Podręcznik szybkich kroków Canon Eos C200 jest doskonałym narzędziem dla entuzjastów fotografii. Zawiera on szczegółowe instrukcje dotyczące konfiguracji i użytkowania aparatu Eos C200. Zawiera również instrukcje dotyczące korzystania z trybów fotografowania, wybierania obiektywów, wybierania wybranych parametrów i ustawiania ustawień dla wszystkich funkcji. Podręcznik szybkich kroków ma przejrzysty interfejs i jest łatwy w obsłudze. Zawiera również przydatne wskazówki dotyczące fotografowania. Jest to doskonałe narzędzie dla osób, które chcą nauczyć się wszystkiego, co muszą wiedzieć o aparacie Eos C200.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik szybkich kroków Canon Eos C200
Profesjonalne wejście 4K/UHD/50P do serii Cinema EOS zapewniające elastyczność i łatwość obsługi dla pojedynczego użytkownika
Nagrywaj 4K/UHD/50P wewnętrznie w formatach MP4 lub Cinema RAW Light
Łatwo fotografuj i nagrywaj filmy UHD/50P, zapisując je na kartach SD w formacie MP4 i używaj Cinema RAW Light, by filmować chwile w przepięknej rozdzielczości 4K na karcie CFast 2. 0. Odkryj swoją kreatywność w trybie Full HD z dużą szybkością klatek na sekundę do 120P.
4K Cinema EOS zaczyna się tutaj
Wejdź do profesjonalnego świata nagrywania filmów 4K dzięki aparatowi z matrycą Super 35mm CMOS zdolną do nagrywania filmów na dwóch kartach SD w wysokiej rozdzielczości UHD/50P MP4 lub Full HD do 120P.
Wewnętrzne nagrywanie RAW
Nagrywaj materiał wideo 4K Cinema RAW Light w formacie 10-bit/50P lub 12-bit 24P/25P na kartę CFast 2. 0 z jednoczesnym proxy MP4.
Profesjonalna jakość obrazu i dźwięku
Nawet 13 stopniowy zakres dynamiczny dzięki funkcjom Canon Log 3 plus Wide DR i wysoka czułość do 102 400 ISO.
Rozbudowane funkcje filmowania
Zaawansowane funkcje autofokusa z kontrolą za pomocą ekranu dotykowego oraz wyświetlaniem HDR i 10-stopniowymi, elektronicznie sterowanymi optycznymi filtrami ND.
Uniwersalne opcje konfiguracji
Solidny, kompaktowy korpus wyposażony w mocowanie EF, który obsługuje szeroki zakres obiektywów EF i Cinema. Wbudowane gniazda Wi-Fi, Ethernet, SDI i XLR do zastosowań profesjonalnych.
Szczegółowe dane techniczne
Kamera
Matryca światłoczuła
Matryca
Matryca CMOS typu Super 35 mm
System
Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera)
Łączna liczba pikseli matrycy
W przybliżeniu 9, 84 megapiksela (4206 x 2340)
Liczba efektywnych pikseli matrycy
W przybliżeniu 8, 85 megapikseli (4096 x 2160): jeśli jako rozdzielczość wybrano rozmiar 4096 x 2160 lub 2048 x 1080
W przybliżeniu 8, 29 megapikseli (3840 x 2160): jeśli jako rozdzielczość wybrano rozmiar 3840 x 2160 lub 1920 x 1080
Stosunek sygnału do szumu
Tryb 50, 00 Hz: 53 dB (standardowo)
[3840x2160/25, 00P, bazowa czułość Canon Log 3 ISO800 (zakres dynamiczny 1600%), WYJŚCIE HDMI]
Zakres dynamiki
13 stopni (Canon Log3)
Procesor obrazu
Typ
Podwójny procesor DIGIC DV6
Obiektyw
Mocowanie obiektywu
Canon EF
Współczynnik powiększenia obiektywu (dla obiektywów z mocowaniem EF, w tym obiektywów Cinema Prime)
Rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080: długość ogniskowej × około 1, 460
Rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080: długość ogniskowej × około 1, 534
Wymienne mocowanie obiektywu
Tak, zmiana mocowania na PL możliwa za pośrednictwem Centrum serwisowego firmy Canon (opłata za serwis)
Korekcja winietowania
Tak z kompatybilnymi obiektywami
Filtr ND
Przezroczysty, 2, 4, 6, 8, 10-stopni
Sterowanie ostrością
Ręczny przez obiektyw, ręczny przez RC-V100 Auto Focus (Dual Pixel AF około 80%(pion. ), 80%(poz. ))
Sterowanie przysłoną
Ręczny przez korpus aparatu RC-V100, fine, krok co 1/2 lub 1/3, Auto (z kompatybilnymi obiektywami), Push Auto Iris
System stabilizacji obrazu
W zależności od zastosowanego obiektywu
Nagrywanie
Opcje nagrywania w formacie RAW
RAW (Cinema RAW Light)
