Instalacja, użytkowanie i dezinstalacja 360 Vision Visiondome Vr jest łatwa i prosta. Aby zainstalować produkt, należy najpierw pobrać plik instalacyjny z oficjalnej strony internetowej producenta i zainstalować go zgodnie z instrukcjami. Następnie, aby używać 360 Vision Visiondome Vr, należy wykonać prosty proces instalacji, który jest dołączony do produktu. Po zainstalowaniu produktu, można rozpocząć użytkowanie, wykonując zadania, takie jak tworzenie i edycja obrazów 3D, a także korzystanie z funkcji takich jak tworzenie i edycja filmów. Po zakończeniu użytkowania produktu, można go łatwo odinstalować, usuwając wszystkie wcześniej zainstalowane pliki i foldery.
Ostatnia aktualizacja: Procedury instalacji, użytkowania i dezinstalacji 360 Vision Visiondome Vr
Nr: NP/2018/04/0308/TAR
Przedmiot zamówienia: Przegląd, konserwacja, usuwanie usterek i awarii SSP i SUG na tłoczniach gazu
Typ: Nieograniczony
Tryb: Przetarg nieograniczony
Kategoria: Usługi
Miasto: Tarnów
Województwo: małopolskie
Data publikacji: 2018-04-26
Data wygaśnięcia: 2018-05-14
CPV:
Osoba kontaktowa: Sylwia Tochowicz (ZA) sylwia. tochowicz@gaz-system. pl +48 146225353
Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S. A. Adres ul. Mszczonowska 4 Miejscowość Warszawa Telefon +48 (022) 220 14 49 www. gaz-system. pl/przetargi
Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia
Opis postępowania: Zgodnie z załączonym SIWZ
Miejsce uzyskania SIWZ: Strona Zamawiającego www. pl - zakładka,, przetargi".
Zastrzeżenia dotyczące SIWZ: Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany treści SIWZ w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana wprowadzona do SIWZ przez Zamawiającego staje się częścią składową dokumentacji Postępowania i jest wiążąca.
Zastrzeżenia dotyczące postępowania: Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty bez konieczności podania przyczyny takiej czynności.
Warunki udziału w Projekcie: 1. O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Nie podlegają wykluczeniu z Postępowania o udzielenie Zamówienia niepublicznego. 2) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 3) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia niepublicznego. Zamawiający uzna spełnienie powyższego warunku, jeżeli Wykonawcy: 3. 1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zamówienie, polegające na wykonaniu przeglądów i konserwacji instalacji wykrywania i sygnalizacji pożaru o wartości nie mniejszej niż 30 000, 00 (słownie: trzydzieści tysięcy) złotych netto 3. 2) dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm. ) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. z 2014 r., poz. 1278) oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji sieci (Dz. z 2003 r. nr 89, poz. 828 ze zm. ) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym osoba posiadająca uprawnienia uzyskała te uprawnienia, uznanymi przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. z 2016 r. poz. 65) lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz. z 2016 r., poz. 1725), w tym: a) co najmniej 2 osobami, z których każda posiada uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w grupie 3 w zakresie pkt 5 i 10 (do pkt 5) łącznie z uprawnieniami do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w grupie 1 w zakresie pkt 2 i 10 (do pkt 2)
b) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w grupie 1 w zakresie pkt 2 i 10 (do pkt 2) łącznie z uprawnieniami do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w grupie 3 w zakresie pkt 5 i 10 (do pkt 5)
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji ww. personelu. 4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia niepublicznego. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły,, spełnia" -,, nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1. pkt 1) musi spełniać każdy z Wykonawców odrębnie, natomiast warunki określone w ust. 1 pkt 2), 3) i 4) może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia. 4. Zamawiający nie dopuszcza polegania na zasobach innych podmiotów w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 powyżej. VII. (SIWZ) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY 1. Oferta Wykonawcy powinna zawierać wypełniony: formularz,, Oferta" (zgodny z treścią Załącznika nr 2 do SIWZ) 2. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić wraz z ofertą: 1) Dokument potwierdzający, że osoba lub osoby podpisujące ofertę w imieniu Wykonawcy były uprawnione do tej czynności (np. odpis z KRS, pełnomocnictwo). 2) Wykaz wykonanych zamówień spełniających warunek określony w Rozdziale VI ust. 1 pkt 3 ppkt 3. 1) SIWZ. Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: przedmiot zamówienia, wartość zamówienia (netto), daty wykonania, tj. rozpoczęcia i zakończenia, podmiot, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane, a także dołączyć dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że zamówienia zostały wykonane należycie. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia zgodnie z warunkami opisanymi w Rozdziale VI ust. 2) SIWZ wraz z informacjami na temat ich uprawnień i kwalifikacji zawodowych. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające ww. uprawnienia i kwalifikacje. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od wymogu, o którym mowa w zdaniu pierwszym. Zamawiający może wezwać Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa zawierające błędy, do ich uzupełnienia w określonym terminie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie warunków lub wymagań na dzień przedłożenia danego oświadczenia lub dokumentu. 5. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym treści dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty oraz wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny. 6. Jeżeli w Postępowaniu oferty zostaną złożone przez więcej niż jednego Wykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość dokonania badania i oceny oferty tylko tego Wykonawcy, którego oferta po wstępnej ocenie będzie najkorzystniejsza. W takiej sytuacji oferty złożone przez pozostałych Wykonawców, Zamawiający pozostawi bez badania i oceny. 7. Zamawiający poprawia w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie informując o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów w formie pisemnej lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w przypadku, gdy oświadczenia i dokumenty w formie elektronicznej będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.
Informacje dotyczące wadium: Zamawiający nie wymaga wadium
Termin realizacji zamówienia: Brak
Data realizacji zamówienia: 12 miesięcy od daty podpisania umowy
Miejsce realizacji zamówienia: zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia
Termin składania ofert: 2018-05-14
Miejsce składania ofert: Oferty należy składać: 1) w formie elektronicznej za pośrednictwem Portalu Zakupowego, 2) lub w formie elektronicznej na adres e-mail sylwia. pl, przy czym złożenie oferty w ten sposób będzie skuteczne pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia tej czynności w Portalu Zakupowym.
Termin otwarcia ofert: 2018-05-14
Miejsce otwarcia ofert: Otwarcie ofert jest niejawne.
Okres związania ofertą: 60 dni
Pełna treść ogłoszenia
1 autotronic 7V08 / DIN, klasa 3 Instrukcja montażu, obsługi i konserwacji FUHR autotronic P z funkcją antypaniczną: Należy przestrzegać uzupełniającej instrukcji montażu MBW12. Deklaracja zgodna z BauPVo 305/2011 patrz MBW15-PL/ Montażysta powinien przekazać niniejszą instrukcję użytkownikowi.
