordynowana z położeniem wału korbowego i poszczególnych tłoków w cylindrach. Zawory muszą być otwierane i zamykane w ściśle określonych przedziałach czasowych. Dzięki temu, w określonym czasie, cylinder może zostać wypełniony powietrzem i może być do niego wstrzyknięta odpowiednia dawka paliwa, a potem, w określonym czasie, cylinder może być opróżniony ze spalin, powstałych po zapłonie mieszanki paliwowo - powietrznej. Ważny jest nie tylko moment otwarcia i zamknięta zaworów, ale również czas ich otwarcia. To wszystko ma wpływ na właściwą pracę silnika, osiąganie przez niego dobrych osiągów przy optymalnym zużyciu paliwa, a sama koordynacja pracy tak wielu elementów zapewnia bezpieczeństwo jednostce napędowej, zapobiegając zderzeniu się zaworów z tłokami.
Elementów, których pracę trzeba koordynować, jest faktycznie wiele, albowiem mamy najczęściej do czynienia z trzema (w najnowszych silnikach downsizingowych), czterema (typowa ilość w silnikach sprzed kilku – kilkunastu lat) a nawet sześcioma (w silnikach sportowych) tłokami i dużą liczbą zaworów. Obecnie stosuje się cztery (dwa dolotowe, dwa wylotowe) lub nawet pięć zaworów (trzy dolotowe, dwa wylotowe) na cylinder. To wszystko musi pracować w idealnie zorganizowany sposób.
Dlatego też paski rozrządu posiadają zęby (stąd nazwa pasek zębaty), umożliwiające synchroniczne, bardzo dokładne, przenoszenie napędu z koła zębatego zamontowanego na wale korbowym na koło zębate, zamontowane na wałku rozrządu (w wielu silnikach stosuje się dwa wałki rozrządu). Wałek rozrządu zawsze obraca się dwukrotnie wolniej niż wał korbowy.
Samo napędzanie rozrządu to nie jedyne zadanie, jakie stawia się przed paskami rozrządu. Ponieważ wał korbowy zamontowany jest w dolnej części współczesnych silników, a wałek rozrządu (albo dwa wałki rozrządu) w górnej, pasek rozrządu może jeszcze napędzać po drodze elementy dodatkowe, takie jak pompa cieczy chłodzącej, pompa oleju i pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia (stosowana w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa).
O to, aby pasek rozrządu pracował we właściwy sposób, dbają napinacz (jak sama nazwa mówi, zapewnia właściwe napięcie paska), a także rolki prowadzące.
Dlaczego pasek rozrządu się starzeje? Musimy sprawdzić, z czego jest zbudowany. Paski powstają w oparciu o kord, czyli sploty z włókna szklanego, zapewniające odporność na rozciąganie. Korpus paska, powstaje w oparciu gumę. Zęby są dodatkowo wzmacniane tkaniną. Pasek rozrządu może mieć zęby po jednej stronie, a po drugiej może być pokryty tkaniną. Zamiast tkaniny mogą być również zastosowane gumowe rowki, dzięki którym pasek lepiej przylega do kół pasowych pompy cieczy chłodzącej i pompy oleju.
Paski są poddawane szeregowi naprężeń, są narażone na zmiany temperatur. Starzeje się w nich przede wszystkim guma, która podlega naturalnym procesom degradacji (co widzimy na przykład po oponach i uszczelkach samochodowych). Paski zużywają się w przyspieszonym tempie, jeśli są narażone na zetknięcie z płynami eksploatacyjnymi, albo gdy poszczególne elementy napędu rozrządu są ułożone niewspółliniowo.
Na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę, kupując nowy pasek rozrządu? Data produkcji, albo data przydatności do użycia. Posiada ją każdy pasek i najczęściej jest to 5 lat od dnia wyprodukowania.
Dlaczego przeskok lub zerwanie paska rozrządu są tak groźne? W przypadku przeskoku paska o jeden ząbek (na przykład na skutek niewłaściwej pracy napinacza, albo błędu w trakcie montażu paska), silnik częściowo traci synchronizację. Zawory nie otwierają się i nie zamykają w odpowiednich odcinkach czasu, co powoduje utratę mocy przez silnik, problemy z jego uruchamianiem, nierówną pracę, hałaśliwość itd.
W przypadku zerwania paska następuje całkowita utrata synchronizacji. Zanim jednostka napędowa się zatrzyma, poruszające się tłoki zderzą się z zaworami, co prowadzi do ich deformacji i poważnych uszkodzeń. Uszkodzeniom może ulec wał korbowy i wałek rozrządu. I często, w takim przypadku, remont silnika może okazać się tak drogi, że będzie po prostu nieopłacalny.