Nagrywanie wewnętrzne
Cinema RAW Light, MP4
Czas nagrywania (karta CFast 2. 0)
karta 128GB 15 min. (4K Cinema RAW Light 1Gb/s VBR)
Czas nagrywania (karta pamięci SD)
karta 128GB 110 min. (MP4, 150Mb/s) 485 min. (MP4, 35 Mb/s)
Formaty nagrania
Cinema RAW Light, (CFast 2. 01) MP4 XF-AVC (karta SD XF-AVC2)
Liczba klatek na sekundę
(1) tryb 59, 94 Hz (59, 94P/29, 97P/23, 98P)
(2) tryb 50, 00 Hz (50, 00P/25, 00P)
(3) tryb 24, 00 Hz (24, 00P)
Tryb nagrywania w zwolnionym/przyspieszonym tempie
TAK
Zapis interwałowy
Rejestracja klatek
Buforowanie (w pamięci podręcznej)
TAK, 3 sekundy
Nagrywanie z przełączaniem
TAK, tylko nagrywanie na kartę SD
Możliwość nagrywania do dwóch gniazd (jednocześnie)
Odwrotne skanowanie
NIE
Konwersja HD->SD
Nośniki zapisu zdjęć
Karta SD
Rozmiar zapisywanych zdjęć
2048x1080 (przy rozdzielczości obrazu wideo 4096x2160/2048x1080)
3840x2160 (przy rozdzielczości obrazu wideo 3840x2160)
1920x1080 (przy rozdzielczości obrazu wideo 1920x1080)
Monitor przebiegów
Wykresy kolorów
TAK, SMPTE, EBU
Wzmocnienie krawędzi
Zebra
TAK. Zebra 1 poz. 5 $355% do 95 $365% w odstępach co 5 procent (70 $375%)
Zebra 2 poz. : 0% do 100% w odstępach co 5 procent (100%)
Znaczniki
TAK, środek, poziomo, współczynnik proporcji siatki(4:3 / 13:9 / 14:9 / 16:9 / 1, 375:1 / 1, 66:1 / 1, 75:1/1, 85:1 / 1, 90:1 / 2, 35:1 / 2, 39:1 / własny), bezpieczny obszar (80% / 90% / 92, 5% / 95%)
EVF
Wbudowany wizjer elektroniczny EVF
TAK. 1, 77 mln punktów
Opcjonalne akcesoria EVF
Canon EVF-V70 (wymaga również uchwytu CL-V2)
Panel wyświetlacza
Monitor LCD o przekątnej 4 cali/10, 1 cm. Panel dotykowy. Około 1, 23 mln punktów
Wejścia/wyjścia
Wejście audio
Cyfrowe lub analogowe wejście audio XLR x2, 3, 5mm Audio, AES/EBU, wejście liniowe, mikrofon, obsługa +48V Phantom Power
Wyjście słuchawkowe
HDMI
TAK, HDMI 2. 0, tylko wyjście. Maks. rozdzielczość wyjściowa 3840 x 2160. Kompatybilny z kodem czasowym
USB
TAK. Mini-B Hi-Speed USB
Wyjście 3G / HD-SDI
TAK x 1. BNC jack
Wideo:SMPTE 292. :SMPTE 424, SMPTE 425
Audio:SMPTE ST 299-1. :SMPTE ST 299-2, impedancja wyjściowa 75 $38, poziom sygnału wyjściowego 0. 8 Vp-p
Kod czasowy
Genlock
Synch
Wyjście komponentowe
Złącze AV
Wyjście DC
Wejście DC
TAK, 14, 4V DC (akumulator), 16, 7V DC (złącze DC IN)
Pobór mocy
50, 00P: Cinema RAW Light/MP4; 18, 5W (ok. )
Czas nagrywania ciągłego (bateria)
BP-A30 (3100mAh) 130 min. (ok. ) BP-A60 (6200mAh) 280 min. )
nagrywanie Cinema Raw Light/4096 x 2160 lub MP4/3840 x 2160
Złącze pilota zdalnego sterowania
TAK, 2, 5-milimetrowe złącze
Złącze sterowania bezprzewodowego
Wbudowany moduł Wi-Fi. FTP i kontrola/podgląd zdalnie przez przeglądarkę
Złącze obiektywu
Złącze Ethernet
TAK. ZGODNY Z FTP, tylko pliki MP4
Złącze wideo (do monitora lub wizjera elektronicznego EVF)
TAK, złącze Canon
Inne informacje
Kontrolka nagrywania
Niestandardowe wybieranie pokrętłem
Funkcje rejestracji
Ekspozycja
Pomiar ekspozycji
(a) Standard (pomiar centralnie ważony)
(b) Oświetlenie punktowe
(c) Oświetlenie z tyłu (kompensacja)
Korekcja ekspozycji
Funkcja przesunięcia AE. Można ustawić wartość docelową ($398 kroków od środka) dla jasności. Wskazanie jako wartości ekspozycji (EV). ($402, 0, $411, 75, $421, 5, $431, 25, $441, 0, $450, 75, $460, 5, $470, 25, and $480) wyświetlane na ekranie jako AE [wartości liczbowe]
Tryb Push Auto Iris
Blokada ekspozycji
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem
Czułość ISO
Wyświetlanie co 1 stopień:, 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200, 102400]
[---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane, gdy funkcja rozszerzenia czułości ISO jest WYŁĄCZONA. 1/3 stopni: [100, 125], 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, [32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400] [---] Gdy funkcja rozszerzenia czułości ISO jest WŁĄCZONA.