2 Inhalt 1 Wprowadzenie 3 2 Ważne informacje/wskazówki bezpieczeństwa 4 3 Przykłady montażu Wersja 1 standard z przejściem na kabel/bez sterownika Wersja 2 standard z przejściem skrzydło-rama/bez sterownika Wersja 3 standard z przejściem skrzydło-rama oraz zasilaczem montowanym na ramie/bez sterownika Wersja 4 obiekt all inclusive do montażu w drzwiach Wersja 5 obiekt all inclusive z częściami do puszki montażowej Wersja 6 obiekt all inclusive z puszką sterownika 16 4 Instrukcja montażu Prace związane z frezowaniem i nawiercaniem we wszystkich wersjach montażowych Montaż w wersji nr Uruchomienie Kontrola funkcji w trybie montażowym Uruchomienie na obiekcie 31 6 Funkcje i możliwości podłączenia sterownika Płyta sterownika Wielofunkcyjna kostka napędu silnika 35 7 Piloty (obsługa radiowa) Pilot macierzysty Programowanie oraz resetowanie pilotów 37 8 Konserwacja i pielęgnacja Przejście skrzydło-rama 41 9 Usuwanie możliwych usterek i awarii Dane techniczne Pilot FUHR autotronic (obsługa radiowa) Sterownik FUHR autotronic z odbiornikiem radiowym Napęd silnika FUHR autotronic Zasilacz FUHR autotronic (montaż na ramie drzwi) Dodatkowe wyposażenie Plan podłączenia 48 Instrukcja w innych językach, patrz For this manual in other languages see 2
3 1 Wprowadzenie 1 WPROWADZENIE Zasuwnica FUHR autotronic ryglowana jest automatycznie po zamknięciu drzwi dzięki wyzwalaczom magnesów. Komfortowe otwieranie odbywa się motorycznie za pomocą dwóch równorzędnie pracujących silników - rzetelnie, mocno oraz szybko. Istnieje możliwość wyboru między dostępnymi wariantami otwierania: przy pomocy domofonu, przy pomocy pilota, przy użyciu czytnika linii papilarnych, przy użyciu transpondera radiowego, za pośrednictwem wszystkich innych systemów kontroli dostępu. Zalety automatycznego ryglowania: oszczędność energii, ponieważ drzwi zamykane są zawsze szczelnie, drzwi do domu, mieszkania, poboczne oraz drzwi do obiektów użyteczności publicznej zawsze zamykane są bezpiecznie, przystosowane do wszystkich rodzajów materiałów, z których produkowane są drzwi. Drzwi można otwierać w każdym momencie również mechanicznie przy użyciu klucza (nie jest konieczna wkładka z wolnym biegiem), np. podczas braku prądu. Od wewnętrznej strony drzwi otwiera się tradycyjnie przy użyciu klamki. Standardowe funkcje zasuwnicy w szczegółach: Funkcje szczególne opisane zostały w rozdziale 6. 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA Ryglowanie (zamykanie): Po zamknięciu drzwi języki magnetyczne wysuwają się automatycznie na 20 mm i pozostają chronione przed ich cofnięciem. Po przekręceniu klucza cała zasuwnica zostaje zabezpieczona dodatkowo mechanicznie. Drzwi nie można otworzyć za pomocą silnika - funkcja zostaje zablokowana. Równocześnie zablokowana zostaje wewnętrzna klamka w celu zapewnienia kontroli, również rodzicielskiej, kiedy w domu przebywają dzieci. Odryglowanie (otwieranie) od zewnątrz: za pomocą klucza, opcjonalnie przy użuciu systemów kontroli dostępu FUHR, takich jak pilot, czytnik linii papilarnych, transponder radiowy, jak również alternatywnie innych systemów kontroli dostępu (sygnał przekazywany poprzez styk bezpotencjałowy lub prądowy). Odryglowanie (otwieranie) od wewnątrz: tradycyjnie przy użyciu klamki, alternatywnie kluczem, opcjonalnie przy użyciu domofonu, opcjonalnie przy użyciu bezprzewodowego radiowego przycisku ściennego, opcjonalnie przy użyciu systemu kontroli dostepu, jak np. transpondera, klawiatury numerycznej, czytnika linii papilarnych, skanera tęczówki itp. (sygnał przekazywany poprzez styk bezpotencjałowy lub prądowy! ), jak również przez system zarządzania budynkiem. 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 9 USUWANIE USTEREK Pozostałe łącza przygotowane zostały pod: system alarmowy, system kontroli dostępu (czytnik linii papilarnych, klawiatura numeryczna, transponder itp. ), elektrycznie uruchamiane napędy drzwi (np. drzwi dla niepełnosprawnych), wyłączniki czasowe (funkcja Dauer-Auf - ciągłego dostępu), zewnętrzne kontrolne diody LED, elektroniczny sygnał wyłączenia systemu kontroli dostępu dla systemów alarmowych, podświetlenia klamek/elementów szklanych. 10 DANE TECHNICZNE 3
4 2 Ważne informacje/ Wskazówki bezpieczeństwa autotronic Niniejsza instrukcja skierowana jest do zespołu montażystów i zawiera ważne wskazówki dotyczące montażu, uruchamiania oraz użytkowania zasuwnicy FUHR autotronic. Należy ją uważnie przeczytać przed montażem i uruchomieniem. Wymienione punkty służą jako uzupełnienie do informacji firmy FUHR o odpowiedzialności producenta za okucia drzwiowe, patrz Montażyści oraz użytkownicy powinni postępować zgodnie z nimi. Przy niedotrzymaniu koniecznych warunków nie możemy zapewnić gwarancji, że funkcje systemu będą działały bez zarzutu. Wychodzimy z założenia, że montaż, jak również uruchomienie oraz konserwacja będą przeprowadzane przez wykwalifikowane osoby. Teksty oznaczone symbolem dotyczą bezpieczeństwa i muszą być szczególnie przestrzegane. Zasuwnica FUHR autotronic została skonstruowana i zmontowana z uwzględnieniem technicznych reguł bezpieczeństwa oraz zgodnie ze zharmonizowanymi normami. Bezpieczeństwo produktów FUHR autotronic zależy w istotnej mierze od prawidłowego montażu oraz regularnej konserwacji! Montaż elektronicznych elementów wymaga szczególnej staranności, ponieważ otarcia, uszkodzone kable oraz kontakty, itp. wpływają na poziom bezpieczeństwa i mogą prowadzić do awarii systemu. Przed montażem należy się upewnić, że stan wszystkich części jest nienaganny. W żadnym wypadku nie wolno stosować uszkodzonych i wadliwych elementów. System zamykania można używać tylko pod warunkiem, że jest technicznie sprawny! Zakłócenia, które wpływają na bezpieczeństwo, należy natychmiast skorygować. W trakcie trwania awarii napęd należy odłączyć od prądu, a zasuwnicę można obsługiwać wyłącznie mechanicznie! Podczas wszelkich prac związanych z systemem zamykania oraz z elementami znajdującymi się pod napięciem należy w pierwszej kolejności odciąć dopływ prądu. Zasuwnica FUHR autotronic jest konstruktywnie przystosowana do komponentów FUHR autotronic. Przy nieodpowiednio przeprowadzonym montażu i/lub przy stosowaniu nieoryginalnego, bądź niedopuszczonego na zamianę dodatkowego wyposażenia, nie ponosimy żadnej odpowiedzialności. Zmiany w produkcie lub stosowanie niedopuszczonego wyposażenia może wywołać awarię. Przy szkodach wyrządzonych na rzeczach i osobach powstałych na skutek niedotrzymania instrukcji montażu, obsługi i konserwacji lub przez nieodpowiednie stosowanie, gwarancja wygasa. Nie ponosimy odpowiedzialności za tego rodzaju szkody. Zasuwnicę FUHR autotronic należy chronić przed wilgocią. Nie jest ona przeznaczona dla miejsc o podwyższonej wilgotności powietrza oraz miejsc zagrożonych chemicznymi substancjami. Zasuwnica FUHR autotronic jest przeznaczona dla drzwi wejściowych do domu, mieszkania, drzwi bocznych, oraz drzwi w budynkach użyteczności publicznej. System z 2 językami magnetycznymi, rozstawem 92 mm (Typ 4) regularnie poddawany jest wewnętrznym i zewnętrznym badaniom. Sukcesem został zakończony test obciążeniowy w najwyższej klasie (kl. 7) z ilością uruchomień. Wszystkie obrazy, informacje o produkcie, wymiary oraz dane odnośnie montażu zgodne są z aktualnym stanem rozwoju zasuwnicy FUHR autotronic na dzień publikacji. Niniejszy produkt podlega stałym procesom rozwojowym i na bieżąco dopasowywany jest do postępu techniki. Firma FUHR zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w produkcie. Aktualnie nie przyjmujemy roszczeń odnośnie modelu oraz produktu. Najbardziej aktualną wersję niniejszej instrukcji znajdą Państwo na stronie internetowej Przedstawione w dalszej części instrukcji kroki montażowe służą jako prezentacja zasad. Ze względu na różnorodność profili, które oferowane są na rynku, w niektórych punktach mogą wystąpić różnice. W razie potrzeby należy zwrócić się do nas z prośbą o dopasowany do profilu rysunek techniczny! W przypadku niezgodności lub pytań związanych z montażem proszę kontaktować się z Państwa partnerem handlowym lub bezpośrednio z producentem. Zawarta w niniejszej instrukcji montażu kolejność działań jest przykładowa. Można ją zmienić w zależności od potrzeb. 4