Kiedy wymieniać pasek rozrządu? Kto ma rację: producent, mechanik czy może my sami?
Musimy rozważyć po kolei trzy sytuacje, które pozwolą nam precyzyjnie określić, kiedy wymienić pasek rozrządu. Wymiana paska zawsze powinna obejmować również montaż nowej pompy cieczy chłodzącej. I odwrotnie: montaż nowej pompy, powinien wiązać się z wymianą paska rozrządu.
Wymiana paska rozrządu zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. To podstawowe i najważniejsze zalecenie, do którego trzeba się stosować. Informacje o interwałach wymiany paska rozrządu znajdują się w instrukcji każdego samochodu.
Producent pojazdu określa, po jakim przebiegu i po jakim czasie (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze) trzeba wymienić pasek.
Warto również pamiętać, że producenci aut zalecają wcześniejszą wymianę paska przy skrajnych obciążeniach (to np. ciągła jazda po mieście, bardzo duże wahania temperatur w danym rejonie świata, jazda sportowa itd. ).
Spójrzmy na kilka zaleceń serwisowych producentów samochodów, dotyczących wymiany paska zębatego:
Citroen C3 II z silnikiem benzynowym 1. 4 75 KM (kod silnika KFV)
- Wymiana paska co 120. 000 km lub co 4 lata;
- Na terenie Szwecji: co 80 tys. km
Fiat Bravo II z silnikiem wysokoprężnym 1. 6 Multijet 120 KM (kod silnika 198A2. 000)
- Wymiana paska co 140. 000 km lub co 10 lat
Ford Focus II z silnikiem wysokoprężnym 2. 0 TDCI 126 KM (kod silnika G6DA)
- Wymiana paska co 200. 000 km lub co 10 lat
Audi A6 z silnikiem benzynowym 2. 0 TFSI 170 KM (kod silnika BPJ)
- Wymiana paska co 180. 000 km lub co 4 lata
Volkswagen Golf V z silnikiem wysokoprężnym 1. 9 TDI 105 KM (kod silnika BLS)
- Wymiana paska co 120. 000 km lub co 4 lata
- Wymiana krążka napinającego co 240. 000 km lub co 4 lata
To podstawowe zalecenia, do których trzeba się zawsze stosować. Ale zdarzają się sytuacje, w których interwał wymiany paska rozrządu i jego osprzętu trzeba znacząco skrócić.
Wymiana paska rozrządu zgodnie z zaleceniami mechanika
W jakich sytuacjach mechanik może zalecić wymianę paska rozrządu?
- W przypadku niektórych awarii silnika, które spowodowały zabrudzenie paska rozrządu płynami eksploatacyjnymi. Takie sytuacje pojawiają się, gdy dochodzi do przecieków płynu chłodzącego na pompie cieczy chłodzącej albo wycieków oleju silnikowego z uszkodzonych uszczelek wału korbowego i wałków rozrządu.
- Przy wymianie pompy cieczy chłodzącej mechanik zawsze powinien zalecić wymianę paska na nowy.
- Przy wymianie pompy oleju mechanik powinien zalecić wymianę paska rozrządu.
- Przy naprawach, wymagających demontażu paska rozrządu (np. przy naprawie elementów rozrządu) albo wypalonej uszczelki pod głowicę, mechanik powinien zalecić montaż nowego paska rozrządu.
- Przy zauważeniu objawów zużycia paska albo napinacza (krążka napinającego).
- Po zabrudzeniu paska smarem albo płynem eksploatacyjnym podczas jakiejkolwiek naprawy.
- Po sprawdzeniu, że pasek pracował w warunkach podwyższonej temperatury silnika.
- Przy podejrzeniu, że w samochodzie został zamontowany źle dobrany pasek rozrządu.
- W niektórych wersjach silnikowych określonych aut, w których dochodziło do przyspieszonego zużycia paska, albo nawet do pękania paska podczas jazdy. W takim przypadku interwał wymiany paska powinien zostać skrócony – nawet o połowę. Takich, bardzo cennych rad, mogą udzielić przede wszystkim mechanicy, specjalizujący się w naprawach określonych marek samochodów.