Ustawienie wzmocnienia
[-6 dB, -3 dB], -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB, 30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, [45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB]
[---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). [*] Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF).
W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB
W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, w odstępach co 0, 5 dB.
System automatycznej regulacji ostrości
Technologia matrycy Dual Pixel CMOS AF
Ręczna regulacja ostrości, tryb one-shot AF, ciągły AF, ręczna regulacja ostrości ze wspomaganiem AF, funkcja wykrywania twarzy (tylko obiektywy obsługujące funkcje AF mogą być używane w każdym z tych trybów), wspomaganie ustawiania ostrości
Rozmiary ramki AF
Duży; ekwiwalent mniej więcej 20% (pionowo) x 25% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu; mały; rozmiar równoważny do ok. 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu
Tryby automatycznej regulacji ostrości
Dostępne tryby to One-Shot AF, Ciągły AF i funkcja MF oparta na AF. Wszystkie te tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF.
One-Shot AF: automatyczna regulacja ostrości jest wykonywana tylko przy jednoczesnym wciśnięciu przyporządkowanego przycisku. Po wykonaniu regulacji ostrości nie jest dozwolone przesuwanie obiektywu.
Ciągły AF: regulacja ostrości jest zawsze aktywna.
Funkcja MF oparta na AF
Funkcja AF z wykrywaniem twarzy
Dostępny; priorytet twarzy lub tylko twarze.
Priorytet twarzy: ustawienie AF w przypadku wykrycia twarzy, do ramki podczas śledzenia oraz ramki AF, gdy nie ma twarzy lub śledzenia.
Tylko twarze: przełączanie na ramkę twarzy w przypadku wykrycia twarzy, do ramki podczas śledzenia oraz MF, gdy nie ma twarzy lub śledzenia.
W trybie priorytetu twarzy i tylko twarzy można wybrać twarz za pomocą joysticka.
Prowadnica regulacji ostrości
Dostępny; wyświetla status ostrości lub braku ostrości za pomocą sygnału AF.
Czas naświetlania
Tryby kontroli
Tylko ręcznie
Dokładność do 1/3 stopnia: 1/1, 1/1, 26, 1/1, 59, ---, 1/1600, 1/2000 (w sumie 34 ustawienia)
Dokładność do 1/4 stopnia: 1/1, 1/1, 19, 1/1, 41, 1, 68 ---, 1/1700, 1/2000 (w sumie 45 ustawień).
Najmniejsza wartość będzie zależeć od wartości ustawienia liczby klatek na sekundę.
Kąt migawki
360, 00, 240, 00, 180, 00, 120, 00, 90, 00, 60, 00, 45, 00, 30, 00, 22, 50, 15, 00, 11, 25
Ponadto wartości kątów równe 1/120, 1/60, 1/40, 1/30, 1/100, 1/50, 3/100 i 1/25 mogą być wybrane w zakresie minimalnego kąta od 360.
Długa ekspozycja (SLS)
59, 94(i/P): 1/4, 1/8, 1/15, 1/30
Ustawienie 29, 97P: 1/4, 1/8, 1/15
24, 00P lub 23, 98P: 1/3, 1/6, 1/12
Regulacja częstotliwości
24, 00 Hz* do 250, 40 Hz
(*) Częstotliwość będzie zależeć od wartości ustawienia liczby klatek na sekundę.
Niestandardowy tryb obrazu
Zapisane konfiguracje
ZAPROGRAMOWANE USTAWIENIE: Canon Log 3/Canon Log /BT. 709/Wył.