5 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 1 WPROWADZENIE Zawartość zestawu zależna jest od wariantu wyposażenia. Poniżej przedstawione zostały komponenty bazowe. 2 WAŻNE INFORMACJE Zasuwnica FUHR autotronic z listwą zaczepową lub pojedynczymi zaczepami Regulacja zaczepów/ listwy zaczepowej Przestawienie kierunku języków w skrzynce głównej oraz skrzynkach magnetycznych 3 PRZYKŁADY ± 2 mm SW 4 SW 2 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA ± 2 mm SW 2 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 5
6 3 Przykłady montażu 3. 1 WERSJA 1 STANDARDOWA Z PRZEJŚCIEM NA KABEL/BEZ STEROWNIKA Funkcje: Impuls otwarcia za pośrednictwem domofonu Podłączenie zewnętrznej diody kontrolnej LED nr art. NZ80067 Komponenty systemu: Zasuwnica FUHR autotronic łącznie z elektromotorycznym silnikiem Listwa zaczepowa odpowiednia do profilu + osobno zamawiany magnes do napędu silnika nr art. NZM14195 przejście na kabel o profilu zamkniętym lub otwartym nr art. NZ80090/NZ80089 Zasilacz sieciowy, puszkowy nr art. NZT80086/NZT80191 N L DC OK +V CAUTION: MODEL: DR INPUT: VAC OUTPUT: 12V 1. 1A 50/60Hz 2. 0A Indoor use only. For use in a protected environment only. Risk of electric shock. Do not open. -V Elementy osłaniające kabel: Listwa maskująca 2 m F16 nr art. NZ33171X F20 nr art. NZ33172X F24 nr art. NZ33173X Podwójne prowadzenie kabla dla Euronut nr art. NZ13845 Zaślepki do listwy maskującej F16 nr art. NZ13846 F20 nr art. NZ13847 Osłony do kabli nr art. NZ80022 Kabel przyłączeniowy 6-żyłowy 10 m z kostką nr art. NZ
7 autotronic 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 3 PRZYKŁADY 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE powiększenie szafka rozdzielcza z zasilaczem kabel od silnika 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA kabel od domofonu zasilacz sieciowy, puszkowy 12 V DC zasilanie napędu silnika 12 V DC gruby czerwony kabel do gruby zielony kabel do impuls otwarcia z domofonu lub systemu kontroli dostępu: a) impuls bezpotencjałowy: kabel żółty / kabel zielony b) impuls prądu: kabel żółty do / kabel czerwony do Do białego kabla w tym wariancie montażowym nie przypisano żadnej funkcji. 9 USUWANIE USTEREK 10 DANE TECHNICZNE 7
8 3. 2 WERSJA 2 STANDARDOWA Z PRZEJŚCIEM SKRZYDŁO-RAMA/BEZ STEROWNIKA Funkcje: Impuls otwarcia za pośrednictwem domofonu Podłączenie zewnętrznej diody kontrolnej LED nr art. NZM14195 Złączka zależna od profilu kabel przyłączeniowy (dł mm) z kostką, gotowy do montażu Styk kabel przyłączeniowy (dł. 250 mm), gotowy do montażu Zasilacz sieciowy, puszkowy nr art. NZ80022 Kabel przyłączeniowy 3-żyłowy 8 m z kostką nr art. NZ80063A 8
9 10 DANE TECHNICZNE 3 PRZYKŁADY 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE UWAGA: Jeżeli złączki stosowane są BEZ sterownika, BIAŁY kabel od zielonej kostki silnika należy w przypadku impulsu otwarcia drzwi przełożyć z klemy 1 na: przy impulsie bezpotencjałowym: na klemę 4 powiększenie szafka rozdzielcza z zasilaczem czerwony czarny zasilacz sieciowy, puszkowy 12 V DC biały 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA przy impulsie prądu: na klemę kabel od styku kabel od domofonu 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA zasilanie napędu silnika 12 V DC kabel czerwony do kabel zielony do Impuls otwarcia z domofonu lub systemu kontroli dostępu: impuls bezpotencjałowy lub impuls prądu (6-12 V AC lub 6-24 V DC) podłączyć do BIAŁEGO kabla. Zwrócić uwagę na podłączenie kostki przy silniku! 9 USUWANIE USTEREK 9
10 3. 3 WERSJA 3 STANDARDOWA Z PRZEJŚCIEM SKRZYDŁO-RAMA ORAZ ZASILACZEM MONTOWANYM NA RAMIE/BEZ STEROWNIKA Funkcje: Impuls otwarcia za pośrednictwem domofonu Podłączenie zewnętrznej diody kontrolnej LED nr art. 250 mm), gotowy do montażu Zasilacz zależny od profilu do montażu na ramie drzwi wejście 230 V AC/wyjście 12 V DC, kabel przyłączeniowy 230 V (dł mm - natynkowy), uziemienie (dł. 400 mm) i 12 V (dł. 200 mm), gotowy do montażu Elementy osłaniające kabel: Listwa maskująca 2 m F16 nr art. NZ80022 Kabel przyłączeniowy 4-żyłowy 1 m z dwoma kostkami nr art. NZ80118B 10
11 10 DANE TECHNICZNE 3 PRZYKŁADY 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE impuls otwarcia z domofonu lub systemu kontroli dostępu: impuls bezpotencjałowy lub impuls prądu (6-12VAC lub 6-24VDC) Zwrócić uwagę na podłączenie kostki przy silniku! styki domofon system kontroli dostępu 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA UWAGA: Jeżeli złączki stosowane są BEZ sterownika, BIAŁY kabel od zielonej kostki silnika należy w przypadku impulsu otwarcia drzwi przełożyć z klemy 1 na: przy impulsie bezpotencjałowym: na klemę 4 przy impulsie prądu: na klemę 7 kabel czarny kabel biały 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA zasilacz kabel łączący NZ80118B długość 1m wymagany koniecznie między stykiem a zasilaczem! 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 9 USUWANIE USTEREK 11
12 3. 4 WERSJA 4 OBIEKT ALL INCLUSIVE DO W DRZWIACH Funkcje: Otwarcie za pomocą systemów kontroli dostępu, takich jak pilot, czytnik linii papilarnych, transponder Podłączenie do systemów zarządzania budynkiem Podłączenie zewnętrznych systemów kontroli dostępu Podłączenie systemu alarmowego Podłączenie elektrycznego napędu drzwi Podłączenie wyłączników czasowych (funkcja ciągłego dostępu) Podłączenie zewnętrznej diody kontrolnej LED nr art. NZ80067 Elektroniczny sygnał wyłączenia systemu kontroli dostępu dla systemów alarmowych Komponenty systemu: Zasuwnica FUHR autotronic łącznie z elektromotorycznym silnikiem Listwa zaczepowa odpowiednia do profilu + osobno zamawiany magnes do napędu silnika nr art. 250 mm), gotowy do montażu Sterownik z pilotem macierzystym do montażu na ramie drzwi podłączenia kabli (dł. 300 i 200 mm), gotowy do montażu nr art. NZASTP0017/NZASTP0019 Elementy osłaniające kabel: Listwa maskująca 2 m F16 nr art. NZ80022 Zasilacz zależny od profilu do montażu na ramie drzwi wejście 230 V AC/wyjście 12 V DC, kabel przyłączeniowy 230 V (dł mm - natynkowy), uziemienie (dł. 200 mm), gotowy do montażu 12
13 autotronic 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 3 PRZYKŁADY 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE 13
14 3. 5 WERSJA 5 OBIEKT ALL INCLUSIVE Z CZĘŚCIAMI DO PUSZKI MONTAŻOWEJ Funkcje: Otwarcie za pomocą systemów kontroli dostępu, takich jak pilot, czytnik linii papilarnych, transponder Podłączenie do systemów zarządzania budynkiem Podłączenie zewnętrznych systemów kontroli dostępu Podłączenie systemu alarmowego Podłączenie elektrycznego napędu drzwi Podłączenie wyłączników czasowych (funkcja ciągłego dostępu) Podłączenie zewnętrznej diody kontrolnej LED nr art. 250 mm), gotowy do montażu Sterownik do montowania w puszce z pilotem macierzystym nr art. NZASTP80257 Kabel przyłączeniowy 3-żyłowy 8 m z kostką nr art. NZ80063A (rys. patrz strona 8) Zasilacz sieciowy, puszkowy nr art. NZT80086/NZT80191 Elementy osłaniające kabel: Listwa maskująca 2 m F16 nr art. NZ80022 (rys. patrz strona 8) N L DC OK +V CAUTION: MODEL: DR INPUT: VAC OUTPUT: 12V 1. -V 14