Wymiana paska rozrządu zgodnie z decyzją właściciela pojazdu
Kto poniesie koszt naprawy samochodu, w którym dojdzie do zerwania paska rozrządu? Oczywiście, jego właściciel. Alternatywą dla drogiego remontu silnika, może być zakup używanej jednostki napędowej. Jest to jednak obarczone ogromnym ryzykiem, bo nigdy nie wiadomo, czy silnik z rozbitka to nie jest zatarty złom.
W jakich sytuacjach właściciel auta może sam podjąć decyzję o przyspieszonej wymianie paska rozrządu, znacznie wcześniej, niż zaleca to producent samochodu?
- Przy kupnie używanego samochodu. Nawet wtedy, gdy poprzednik posiada faktury za wymianę w warsztacie. Do końca nigdy nie wiadomo, jaki pasek został zamontowany, czy sprawdzono datę produkcji, czy pasek nie został załamany itd. Zalecenia producentów dotyczą pasków wysokiej jakości. Istnieje niebezpieczeństwo, że poprzedni właściciel zamontował najtańszy pasek.
- W sytuacji, w której poprzedni właściciel auta nie wymienił pompy wody przy wymianie paska (na fakturze za naprawę może widnieć tylko sama wymiana paska rozrządu). Obydwa elementy zawsze wymienia się razem.
- Po zauważeniu, że pasek został zabrudzony smarem, olejem silnikowym, płynem chłodniczym. To w bardzo szybkim czasie doprowadzi do jego pęknięcia.
- Po zauważeniu na pasku widocznych uszkodzeń: pęknięć, naderwania, naderwanych zębów itd.
- Przy zlecaniu naprawy, wymagającej demontażu paska. Nie powinno się zakładać paska zdemontowanego. Zawsze powinien zastąpić go nowy pasek.
- Przy trudnych warunkach eksploatacji. To właściciel auta wie, że np. zdecydowaną większość kilometrów pokonuje w mieście. A to sprawia, że pasek rozrządu powinien zostać wymieniony znacznie szybciej.
Chcesz wymienić pasek rozrządu? Zaufaj tylko specjalistom!
Wymiana paska rozrządu to skomplikowana czynność, która musi zostać przeprowadzona perfekcyjnie. Aby to zrobić, mechanik musi posiadać odpowiednie narzędzia do danego modelu auta (w tym blokady kół zębatych), dostęp do informacji technicznej, dzięki któremu mechanik wie, jaka jest kolejność wykonywanych napraw i z jaką siłą należy dokręcać poszczególne śruby. W przypadku niektórych aut konieczny jest demontaż wielu elementów pod maską, albo nawet wyjęcie silnika, aby uzyskać dostęp do paska rozrządu. I trzeba to robić w określony sposób.
Niewłaściwy montaż paska rozrządu, bez zastosowania blokad, bez stosowania odpowiednich narzędzi i momentów dokręcenia, bez wiadomości na temat kolejności demontażu poszczególnych części, może być powodem wysokich rachunków za naprawę i problemów technicznych z autem.
Dlatego nie warto ryzykować. Na Motointegrator. com można w ciągu kilku chwil umówić wizytę w profesjonalnym warsztacie, w swojej własnej okolicy, gdzie wymiana paska rozrządu zostanie przeprowadzona we właściwy sposób.
Porady techniczne
Sprawdzaj i ustawiaj luz roboczy zgodnie z naszymi zaleceniami.
NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE PROBLEMY
Pęknięcia na powierzchni? Zużycie? Zanieczyszczenie? Nasze wskazówki pomogą Ci zdiagnozować problem.
Poradniki montażowe
Zaktualizowane informacje techniczne dotyczące montażu okładzin hamulcowych.
Karty danych materiału ciernego do pojazdów ciężarowych
Właściwości i warunki zapewniające lepszy pogląd na nasze materiały cierne. pl/content/loc-emea/loc-pl/fmmp-ferodo/pl_PL/support/commercial-vehicles/_jcr_content/main-par/tout_1654143090/showcase-image. jpg/support-cv-competest-thumb-1635556312557. jpg" alt="support-cv-competest-thumb" title="support-cv-competest-thumb"/>
Testy porównawcze
Trwałość, bezpieczeństwo i najkrótsza droga hamowania produktów Ferodo® zostały ponownie potwierdzone. pl/content/loc-emea/loc-pl/fmmp-ferodo/pl_PL/support/commercial-vehicles/_jcr_content/main-par/tout_430372171/showcase-image. png/CV%20cata-1635556593858. png" alt="ferodo-support-catalogues-commercial-2016" title="ferodo-support-catalogues-commercial-2016"/>
Katalogi
Wszystkie referencje naszych produktów w broszurach są dostępne do pobrania.