GAMMA: Canon Log 3/Canon Log/szeroki zakres dynamiczny/normalne 1 (Standard)/normalne 2 (x4, 0)/normalne 3 (BT. 709)/normalne 4 (x5, 0)
MATRYCA KOLORÓW: Neutralna / Kamera produkcyjna / Filmowa EOS / Oryginalne / Wideo / Wył.
Nośnik zapisu
Pamięć wewnętrzna lub karta SD
Główne ustawienia przyciemniania
0 $49 50
Główny poziom czerni -- czerwony
0 $50 50
Główny poziom czerni -- zielony
0 $51 50
Główny poziom czerni -- niebieski
0 $52 50
Poziom gamma czerni
0 $53 50
Nasycenie ciemnych obszarów
0 $54 50
Punkt załamania krzywej
+ 50 - 95 - +109
Punkt szczytowy przegięcia
-35 - 0 - +50
Nasycenie przegięcia
0 - $5510
Poziom ostrości
-10 - 0 - +50
Redukcja szumów
Wył. / 1 - 12
Balans bieli (wzmocnienie składowej czerwonej/niebieskiej)
0-50
Poziom ustawienia
(0 - $5650)
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS
Informacje GPS (moduł dodatkowy)
Do filmów RAW, filmów i zdjęć w formacie MP4 można dodać informacje o lokalizacji (szerokość, długość geograficzna i wysokość geograficzna) oraz informacje GPS za pomocą Coordinated Universal Time (UTC). Stan pozyskania danych satelitarnych można sprawdzić w trybie kamery.
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi
Standard: IEEE 802. 11b/g/n (pasmo 2, 4 GHz), IEEE 802. 11a/n (pasmo 5 GHz) (niedostępne w Katarze, Indonezji lub Iraku) IEEE 802. 11b/g/n (pasmo 2, 4 GHz) IEEE 802. 11n/11a (pasmo 5 GHz): może się różnić w zależności od rynku docelowego urządzenia.
Uwierzytelnianie: system otwarty, WPA-PSK, WPA2-PSK
Systemy szyfrowania: WEP-64, WEP-128, TKIP, AES
Balans bieli
Automatyczny
TAK. Bezwstrząsowy balans bieli
Zaprogramowane ustawienia
Daylight (Światło dzienne) (5600 K), Tungsten (Żarówka)(3200 K)
Nastawy ręczne
Zaprogramowane ustawienia A/B, ustawienie temperatury kolorów: 2000K - 15000K
Balans czerni
Regulacja balansu czerni
Automatyczna regulacja balansu czerni
System zliczania
Regen, RecRun, FreeRun, TC Hold. funkcja Drop Frame /NonDrop Frame ( DF/NDF) tylko w trybie 59, 94P/29, 97P
Dźwięk
Nagrywanie Cinema RAW: liniowe PCM: 16-bit / 48 kHz / 4 kanały
MP4: MPEG-4 AAC-LC (16-bit / 48 kHz / 2 kanały), liniowe PCM (16-bit / 48 kHz / 4 kanały)
Inne
Wymiary (tylko korpus)
W przybliżeniu 144 x 153 x 179 mm (5, 7 x 6, 0 x 7, 0 cala)
W przybliżeniu 178 x 153 x 204 mm (7, 0 x 6, 0 x 8, 0 cala)
Masa (sam korpus)
W przybliżeniu 1430g (3, 2lb)
Masa (akcesoria w zestawie)
Uchwyt aparatu GR-V1: ok. 260 g (9, 2 oz. )
LCD Monitor LM-V1: ok. 185 g (6, 5 oz. )
Uchwyt LCD LA-V1: ok. 255 g (9, 0 oz. ) Uchwyt mikrofonu: ok. 50 g (1, 8 oz. )
Rączka HDU-2: ok. 220 g (7, 8 oz. )
Śruba sześciokątna: ok. 5 g (0, 18oz. )
BP-A30: około 225 g (7. 9 oz. ) Kabel
UN-5: około 80 g (2, 8 oz. )
Podstawka pod kciuk: ok. 10 g (0, 35 oz. )
Muszla oczna: ok. 25 g (0, 88 oz.
Poznaj i wykorzystaj w pełni możliwości swojego aparatu, byś mógł zacząć robić jeszcze lepsze zdjęcia!
Nic nie może równać się z uczuciem, gdy wszystkie elementy sceny łączą się w kadrze w doskonałej harmonii, tworząc wspaniały obraz. Gdy do tego jeszcze prawidłowo dobierzesz parametry ekspozycji, to oglądając zarejestrowaną fotografię na tylnym wyświetlaczu, poczujesz prawdziwe dreszcze. Jeśli jesteś początkującym fotoamatorem lub jeśli po prostu chcesz przypomnieć sobie podstawową wiedzę, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Omówimy wszystko, co musisz wiedzieć, aby móc od razu zacząć robić lepsze zdjęcia.