15 autotronic 10 DANE TECHNICZNE weiß 9 USUWANIE USTEREK biały braun 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA grün Hutschienennetzteil 12 V DC (min. 3 A) 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA czarny czerwony 3 PRZYKŁADY zasilacz sieciowy, puszkowy 12 V DC 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE powiększenie KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 15
16 3. 6 WERSJA 6 OBIEKT ALL INCLUSIVE Z PUSZKĄ STEROWNIKA Funkcje: Otwarcie za pomocą systemów kontroli dostępu, takich jak pilot, czytnik linii papilarnych, transponder Podłączenie do systemów zarządzania budynkiem Podłączenie zewnętrznych systemów kontroli dostępu Podłączenie systemu alarmowego Podłączenie elektrycznego napędu drzwi Podłączenie wyłączników czasowych (funkcja ciągłego dostępu) Podłączenie zewnętrznej diody kontrolnej LED nr art. 250 mm), gotowy do montażu Puszka sterownika ze zintegrowanym zasilaczem sieciowym i pilotem macierzystym nr art. NZASTP043 Kabel przyłączeniowy 3-żyłowy 8 m z kostką nr art. patrz strona 8) Elementy osłaniające kabel: Listwa maskująca 2 m F16 nr art. patrz strona 8) 16
17 DSP autotronic 3 PRZYKŁADY 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE puszka rozdzielcza z 4 przyłączami kabli, wymiary: wys. 200 x szer. 112 x gł VAC płyta sterownika z odbiornikiem radiowym zasilacz sieciowy wejście VAC wyjście 12 VDC / 2. 1A regulator napięcia 12-14VDC 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA czerwony czarny biały PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA kabel od silnika
18 18
19 4 Instrukcja montażu 10 DANE TECHNICZNE 1 WPROWADZENIE 9 USUWANIE USTEREK 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 3 PRZYKŁADY 4. 1 PRACE ZWIĄZANE Z FREZOWANIEM I NAWIERCANIEM WE WSZYSTKICH WERSJACH MONTAŻOWYCH Frezowanie pod zasuwnicę FUHR autotronic dla standardowej długości listwy czołowej 2170 / 2400 mm i pasującej listwy zaczepowej. 2 WAŻNE INFORMACJE 19
20 4. 1. 1 UŁOŻENIE KABLI W ZALEŻNOŚCI OD BUDOWY DRZWI WE WSZYSTKICH WERSJACH MONTAŻOWYCH Wariant A np. dla drzwi z PVC: Prowadzenie kabli we wrębie okuciowym Euro-Nut. Otwór do prowadzenia kabla należy oczyścić / wygładzić i umieścić w nim jedną z dostarczonych osłon kabla. Aluminium PVC Wariant B np. do drzwi aluminiowych: Jeżeli kabel ma zostać umieszczony we wrębie szkła zamiast w luzie wrębowym Euro-Nut, otwór Ø 10 musi zostać nawiercony do głębokości wrębu szkła. Otwory do prowadzenia kabli należy oczyścić / wygładzić i umieścić w nich dołączone do zestawu osłony kabli. Kabel 230 V jest kablem natynkowym. Przy podtynkowym montażu należy zastosować rurki do jego prowadzenia. Ramę drzwi należy uziemić. W poniżej przedstawionych krokach montażowych opisane zostało podłączenie kabli zgodnie z wariantem A. 20
21 2 WAŻNE INFORMACJE 10 DANE TECHNICZNE 1 WPROWADZENIE FREZOWANIE POD ZŁĄCZKĘ W SKRZYDLE DRZWI W WERSJI MONTAŻOWEJ 2-6 Frezowanie na skrzydle drzwi od strony zawiasów. Należy zwrócić uwagę, żeby przejście ze skrzydła na ramę ustawione zostało horyzontalnie, patrz rozdział PRZYKŁADY Należy zwrócić uwagę na jednakowe bieguny + i - styku i złączki! Otwór do prowadzenia kabla ø10 mm obustronnie wygładzić i załozyć gumową tuleję Przykład frezowania. Wymiary frezowania w zależności od typu profilu udostępniane są na prośbę klienta NAWIERCANIE POD KABEL STYKU (PRZEJŚCIE Z RAMY) W WERSJI MONTAŻOWEJ 2-6 Nawiercanie na wewnętrznej stronie ramy, na równej wysokości ze złączką (przejściem ze skrzydła). Należy zwrócić uwagę, żeby przejście ze skrzydła na ramę ustawione było ściśle horyzontalnie, patrz rozdział URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA ø12 mm 9 USUWANIE USTEREK 21
22 4. 4 FREZOWANIE POD STEROWNIK W RAMIE OD STRONY ZAWIASÓW W WERSJI MONTAŻOWEJ 4 Frezowanie zgodnie z odrębnym rysunkiem od wewnętrznej strony drzwi po stronie zawiasów na froncie ościeżnicy. R8 Przykład frezowania. Wymiary frezowania w zależności od typu profilu udostępniane są na prośbę klienta FREZOWANIE POD ZASILACZ NA RAMIE OD STRONY ZAWIASÓW W WERSJI MONTAŻOWEJ 3 I 4 Frezowanie na wewnętrznej ramie, po stronie zawiasów. R8 Oczyścić otwór do prowadzenia kabla i założyć gumową tuleję Ø 10 mm Przykład frezowania. Wymiary frezowania w zależności od typu profilu udostępniane są na prośbę klienta. 22
23 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 1 WPROWADZENIE NAWIERCANIE POD KABEL 230 V W WERSJI MONTAŻOWEJ 3 I 4 Nawiercanie na wewnętrznej stronie profila, w środku frezowania pod zasilacz. Ten otwór musi zostać obustronnie, starannie oczyszczony/wygładzony! Dla ochrony kabla 230 V w otworze należy umieścić zawartą w zestawie osłonę. Kabel należy chronić przed otarciami i zabezpieczyć przed pociąganiem. 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA Wszystkie frezowania oraz nawiercenia muszą być starannie oczyszczone/ wygładzone. Kable należy zabezpieczyć przed otarciami. Wszystkie wióry pochodzące z frezowania oraz nawiercania muszą być starannie usunięte z profila. 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA ŚRUBY DO MOCOWANIA POJEDYNCZYCH CZĘŚCI MONTAŻOWYCH Do mocowania wszystkich części montażowych można używać tradycyjnych śrub z główką o max. średnicy 7 mm oraz trzonem o max. średnicy 4, 5 mm. Części plastikowe (zasilacz, złączka, itp. ) należy przymocować za pomocą śrub o max. długości 20 mm. Do mocowania metalowych części (listwa maskująca, zaczepy, itp. ) śruby wybiera się wg potrzeby. W zależności od materiału, z jakiego wytworzony jest profil, otwory wierci się za pomocą odpowiedniego wiertła. Śruby należy dokręcać ręcznie (moment przekręcenia max. 1 Nm), ponieważ niektóre części wytworzone są z plastiku i zbyt mocne dokręcenie np. za pomocą wkrętarki akumulatorowej mogłoby prowadzić do uszkodzeń. Należy zwrócić uwagę na to, żeby przejście ze skrzydła na ramę ustawione było ściśle horyzontalnie. 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 9 USUWANIE USTEREK 10 DANE TECHNICZNE 23
24 4. 2 MONTAŻ W WERSJI NR 4 Montaż, przede wszystkim części elektronicznych, wymaga szczególnej staranności, ponieważ wióry powstające podczas frezowania oraz wiercenia, przetarcia, uszkodzone kable, zepsute styki, itp. mogą spowodować awarię systemu. Nie wolno umieszczać żadnych mocowań w obrębie części elektronicznych! 24
25 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 1 WPROWADZENIE MONTAŻ ZŁĄCZKI W SKRZYDLE DRZWI W WERSJACH 2-6 Przekaźnik prądu oraz danych FUHR autotronic może być stosowany zarówno w drzwiach lewych jak i prawych. W przypadku drzwi lewych złączkę montuje się w takiej postaci, w jakiej została dostarczona. W przypadku drzwi prawych kabel należy przeciągnąć przez tylną część złączki. DIN prawy DIN lewy 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY Przed montażem złączki należy koniecznie zwrócić uwagę na prawidłowe bieguny (plus/minus), patrz oznaczenie: DIN prawy = symbol + na dole DIN lewy = symbol + u góry 1. Należy ściągnąć szare zaślepki. 2. Umieścić złączkę w otworze wyfrezowanym na profilu skrzydła. 3. Kabel z zieloną wtyczką poprowadzić przez rowek okuciowy w drzwiach. 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 4. Obudowę złączki przykręcić do profila. 5. Zamontować zaślepki. 6. Zieloną wtyczkę wsunąć do wyfrezowanego otworu pod górne doryglowanie i poprowadzić w dół, w kierunku otworu pod napęd. DIN prawy DIN lewy 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 25