CZĘŚĆ 1 - Poznaj swój aparat
Pierwszym krokiem w kierunku sprawnego posługiwania się aparatem i jego twórczego wykorzystywania jest zaznajomienie się z jego podstawowymi ustawieniami i funkcjami. Nie musisz wiedzieć o nich absolutnie wszystkiego, ale posiadanie ogólnego wyobrażenia na temat tego, do czego służą poszczególne przyciski i pokrętła sprawi, że poczujesz się bardziej pewny siebie. Każdy aparat jest nieco inny, a zaawansowane modele umożliwiają kontrolowanie parametrów, których prostsze modele w ogóle nie udostępniają, jednak ogólny sposób rozmieszczenia przycisków i pokręteł jest w większości przypadków bardzo podobny.
1_Wyświetlacz
Ekran LCD może być wykorzystywany zarówno do komponowania ujęć i przeglądania zarejestrowanych zdjęć, jak i poruszania się po menu i sprawdzania ustawień. Obecnie wiele aparatów wyposażanych jest w ekran dotykowy.
2_Regulacja dioptrii
To pokrętło pozwala wyregulować ostrość obrazu w wizjerze odpowiednio do posiadanej wady wzroku. Użyj autofokusa, by zogniskować obiektyw na temacie, a następnie kręć pokrętłem, aż podgląd sceny stanie się wyraźny.
3_Powiększ lub zmniejsz
Te dwa przyciski najczęściej można znaleźć obok ekranu LCD lub powyżej miejsca, na którym opiera się kciuk. Używa się ich do powiększania i pomniejszania podglądu obrazu podczas odtwarzania oraz w trybie Live View.
4_Menu
Aparaty oferują szeroki zakres ustawień, funkcji i możliwości ich dostosowywania. Naciśnij przycisk MENU, aby wyświetlić na tylnym ekranie menu główne aparatu, a następnie przejdź do podmenu pożądanego ustawienia. W podręcznym menu możemy np. określić rozdzielczość zdjęcia czy włączyć tryb redukcji czerwonych oczu.
5_Przyciski kierunkowe/dżojstik
W zależności od modelu aparatu na jego tylnej ściance będą się znajdowały przyciski kierunkowe lub dżojstik. Używa się ich do poruszania się po menu i zmieniania ustawień, jeśli aparat nie ma dotykowego ekranu.
6_Odtwarzanie
Naciśnij ten przycisk, gdy chcesz obejrzeć wykonane już zdjęcie na tylnym wyświetlaczu aparatu. Możesz też przejrzeć starsze obrazy, jeśli tylko wciąż znajdują się one na karcie pamięci, korzystając z przycisków kierunkowych, dżojstika lub ekranu dotykowego.
7_Podręczne menu
Ten przycisk pozwala uzyskać bezpośredni dostęp do najczęściej używanych ustawień. Wywołane za jego pomocą podręczne menu umożliwia szybką i łatwą zmianę parametrów fotografowania bez konieczności wchodzenia do głównego menu aparatu.
8_Spust migawki
Naciśnięcie go zwalnia migawkę i powoduje zarejestrowanie zdjęcia. Wciśnij go do połowy aż do momentu poczucia lekkiego oporu, by uruchomić automatyczne ustawianie ostrości, po czym wciśnij do końca, aby zrobić zdjęcie.
9_Pokrętło trybów
Obracanie tym pokrętłem pozwala wybrać tryb robienia zdjęć. Dostępne są wśród nich zarówno tryby w pełni automatyczne, jak i półautomatyczne oraz tryb całkowicie manualny.
10_Blokada bagnetu
Po podłączeniu obiektywu przycisk ten pozostaje zablokowany w położeniu uniemożliwiającym przypadkowe odłączenie optyki. Aby zdjąć obiektyw i założyć inny, trzeba nacisnąć przycisk i obrócić tubusem.
11_Podniesienie lampy
Przycisk oznaczony symbolem błyskawicy służy do włączania wbudowanej lampy błyskowej. W tym modelu aparatu jest on umieszczony akurat w górnej części korpusu, ale w przypadku innych korpusów często można go znaleźć po lewej stronie wizjera, tuż poniżej samego podnoszonego flesza.
12_Pokrętło sterowania
W zależności od trybu fotografowania podczas wykonywania zdjęć służy do regulacji ustawień takich jak czas otwarcia migawki (czyli jak długo światło pada na matrycę) i wielkość otworu przysłony (decyduje o tym jak dużo światła pada na matrycę).
13_Pokrętło trybów
14_Gorąca stopka
To złącze, które jest wykorzystywane przede wszystkim do mocowania na aparacie zewnętrznej lampy błyskowej, może być również używane do podłączania innych akcesoriów, takich jak bezprzewodowy wyzwalacz fleszy czy mikrofon.
WSKAZÓWKA – Przycisk Q
Jeśli chcesz naprawdę szybko zmieniać ustawienia swojego aparatu, powinieneś się z nim zaprzyjaźnić! Praktycznie każdy model aparatu oferuje już szybkie podręczne menu, oznaczone zazwyczaj symbolem Q. pl/media/przycisk%20Q_small_tcm125-1591335. png" data-aspect="0" width="100%"/>
Przycisk Q pozwala błyskawicznie wywołać Ekran szybkich nastaw. Choć można oczywiście zmieniać pewne ustawienia, patrząc przez wizjer, to jednak tylny wyświetlacz aparatu prezentuje o wiele bardziej wszechstronny zestaw informacji i opcji, które można modyfikować. Ekran szybkich nastaw pozwala błyskawicznie do nich dotrzeć i szybko wprowadzić niezbędne korekty.
Aby od razu uzyskać dostęp do najważniejszych ustawień fotografowania, naciśnij przycisk Q, a na wyświetlaczu pojawi się Ekran szybkich nastaw. Teraz możesz poruszać się między poszczególnymi opcjami za pomocą umieszczonego na tylnej ściance korpusu wielofunkcyjnego kontrolera (w górę, w dół, w lewo i w prawo). Kiedy już lepiej zaznajomisz się z obsługą aparatu, będziesz wiedział, do czego służą te wszystkie ustawienia i gdzie można znaleźć je w głównym menu aparatu.
Kiedy warto korzystać z przycisku Q
Istnieje wiele sytuacji, w których Ekran szybkich nastaw może Ci się bardzo przydać. Na przykład, jeśli robisz zdjęcia akcji i chcesz szybko zmienić tryb pracy migawki, możesz to zrobić, korzystając z wyświetlonego na tylnym ekranie symbolu prostokąta. Na poniższej ilustracji przedstawione zostało zewnętrzne menu wywoływane po wybraniu wspomnianego piktogramu. Chcąc wrócić do ekranu głównego, wystarczy nacisnąć przycisk Menu.
CO WIDAĆ W WIZJERZE?
Wizjer każdej lustrzanki Canon dostarcza wielu informacji o ustawieniach aparatu, stanie baterii czy ilości miejsca na karcie pamięci. Gdy nabierzesz nieco wprawy ułatwi Ci też zmianę najważniejszych ustawień bez odrywania oka od celownika.
1. Punkty ostrości
Na wyświetlaczu widoczne są wszystkie punkty autofokusa (AF), zaś podświetlone na czerwono są te, które zostały wykorzystane do ustawienia ostrości.
2. Zbliżenie lub szerokie ujęcie
Wizjer wyświetla ramkę, która pokrywa od 90 do 100% kadru. Dzięki temu pozwala kontrolować, jaka część fotografowanego obiektu/sceny znajdzie się w kadrze.
3. Ekspozycja
Liczba po lewej stronie informuje o czasie otwarcia migawki (tutaj 1/125 s), a obok widoczna jest wartość przysłony (tu f/8). O tym jak te parametry wpływają na wygląd zdjęcia opowiemy w osobnym poradniku.
4. Poziom ekspozycji
Jeśli wskaźnik znajduje się na środku skali, oznacza to prawidłową ekspozycję (czyli dobrze naświetlone zdjęcie), z możliwością jej kompensacji (czyli korekcji jaśniej/ciemniej) o 2 stopnie w dowolnym kierunku.
5. ISO i maksymalna prędkość serii zdjęć
Informacja o czułości matrycy (w tym przypadku 100 ISO), maksymalnej możliwej do wykonania liczbie zdjęć w serii (np. po dziewiątym aparat przestanie rejestrować zdjęcia lub zwolni do czasu zapisania serii zdjęć na karcie pamięci) oraz kontrolka ustawienia ostrości.
WSKAZÓWKI - Spoglądając przez wizjer...
- Wizjer stanowi „centrum dowodzenia” Twojego aparatu, dostarczając wielu informacji na temat tego, co zamierzasz fotografować. Zanim naciśniesz spust migawki, przyjrzyj się krawędziom kadru, aby na zdjęciu nie pojawił się żaden niepożądany element.