26 4. 2 MONTAŻ ZASUWNICY W SKRZYDLE 1. Wtyczkę złączki umieścić w gnieździe napędu. Przy montażu bez sterownika należy zwrócić uwagę na ewentualne inne podłączenie kabli w kostce wielofunkcyjnej, patrz rozdział Przykręcić wtyczkę małym śrubokrętem. Uwaga! Koniecznie należy zadbać o to, by wtyczka została przykręcona. Zapewnia to ciągłą transmisję prądu oraz danych w przypadku jakichkolwiek wibracji i wstrząsów. Kabel oraz zasuwnicę autotronic należy wsunąć w wyfrezowany otwór. Poniżej zielonej wtyczki pozostawić w profilu nadwyżkę kabla, aby móc zdemontować zamek, jeżeli nadarzy się taka potrzeba. Kabli nie wolno wyginać, przygniatać lub uszkadzać. 4. Przykręcić listwę zasuwnicy do profila. Śruby wkręcić prosto, aby nie spowodować zakleszczenia napędów. Uwaga! Napędy muszą mieć wolną przestrzeń, aby działały prawidłowo. Ocieranie śrub lub zbyt wąski rowek okuciowy powodują zakłócenia w funkcjonowaniu. 26
27 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 1 WPROWADZENIE MONTAŻ KABLI, ZAŚLEPEK I LISTWY MASKUJĄCEJ W SKRZYDLE DRZWI 1. Zawarte w zestawie prowadnice kabli należy zgiąć po środku i rozerwać. 2 WAŻNE INFORMACJE 2. Prowadnice kabli umieszcza się w górnych rogach drzwi oraz w rowkach okuciowych, w ilości zależnej od szerokości i wysokości skrzydła. Kabel przeprowadzić przez prowadnicę, natomiast jego resztę znajdującą się pomiędzy prowadnicami, należy wygładzić. Listwę maskującą należy skrócić w zależności od szerokości względnie wysokości drzwi, następnie przykręcić. Proszę zwrócić uwagę, aby śruby przykręcić zgodnie z otworami znajdującymi się w prowadnicach kabli. W przypadku niedotrzymania zaleceń kabel może ulec zniszczeniu. 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 5. Zamontować narożne zaślepki i przykręcić zgodnie z prowadnicami kabli. odgłos kliknięcia 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 27
28 4. 4 MONTAŻ ZACZEPÓW MAGNETYCZNYCH NA RAMIE 1. Montaż zaczepów magnetycznych odbywa się na podstawie rysunku do frezowania. Należy ściśle trzymać się podanych na nim wymiarów, aby zapewnić dokładny kontakt zaczepu z elektromotorycznym kontraktonem napędu. Proszę zwrócić uwagę, żeby kontrakton oraz zaczep magnetyczny znajdowały się horyzontalnie na jednej wysokości. W przypadku listwy zaczepowej: Montaż listwy zaczepowej przebiega zgodnie z załączonym w zestawie rysunkiem do frezowania. Magnes należy zamówić odrębnie (nr art. NZM14195) i wbudować MONTAŻ STYKU NA RAMIE 1. Należy ściągnąć szare zaślepki żyłowy kabel od styku (czerwony, czarny, biały) przeciągnąć na zewnątrz przez przygotowany otwór w ramie i otwór pod puszkę sterownika, tak, aby styk przyległ gładko do profila. Przykręcić styk do profila. Aby zapewnić niezawodne funkcjonowanie styku, powierzchnia fabrycznie została zabezpieczona smarem, którego nie należy usuwać! Regularna konserwacja opisana została w rozdziale 8. DIN prawy = DIN lewy = dół góra 28
29 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 1 WPROWADZENIE MONTAŻ STEROWNIKA NA RAMIE OD WEWNĘTRZNEJ STRONY DRZWI 1. Przed montażem sterownika należy najpierw ściągnąć z niego srebrną osłonę. W tym celu najlepiej użyć małego śrubokrętu, który należy wsunąć ostrożnie w lukę pomiędzy urządzenie i osłonę, po czym delikatnie ją podważyć. Połączyć wtyczkę 3-żyłowego kabla (czerwony, czarny, biały), należącą do styku, z wtyczką 3-żyłowego kabla od sterownika. Wyraźnie będzie słychać moment zatrzaśnięcia żyłowy kabel od sterownika przeciągnąć przez wyfrezowany otwór i poprowadzić w dół w kierunku miejsca pod zasilacz. Kable sterownika ostrożnie tak rozmieścić, aby mógł on zostać swobodnie zamontowany w wyfrezowanym otworze. Należy zwrócić uwagę, aby kable nie zostały wygięte, przygniecione lub też uszkodzone przez ostre brzegi profila. Przykręcić sterownik do ramy. Należy zwrócić uwagę, aby kable nie zostały uszkodzone. Założyć srebrną osłonę na sterownik. odgłos kliknięcia 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 29
30 4. 7 MONTAŻ ZASILACZA (TRAFO) NA RAMIE Zasilacz FUHR autotronic może być stosowany zarówno w drzwiach lewych jak i prawych. W przypadku drzwi prawych zasilacz montuje się w takiej postaci, w jakiej został dostarczony. W przypadku drzwi lewych należy zamienić górne plastikowe zakończenie z dolnym. DIN prawy DIN lewy 1. Ściągnąć zaślepki. Kabel uziemiający, zielono-żółty należy połączyć z metalową częścią ramy żyłowy kabel (czerwony/czarny), należący do sterownika, połączyć z kablem zasilacza. Słychać wyraźny dźwięk zatrzaśnięcia. Kabel ponownie umieścić w profilu ramy tak, aby można było swobodnie zamontować zasilacz w wyfrezowanym otworze. Kabel 230 V przeprowadzić na zewnątrz futryny przez oczyszczony otwór (z zamontowaną osłoną kabla). W profilu należy pozostawić rezerwę kabla, aby umożliwić w przyszłości demontaż zasilacza. Umieszczony poza futryną kabel zabezpieczyć przed pociąganiem i zwinięty przymocować do zewnętrznej strony profila. Zasilacz przykręcić do profila. Zwrócić uwagę na to, aby przy montażu nie uszkodzić kabli. Przed uruchomieniem uziemić ramę. 7. 30
31 5 Uruchomienie 1 WPROWADZENIE 5. 1 KONTROLA FUNKCJI W TRYBIE MONTAŻOWYM 1. Po montażu wszystkich części FUHR autotronic najpierw należy sprawdzić, czy skrzydło drzwi oraz rama ustawione są zbieżnie. Zamontować wkładkę cylindryczną w skrzynce głównej zamka. 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 3. Następnie w celach kontrolnych podłączyć kabel 230 V do sieci za pomocą wtyczki testowej (tylko przez wykwalifikowane osoby). Jeżeli prąd został podłączony, na sterowniku zaświeci się zielona dioda LED. Po tym, jak drzwi zostaną zamknięte, rygle magnetyczne wysuną się na 20 mm. Tym samym zasuwnica zarygluje się automatycznie i zaświeci się czerwona dioda LED. Aby dokonać kontroli funkcji, powinno się kilkukrotnie przeprowadzić test otwarcia/ zamknięcia drzwi za pomocą silnika, wkładki oraz klamki. W przypadku pojawienia się trudności należy postępować zgodnie z rozdziałem nr Jeżeli zasuwnica FUHR autotronic funkcjonuje bez zarzutu, można zdemontować wtyczkę testową, a drzwi mogą zostać przekazane klientowi. 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 5. 2 URUCHOMIENIE NA OBIEKCIE 1. Drzwi wbudować w ścianę, a kabel 230 V poprowadzić wzdłuż krawędzi profila od strony muru. Należy uważać, aby w pobliżu części elektrycznych nie znajdowały się części do montażu drzwi (np. kotwice ścienne). Kabel 230 V powinien zostać podłączony do prądu przez wykwalifikowane osoby. Należy sprawdzić fachowe uziemienie ramy. Jeżeli przewód montowany jest podtynkowo, trzeba poprowadzić go w rurce. 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 9 USUWANIE USTEREK 3. Aby zapewnić stały dostęp prądu do części elektrycznych, również w przypadku przerwy w dostawie prądu, zgodnie z normą DIN 4102 oraz DIN EN 1634 w drzwiach przeciwpożarowych należy zastosować zasilanie awaryjne! 10 DANE TECHNICZNE 31
32 6 Funkcje i możliwości podłączenia sterownika autotronic Sterownik FUHR autotronic został seryjnie wyposażony w dużą ilość wejść i wyjść, umożliwiających podłączenie szerokiej gamy komponentów (takich jak np. transponder, skaner tęczówki, czytnik linii papilarnych, klawiatura numeryczna, elektryczny napęd drzwi, system alarmowy, system zarządzania budynkiem itp. ). Wejścia i wyjścia znajdują się: po stronie ramy - pod osłoną sterownika (patrz 6. 1) po stronie skrzydła - w wielofunkcyjnej kostce silnika FUHR autotronic (patrz 6. 2). 1 PŁYTA STEROWNIKA Poniżej przedstawiono przykładowe możliwości podłączenia klem sterownika. Skrzynia sterownika ze zintegrowanym zasilaczem Sterownik na płycie montażowej 32