- Sprawdź wartość przysłony i czasu otwarcia migawki, aby upewnić się, że używasz odpowiednich parametrów: Czy czas naświetlania jest wystarczająco krótki, aby wyeliminować ryzyko zarejestrowania poruszonego zdjęcia? Czy ustawiona przysłona pozwoli Ci uzyskać oczekiwaną głębię ostrości? Jeśli nie, skoryguj wartości poszczególnych parametrów ekspozycji za pomocą pokrętła.
- Po naciśnięciu do połowy spustu migawki, zaświecą się wskaźniki punktów ostrości, informując Cię o obszarach, na których zostanie skupiona ostrość. Dopilnuj, aby znajdowały się one we właściwym miejscu. Upewnij się także przed wciśnięciem spustu migawki do końca, że aparat zablokował ustawianie ostrości – w wizjerze większości modeli lustrzanek blokadę ostrości sygnalizuje zapalająca się kontrolka.
CZĘŚĆ 2 - Tryby fotografowania i pokrętło wyboru trybu
Większość aparatów oferuje cały szereg trybów fotografowania, które można wybierać w oparciu o swoje preferencje, rodzaj uwiecznianej sceny lub w zależności od tego, jak bardzo doświadczonym jesteś fotografem.
1_TRYB MANUALNY
Umożliwia on swobodne ustawianie zarówno czasu otwarcia migawki, jak i wartości przysłony. Jest użyteczny wszędzie tam, gdzie oświetlenie sceny jest w pełni kontrolowane, czyli np. w studiu fotograficznym. Tryb manualny może się też przydać, jeśli zależy Ci na utrzymaniu stałych parametrów ekspozycji w trakcie dłuższej sekwencji zdjęć. Przykładowo, przy wykonywaniu serii fotografii na potrzeby złożenia w obraz panoramiczny, skorzystanie z trybu manualnego da Ci pewność, że kadry te będą do siebie pasowały.
2_TRYB PRESELEKCJI PRZYSŁONY
W aparatach Canon oznaczony jest symbolem Av (skrót od słów Aperture Value, czyli „wartość przysłony”). Tryb ten umożliwia swobodne ustawienie wartości przysłony, czyli manualny dobór wielkości otworu w obiektywie przez który światło pada na matrycę. W trybie tym automatycznie dobierany jest czas otwarcia migawki, niezbędny do prawidłowego naświetlenia zdjęcia. Fotograf może więc określić średnicę otworu względnego obiektywu, a w zamian aparat oceni, jak długo światło przechodzące przez obiektyw powinno padać na matrycę. Tryb preselekcji przysłony stosowany jest często tam, gdzie kluczowe jest panowanie nad głębią ostrości - w fotografii portretowej duży otwór przysłony pozwala uzyskać małą głębię ostrości (np. 1. 4) wyróżniającą postać z tła, z kolei w fotografii krajobrazowej czy architektury mocno przymknięta przysłona zwiększa głębię ostrości (do np. 5. 6), powodując, że wszystkie plany są ostre.
3_ TRYB PRESELEKCJI CZASU OTWARCIA MIGAWKI
Kontrolowanie czasu naświetlania zdjęcia może się przydać do uzyskiwania rozmaitych efektów twórczych. Ustawienie dłuższej ekspozycji (np. 1/30 sekundy) sprawdza się dobrze przy uwiecznianiu na zdjęciach rozmyć wywołanych ruchem wody lub chmur, ale do tego niezbędny jest statyw, który utrzyma aparat w bezruchu. Na drugim krańcu skali znajdują się bardzo krótkie czasy otwarcia migawki (np. 1/500 sekundy), które przydają się przy łapaniu na zdjęciach szybko przemieszczających się obiektów. W trybie preselekcji migawki ważne jest to, że jeśli aparat wyliczy niezbędną wartość ekspozycji i okaże się, że znajduje się ona poza zakresem możliwości Twojego obiektywu, to oznajmi Ci to migotaniem wskaźnika w wizjerze. W takiej sytuacji możesz albo zmienić czas naświetlania, albo dobrać czułość ISO, przy której wystarczy odpowiednio mniejsza lub większa ilość światła.
4_ TRYB PROGRAMOWY
Tryb P (jak Program) działa bardzo podobnie do trybu pełnej automatyki, ale – podobnie jak pozostałe tryby kreatywne – zapewnia pełną kontrolę nad czułością ISO oraz udostępnia funkcję kompensacji ekspozycji. Możliwość taka przydaje się, kiedy musisz dokonać drobnych poprawek w ekspozycji zdjęcia. Poza tym możesz skorygować czas otwarcia migawki i wartość przysłony poprzez przekręcenie pokrętła kontrolnego. Tryb P jest bardzo użyteczny, gdy zaczynasz przygodę z zaawansowaną fotografią, albo też gdy nie masz dość czasu, aby samodzielnie ustawiać parametry pracy aparatu do wykonania zdjęcia. Mówiąc najprościej – aparat sam dobiera najlepsze parametry, ale umożliwia nam wprowadzanie poprawek jeśli uznamy, że są konieczne.