33 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 10 DANE TECHNICZNE 1 WPROWADZENIE Klema Podłączenie 1 + 2: Klemy przypisane do kabli zasilacza sieciowego 12 V DC: Wyjście np. dla elektrycznego napędu drzwi. Funkcja 1: Bezpośrednio po otwarciu zasuwnicy FUHR autotronic za pomocą drogi radiowej, transpondera, itp. przekaźnik uruchamia styk na 1 sek. Ten impuls przetwarzany zostaje przez sterownik elektrycznego napędu drzwi i uruchamia otwarcie skrzydła drzwi. Funkcja 2: Jeżeli zaistnieje potrzeba, zworka DRT może zostać usunięta (patrz schemat strona 48), w ten sposób elektryczny napęd drzwi będzie tak długo otwarty, jak podłączony jest sygnał ciągły do zwolnienia blokady języka (klema): Sygnał na wyjściu dla określenia położenia skrzydła np. dla systemu alarmowego Odryglowanie zasuwnicy i otwarcie skrzydła drzwi w ciągu 1 sek. wysyła sygnał do przynależnego czujnika otwarcia. Ten pozostaje tak długo uruchomiony, aż drzwi ponownie zostaną zamknięte, a zasuwnica zaryglowana. Sterownik systemu alarmowego przetwarza sygnał i melduje otwarcie lub zamknięcie: Wejście dla 6-12 V AC (prąd zmienny) lub 6-24 V DC (prąd stały) Jeżeli do tego wejścia podłączony zostanie impuls (np. sterowany przez system zarządzający budynkiem), zasuwnica FUHR autotronic zostanie otwarta: Wejście dla sygnału bezpotencjałowego wejście to opcjonalnie może zostać użyte na dwa sposoby: Funkcja 1: Standardowe otwarcie Jeżeli do tego wejścia podłączony zostanie bezpotencjałowy impuls 1 sek. (np. sterowany przez system kontroli dostępu), zasuwnica FUHR autotronic zostanie otwarta. Funkcja 2: Otwarcie przy funkcji dziennej (funkcja Dauer-Auf - ciągłego dostępu) Jeżeli podłączony zostanie bezpotencjałowy sygnał ciągły (np. sterowany przez zegar czasowy), zasuwnica FUHR autotronic otworzy się. Tak długo jak uruchomiony jest sygnał ciągły, język oraz wszystkie rygle pozostają cofnięte: Wejście dla sygnału bezpotencjałowego Jeżeli do tego wejścia podłączony zostanie bezpotencjałowy impuls (np. sterowany przez system kontroli dostępu), zasuwnica FUHR autotronic zostanie otwarta: Wejście dla sygnału bezpotencjałowego Tak długo, jak niniejsze wejście jest włączone, wszystkie motoryczne funkcje otwarcia (odbiorniki radiowe oraz klemy sterownika 7-12) są nieaktywne. Również impulsy otwarcia przez płytę silnika (klema 4/7) nie są aktywne. Czerwona dioda LED umieszczona wewnątrz oraz ewentualnie dioda LED zamontowana na zewnątrz migają w trybie ciągłym. 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 9 USUWANIE USTEREK 33
34 6. 1 PRZYKŁADY PODŁĄCZENIA PŁYTY STEROWNIKA Przykład podłączenia domofon: Np. wchodząc od zewnątrz, drzwi powinny być otwierane za pomocą pilota. Od strony wewnętrznej otwarcie odbywa się za pomocą zamontowanego wewnątrz budynku domofonu z przewodem 12 V AC. We wcześniejszym rozwiązaniu domofon mógł być połączony np. z elektrozaczepem. Podłączenie klem: Kabel od domofonu należy podłączyć do klem Przykład podłączenia zewnętrzna kontrola dostępu: Otwarcie od strony zewnętrznej powinno odbywać się za pomocą systemu kontroli dostępu (np. klawiatury numerycznej lub czytnika linii papilarnych). Podłączenie klem: System kontroli dostępu z bezpotencjałowym impulsem podłączyć do klem Przykład podłączenia w obiekcie użyteczności publicznej Np. w trybie dziennym w drzwiach powinna być uruchomiona funkcja ciągłego dostępu (Dauer-Auf-Funktion), w trybie nocnym zamek zawsze powinien zamykać się w pełni automatycznie. Otwarcie od zewnątrz powinno odbywać się za pomocą sytemu kontroli dostępu (np. Dodatkowo elektryczny napęd drzwi powinien automatycznie zablokować skrzydła drzwi, a położenie skrzydeł powinno być kontrolowane przez system alarmowy. Podłączenie klem: Sterownik czasowy z ciągłym sygnałem bezpotencjałowym należy podłączyć do klem w funkcji 2. System kontroli dostępu z sygnałem bezpotencjałowym należy podłączyć do klem w funkcji 1. Napęd drzwi obrotowych należy podłączyć do klem System alarmowy należy podłączyć do klem
35 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 1 WPROWADZENIE 6. 2 WIELOFUNKCYJNA KOSTKA NAPĘDU SILNIKA Przedstawione poniżej zastosowania służą wyłącznie jako przykłady najczęściej w praktyce używanych podłączeń. Ponadto istnieją szerokie możliwości zastosowań. Klema Ważne jest, aby poszczególne sygnały (np. impuls 12 V DC lub impuls bezpotencjałowy) podłączone zostały do odpowiednich klem. Podłączenie Klemy przypisane do podłączenia kabli zasilających 12 V DC oraz kabli służących do transmisji danych, należących do napędu silnika Wejście (impuls < 1 sek. ) np. dla zewnętrznego systemu kontroli dostępu (transponder, klawiatura numeryczna, skaner tęczówki itp. ), który montowany jest bezpośrednio na skrzydle drzwi. Zasuwnica FUHR autotronic otwierana jest motorycznie za pomocą bezpotencjałowego impulsu z domofonu lub za pomocą systemu kontroli dostępu Wyjście np. podłączenie prądu do podświetlonych pochwytów lub podświetlonych elementów szklanych. klema 5 = GND (masa) oraz klema 6 = 12 V DC (max. 350 ma) Wejście (impuls < 1 sek. Zasuwnica FUHR autotronic otwierana jest motorycznie za pomocą impulsu prądu z domofonu lub za pomocą systemu kontroli dostępu. klema 5 = GND (masa) oraz klema 7 = 6-12 V AC lub 6-24 V DC. Aby uniknąć płynących z zewnątrz zakłóceń, wpływających na prawidłowe funkcjonowanie systemu, zaleca się stosowanie natłuszczonych kabli. Dane + 12 V DC 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 35
36 7 Piloty (obsługa radiowa) W komplecie ze sterownikiem dostarczany jest pilot macierzysty z czerwonymi przyciskami. Przy jego użyciu można zaprogramować dodatkowo kolejne 24 piloty użytkowników. Wszystkie piloty zostały zabezpieczone przed skopiowaniem oprogramowania za pomocą systemu Rolling- Code. Piloty obsługują 3 kanały funkcyjne. Każdemu przyciskowi przyporządkowany jest inny kanał: przycisk środkowy drzwi wejściowe programowany przy montażu przycisk lewy wolny, np. dla drzwi garażowych przycisk prawy wolny, np. dla bramy wjazdowej na posesję. Piloty wyposażone są w lampkę kontrolną, pokazującą stan baterii i są bardzo oszczędne. Jedna bateria wystarcza na ok przyciśnięć. Wymiana baterii: 1. Otworzyć obudowę pilota za pomocą monety. Wyciągnąć baterię. Zamontować nową baterię (typ: CR 2032) znakiem plus do góry. Założyć obudowę. Ważne! Aby w przypadku awarii (np. przy przerwie w dostawie prądu) umożliwić otwarcie obiektu, przy pilocie zawsze należy nosić klucz. 1 PILOT MACIERZYSTY Pilotem macierzystym jest pilot z czerwonymi przyciskami, który służy do programowania i resetowania pozostałych pilotów. Środkowy przycisk został fabrycznie zaprogramowany w sterowniku znajdującym się w komplecie z zasuwnicą. Nie można ani kasować danych zapisanych w pilocie macierzystym, ani wymieniać go na inny. Pilot należy starannie przechowywać, ponieważ po jego utracie niemożliwa będzie obsługa pozostałych pilotów. 36
37 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 1 WPROWADZENIE 7. 2 PROGRAMOWANIE ORAZ RESETOWANIE PILOTÓW PROGRAMOWANIE POSZCZEGÓLNYCH PILOTÓW (MAX Przy pierwszym uruchomieniu wszystkie piloty ze względów bezpieczeństwa powinny zostać zresetowane zgodnie z instrukcją zawartą w pkt Następnie należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją, począwszy od pkt. < 2 sek. Zamknij drzwi i na obudowie sterownika naciśnij krótko (mniej niż 2 sek. ) za pomocą wąskiego przedmiotu (np. długopisu lub ołówka) przycisk programujący znajdujący się między czerwoną i zieloną diodą LED. w ciągu 20 sek. Zielona dioda LED miga powoli. Naciśnij w ciągu 20 sek. środkowy przycisk na pilocie macierzystym. 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA w ciągu 20 sek. 2x 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 5. Po zaakceptowaniu pilota macierzystego przez sterownik zaświeci się zielona dioda LED na 2 sek., po czym ponownie będzie powoli migać. W ciągu 20 sek. naciśnij dwa razy pod rząd środkowy przycisk nowo programowanego pilota. Po przekroczeniu limitu czasowego 20 sek. programowanie zostanie przerwane. 8. Przy programowaniu kolejnego pilota, należy postępować ponownie zgodnie z pkt Po zaakceptowaniu pilota przez sterownik zaświeci się zielona dioda LED na 1 sek., po czym zgaśnie. 9 USUWANIE USTEREK 10 DANE TECHNICZNE 37
38 7. 2 RESETOWANIE POSZCZEGÓLNYCH PILOTÓW (BEZ PILOTA MACIERZYSTEGO) > 3 sek. Zamknij drzwi i na obudowie sterownika naciśnij dłużej niż 3 sek. za pomocą wąskiego przedmiotu (np. Gdy zielona dioda LED zacznie szybko migać, należy zwolnić przycisk sterownika. Po zaakceptowaniu pilota macierzystego przez sterownik zaświeci się zielona dioda LED na 2 sek., po czym ponownie będzie szybko migać. naciśnij środkowy przycisk resetowanego pilota. Jeśli kod nadajnika został pomyślnie skasowany, zielona dioda zaświeci się na 1 sek., po czym zgaśnie. Przy resetowaniu kolejnego pilota należy postępować ponownie zgodnie z pkt
39 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 1 WPROWADZENIE RESETOWANIE WSZYSTKICH PILOTÓW ( BEZ PILOTA MACIERZYSTEGO) > 3 sek. 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 4. > 3 sek. naciśnij dłużej niż 3 sek. ponownie przycisk programujący na sterowniku. Jeśli wszystkie kody nadajnika zostały pomyślnie skasowane (poza kodem nadajnika macierzystego), na 1 sek. zaświeci się zielona dioda LED, po czym zgaśnie. 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 9 USUWANIE USTEREK Wskazówka: Jeśli podczas programowania lub resetowania pilot macierzysty nie zostanie rozpoznany przez sterownik, proces zostanie przerwany. 10 DANE TECHNICZNE 39
40 8 Konserwacja i pielęgnacja Poniżej przedstawione punkty stanowią uzupełnienie do informacji dotyczącej odpowiedzialności za produkty, zawartej na stronie internetowej Montażyści oraz użytkownicy zobowiązani są do ich przestrzegania. Przy niedotrzymaniu niniejszych niezbędnych warunków nie możemy zagwarantować, że wszystkie funkcje systemu będą działały bez zarzutu. Zasuwnica FUHR autotronic może być montowana wyłącznie z zawartymi w zestawie elementami. W przeciwnym wypadku nie zapewniamy gwarancji. 40
41 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 2 WAŻNE INFORMACJE 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA 1 WPROWADZENIE Okucia istotne dla zachowania bezpieczeństwa należy poddawać corocznej kontroli pod względem umocowania i zużycia. W zależności od potrzeby prace konserwacyjne, takie jak np. dociąganie śrub, bądź wymiana uszkodzonych lub zużytych części na oryginalne, powinny być wykonywane przez fachowców. Ponadto wszystkie ruchome części i miejsca ryglujące należy oliwić oraz sprawdzać ich funkcje. Należy stosować wyłącznie takie środki czyszczące oraz pielęgnujące, które nie wpływają negatywnie na ochronę przeciwkorozyjną okuć. Regulacja okuć oraz wymiana części na nowe może być przeprowadzana wyłącznie przez osobę przeszkoloną. Zalecamy, aby konserwacja dokonywana była na podstawie umowy zawartej z osobą upoważnioną do przeprowadzania takich prac. 3 PRZYKŁADY 8. 1 PRZEJŚCIE SKRZYDŁO-RAMA Aby zachować prawidłowe funkcjonowanie przejścia skrzydło - rama, należy dwa razy w roku natłuścić trzy styki zawartym w zestawie smarem. (Dodatkowy smar można zamówić pod nr art. NZ80077. ) 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 41
42 9 Usuwanie możliwych usterek i awarii Jeżeli zasunica FUHR autotronic nie działa prawidłowo, na podstawie poniżej przedstawionej tabeli należy ustalić rodzaj usterki i usunąć ją zgodnie z opisem. WAŻNE! Kompletna zasuwnica FUHR autotronic została poddana przez producenta dokładnej kontroli. Jeżeli po wbudowaniu zasuwnica nie działa prawidłowo, przyczyny należy szukać w pierwszej kolejności w czynnościach związanych z montażem. Zasuwnicy FUHR autotronic nigdy nie wolno otwierać przy użyciu siły. Wszystkie elementy zostały tak przygotowane, aby umożliwić lekką obsługę. Przeznaczeniem zasuwnicy FUHR autotronic nie jest prostowanie zwichrowanych drzwi! Solidny i dokładny montaż oraz konserwacja drzwi zapewnia długotrwałe, niezawodne działanie. Rodzaj usterki Sygnał Możliwa przyczyna usterki Usuwanie usterki Zasuwnicy nie można odryglować za pomocą silnika. Zielona i czerwona dioda LED migają na zmianę. Rygiel porusza się opornie. Skontrolować położenie drzwi i ewentualnie nastawić je ponownie. Drzwi są zwichrowane. Zaczepy zostały za mocno przykręcone. Zaczepy ponownie wyjustować/ śruby dokręcić z mniejszą siłą. Drzwi zaryglowano mechanicznie za pomocą klucza. Cofnąć środkowy rygiel przy użyciu klucza. Zasuwnicy nie można zaryglować i odryglować. Zielona i czerwona dioda LED świecą się. Przerwane połączenie transmisji danych pomiędzy napędem silnika a sterownikiem. Sprawdzić, czy przejście skrzydłorama zostało prawidłowo podłączone (patrz i 4. 5). Czy przy zamkniętych drzwiach stykają się pola przejścia skrzydło-rama? Jeden lub więcej kabli zostało uszkodzonych. Sprawdzić wszystkie kable i wtyczki. Styk i złączka w przejściu skrzydło-rama nie mają kontaktu. Natłuścić styki (patrz 8. 1). Zasuwnicy nie można zaryglować. Magnes znajduje się poza zasięgiem. Wyjustować magnes, ewtl. drzwi. Sprawdzić luz/ kamermas. Zasuwnicy nie można odryglować za pomocą silnika. Nie świeci się żadna dioda LED. Brak prądu pomiędzy napędem silnika a sterownikiem. Sprawdzić, czy przejście skrzydłorama zostało prawidłowo podłączone (patrz und 4. Prawidłowo podłączyć kabel do zielonej kostki (patrz 6. 42
43 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 3 PRZYKŁADY 2 WAŻNE INFORMACJE 1 WPROWADZENIE Rodzaj usterki Sygnał Możliwa przyczyna usterki Usuwanie usterki Drzwi nie można otworzyć za pomocą pilota lub innego zewnętrznego impulsu otwarcia. Świeci się czerwona dioda LED. Nie zaprogramowano pilota. Za duży odstęp do odbiornika. Zaprogramować pilot. Pilot przybliżyć do drzwi. 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA Przy otwieraniu drzwi za pomocą silnika moment cofnięcia rygli magnetycznych jest bardzo krótki. Drzwi pozostają otwarte. Zielona dioda LED świeci się przy zamkniętych drzwiach. Za słaba bateria w pilocie. Brak magnesu do obsługi silnika. Brak usterki. Zasuwnica sygnalizuje, że drzwi otwarte są dłużej niż 20 sek. Pilot przybliżyć do drzwi, ewentualnie wymienić baterię. Na ramie zamontować zaczep magnetyczny lub zamontować brakujący magnes w listwie zaczepowej. Zamknąć drzwi. Zasuwnica zarygluje się automatycznie. 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA Język w skrzynce głównej pozostaje wsunięty. Napędy zostały przyblokowane przez śruby mocujące w listwach czołowych. Zewnętrzny sygnał do klem 9-10 jest zbyt długi. Śruby przykręcić pod kątem prostym. Czas impulsu zredukować na 1 sek. 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA 43
44 10 Dane techniczne 10. 1 PILOT FUHR autotronic (OBSŁUGA RADIOWA) Piloty odpowiadają wytycznym R&TTE1999/5/EG. kodowanie: niekonieczne, ponieważ kod nadajnika został zaprogramowany częstotliwość: 868, 3 MHz kanały: 3 modulacja: FSK zasięg: w zależności od miejsca montażu do ok. 50 m zasilanie: bateria 1 x 3 V, CR 2032 kontrola przycisków: dioda świecąca zakres temperatury: -10 C do +50 C wymiary: 53 x 36 x 15 mm waga: ok. 20 g (łącznie z baterią) 10. 2 STEROWNIK FUHR autotronic Z ODBIORNIKIEM RADIOWYM kodowanie: niekonieczne, ponieważ kod nadajnika został zaprogramowany częstotliwość: 868, 3 MHz modulacja: FSK antena: antena kablowa ok. 110 mm zasilanie: 12 V DC kontrola przycisków: 2 diody świecące zakres temperatury: -10 C do +50 C wymiary: 120 x 45 x 25 mm waga: ca. 75 g (łącznie z kablem i obudową) rodzaj zabezpieczenia: IP 20 wyjście pod alarm: max. wytrzymałość 125 V AC/1 A/62 VA 10. 3 NAPĘD SILNIKA FUHR autotronic wymiary: 50 x 206 x 15, 5 mm waga: ok. 500 g (tylko elektryczna jednostka ryglująca) zasilanie: 12 V DC sygnał: 1 brzęczyk piezoelektryczny Piezo Summer zakres temperatury: -10 C do +50 C wytrzymałość przekaźnika: 60 V DC/1 A/30 W 44
45 10 DANE TECHNICZNE 9 USUWANIE USTEREK 1 WPROWADZENIE 10. 4 ZASILACZ FUHR autotronic (MONTAŻ NA RAMIE DRZWI) Typ: Zasilacz impulsowy po stronie pierwotnej (jednofazowy, pierwotnie taktowane zasilanie) odporny na impulsy, zabezpieczony przed zwarciami oraz pracą bez obciążenia, wysoka wydajność, zabezpieczony przed przegrzaniem 2 WAŻNE INFORMACJE przetestowany zgodnie z: EN EMV: EN (emisja zakłóceń) EN (wytrzymałość na zakłócenia) napięcie kontrolne: 4, 2 KV rodzaj obudowy: zamknięta i zaklejona rodzaj zabezpieczenia: IP 20 z wtyczką (IP 53 bez wtyczki) klasa zabezpieczenia: przygotowany pod urządzenia i sprzęty z klasą bezpieczeństwa I temperatura otoczenia: -20 C do +60 C (0 C do 40 C bez obciążenia parametrów) względna wilgotność powietrza: 5 do 80% rodzaj chłodzenia: samoczynne chłodzenie przez naturalną konwekcję temperatura magazynu: -25 C do +85 C zasilanie na wejściu: 230 V AC wejście (180 do 264 V zakres napięcia wejściowego) częstotliwość: 50 do 60 Hz prąd wejściowy: typ 0, 7 A przy 230 V AC prąd włączeniowy: <15 Ap przetrwanie awarii sieci: >20 ms przy napięciu znamionowym 230 V AC ochrona przepięciowa: tak podłączenie: kabel 3 m z 3 x 0, 75 mm 2 napięcie wyjściowe: 12 V DC odchylenie 2% (SELV) prąd wyjściowy: 2, 0 A 100% ED 3, 5 A przy 5% ED tętnienia resztkowe: <100 m Vpp (przy pomiarze w zakresie 20 MHz) odchylenie od reguły: max. 2% ograniczenie prądu: patrz krzywa stopień działania: Typ 79% podłączenie: 300 mm x 0, 75 mm 2 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA wymiary: waga: 230 x 25 (29) x 35 mm ok. 350 g (łącznie z kablem) 8 KONSERWACJA I PIELĘGNACJA Krzywa U/I: 45
46 11 Dodatkowe wyposażenie 11. 1 Czytnik linii papilarnych Wygodny, bezkluczowy, biometryczny system kontroli dostępu. Z techniką 2-kanałową, impuls otwarcia poprzez Rolling-Code. Z płaską osłoną ze stali nierdzewnej. nr art. NB649N 11. 2 Czytnik transponderów Bezdotykowa emisja kodów transpondera do sterownika. NB693N dodatkowy transponder użytkownika nr art. NZ Klawiatura numeryczna Emisja kodów za pomocą wprowadzenia kombinacji cyfrowych. Z techniką 2-kanałową + dodatkowy kanał radiowy pod dzwonek, impuls otwarcia poprzez Rolling-Code. NB702N 11. 5 Moduł odbiornika radiowego Przeznaczony do montażu na napędzie silnika, kompatybilny z wszystkimi modułami radiowymi FUHR. Nie ma konieczności montażu odrębnego sterownika. Podłączenie kabla bezpośrednio do wtyczki napędu silnika. Wystarczający kabel sieciowy 2-żyłowy. Możliwość zaprogramowania 25 nadajników. Dla napędów silnika przygotowanych pod montaż modułu. NBFP Nadajnik do domofonów Do wbudowania w domofonach. Przy napięciu od 5-24 V AC lub 6-32 V DC wysyłany jest sygnał radiowy do otwarcia drzwi. Z gotowym do użycia kablem przyłączeniowym. NZ Pilot Dodatkowy klucz z turkusowymi przyciskami. NZ Komfortowy zestaw SmartTouch Aktywny system transponderów do bezkluczowej obsługi drzwi. Zestaw zawiera moduł odbiornika, przycisk aktywujący i transponder macierzysty. NB506N 11. 8 Pilot 4-kanałowy Pilot, czarny, z 4 białymi przyciskami. NZ80182F 11. 9 Transponder użytkownika Dodatkowy transponder. (Zestaw z czytnikiem transponderów zawiera 3 transpondery użytkownika. ) nr art. NZ
47 2 WAŻNE INFORMACJE 3 PRZYKŁADY 5 URUCHOMIENIE 4 INSTRUKCJA 10 DANE TECHNICZNE 1 WPROWADZENIE Agregat Podtrzymuje pracę urządzenia podczas braku prądu, utrzymując zasilanie 12 V DC, aby zasuwnica mogła zakończyć trwający proces ryglowania. montaż na ramie nr art. NZP0607 montaż w puszce nr art. NZP0632F Dioda kontrolna LED montowana na zewnętrznej stronie drzwi Można zastosować opcjonalnie jako optyczny wskaźnik stanu zaryglowania drzwi. NZ Odbiornik wtyczkowy Przygotowany pod wtyczki Schuko. Do sterowania posiadanymi napędami elektrycznymi, np. bramą garażową, za pomocą pilota. NZ Odbiornik wtyczkowy z dzwonkiem Przygotowany pod wtyczki Schuko. Do odbioru sygnału radiowego z klawiatury lub z włącznika radiowego. Również przeznaczone dla drzwi z alarmem w przedszkolach Osłona sterownika z przełącznikiem i kablem Umożliwia manualne aktywowanie funkcji dziennej (funkcja Dauer-Auf) lub pełnej funkcji dziennej (podłączenie do klem). srebrna - nr art. NZSTZ0265 stal nierdzewna - nr art. NZSTZ Smar Smar należy stosować, aby zachować ciągłość w prawidłowym funkcjonowaniu styku i złączki. srebrna stal nierdzewna 7 PILOTY 6 FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI PODŁĄCZENIA nr art. NZ Moduł radiowy nr art. NZ KONSERWACJA I PIELĘGNACJA Jako opcja do połączenia ze sterownikiem (np. napędu drzwi garażowych). Konieczne zewnętrzne podłączenie napięcia (12-24 V AC/DC). 9 USUWANIE USTEREK nr art. NZ
Zobacz listę popularnych usterek i sposoby ich rozwiązania
Co zrobić jeżeli mamy usterkę kotła? Przeczytaj nasz krótki poradnik, a może sam znajdziesz rozwiązanie tego problemu. Jeżeli nie czujesz się na siłach zostaw to zadanie fachowcom. Znajdź instalatora Saunier Duval
Usterka | Przyczyna | Usuwanie |
---|---|---|
Ciepłej wody nie ma Ogrzewania nie ma Produkt nie uruchamia się | Zamknięty zawór odcinający gazu w budynku | Otworzyć kurek odcięcia gazu w budynku |
Wyłączono zasilanie elektryczne w budynku | Włączyć zasilanie elektryczne w budynku | |
Wyłączono produkt | Włączyć produkt używając przycisku włączania/wyłączania | |
Temperatura wody grzewczej na wylocie jest ustawiona za nisko, przygotowanie wody grzewczej i ciepłej jest wyłączone i/lub ustawiona temperatura ciepłej wody jest za niska. | Wybór żądanego trybu pracy. Ustawianie żądanej temperatury wody grzewczej na wylocie i/lub temperatury ciepłej wody | |
Za niskie ciśnienie napełniania w instalacji grzewczej | Dolać wody do instalacji grzewczej | |
Zapowietrzona instalacja grzewcza | Odpowietrzyć grzejniki. Jeżeli problem się powtarza: powiadomić instalatora | |
Usterka podczas procesu zapłonu | Nacisnąć przycisk Reset. Jeżeli problem się powtarza: powiadomić instalatora | |
Ciepła woda jest Ogrzewania nie ma | Brak zapotrzebowania ciepła z regulatora | Sprawdzić program czasowy w regulatorze i ew. skorygować. Sprawdzić temperaturę pokojową i ew. skorygować zadaną temperaturę pokojową („Instrukcja eksploatacji regulatora“). |
Temperatura wody grzewczej na wylocie jest ustawiona za nisko lub tryb ogrzewania jest wyłączony | Włączyć tryb ogrzewania. Ustawianie żądanej temperatury wody grzewczej na wylocie | |
Zapowietrzona instalacja grzewcza | Odpowietrzyć grzejniki. Jeżeli problem się powtarza: powiadomić instalatora | |
Ciepłej wody nie ma Ogrzewanie jest | Ustawiona temperatura ciepłej wody jest za niska lub tryb przygotowania ciepłej wody jest wyłączony | Włączyć tryb ciepłej wody. Ustawić żądaną temperaturę ciepłej wody |
Ślady wody pod produktem | Zablokowany przewód odpływowy kondensatu | Kontrola przewodu odpływowego kondensatu i oczyszczenie w razie potrzeby |
Nieszczelność instalacji lub produktu | Zamknięcie dopływu zimnej wody do produktu; powiadomić instalatora | |
Na ekranie wyświetla się FOxx, wskazanie ciśnienia miga | Komunikat usterki | Powiadomić instalatora |