5_ TRYB AUTOMATYCZNY
W większości modeli lustrzanek cyfrowych, tryb pełnej automatyki oznaczony jest zielonym piktogramem. Urządzenie ustawione w tym trybie pracy przejmuje kompletną kontrolę nad wszystkimi systemami aparatu. Szybko się przekonasz, że korzystanie z tego narzędzia wiąże się ze sporymi ograniczeniami. Przykładowo, przy słabym oświetleniu sceny, wbudowana lampa błyskowa będzie się włączać automatycznie, niezależnie od tego, czy tego chcesz, czy też nie.
6_ TRYB WYŁĄCZONEGO BŁYSKU
Jest to użyteczne ustawienie, jeśli nie chcesz fotografować z wbudowaną lampą błyskową nawet w warunkach słabego oświetlenia sceny. Rozwiązanie takie może być użyteczne, jeśli znajdujesz się w muzeum lub w galerii, gdzie korzystanie z fleszy jest zabronione.
7_ PROGRAMY TEMATYCZNE
Opcje zgrupowane w obrębie programów tematycznych to szybka i łatwa metoda uzyskania optymalnych ustawień aparatu niezależnie od wymagań sceny. Używając ich, jesteś jednak ograniczony do tego, co przygotowali dla Ciebie projektanci programów.
8_ TRYB FILMOWANIA
Po przełączeniu lustrzanki w tryb filmowania, możesz rejestrować za jej pomocą ujęcia wideo. W niektórych modelach aparatów dostęp do tej funkcji może być realizowany nie z poziomu pokrętła trybów, lecz przycisku na tylnej ściance korpusu.
co jeszcze musisz wiedzieć...
... zanim zaczniesz świadomie fotografować po raz pierwszy
CZUŁOŚĆ ISO
To kolejny z czynników, który będzie miał znaczący wpływ na wygląd Twoich zdjęć. Czym jest wartość ISO? ISO pozwala kontrolować czułość matrycy aparatu na światło: niższa wartość czyni ją mniej, a wyższa bardziej czułą. Warto pamiętać, że przy niskich wartościach ISO zdjęcia będą się charakteryzowały bardzo niskim poziomem zaszumienia. Szum stanie się jednak znacznie bardziej widoczny przy wyższych czułościach matrycy, stosowanie zaś ekstremalnie wysokich wartości ISO sprawi, że fotografie będą po prostu wyglądały brzydko, z powodu ziarnistych, kolorowych plamek. Wybór właściwego ustawienia jest zatem w gruncie rzeczy kwestią znalezienia kompromisu. Olbrzymią zaletą używania wysokich czułości matrycy (rzędu ISO 6400) jest to, że pozwalają one na stosowanie znacznie krótszych czasów otwarcia migawki. Oznacza to, że fotografując w warunkach słabego oświetlenia, nie jesteś zmuszony korzystać ze statywu lub lampy błyskowej. Zgodnie z ogólną zasadą w słoneczne dni najlepiej jest zacząć od ISO 100; w pochmurne dni należy ją podnieść do ISO 400; o zmierzchu i o świcie zaś do ISO 800; ISO 1600 można wybrać, gdy fotografuje się w pomieszczeniu bez lampy błyskowej, a ISO 3200 lub 6400 robiąc zdjęcia w nocy.
Wybierz Auto ISO
Jeśli Nie masz pewności, z jakiej czułości matrycy skorzystać podczas sesji w zmiennych warunkach oświetleniowych, pozwól, by aparat zdecydował za Ciebie. Jest to bardzo użyteczne, szczególnie gdy warunki oświetleniowe sceny ulegają szybkim zmianom – gdy na przykład przechodzisz z pleneru do wnętrza albo z miejsca bezpośrednio oświetlonego w zacienione. Gdy funkcja Auto ISO jest aktywna, aparat będzie starał się dobrać jak najniższą czułość ISO w celu zapewnienia Ci jak najlepszej jakości obrazu. Kiedy jednak natężenie światła spadnie, aparat podniesie czułość matrycy aż do maksymalnego (wybranego przez Ciebie) poziomu, aby zachować poprawną ekspozycję obrazu przy określonej wartości przysłony i czasie naświetlania. Niektóre modele umożliwiają też określenie minimalnego czasu otwarcia migawki, poza którym system Auto ISO zaczyna się wtrącać. Przykładowo, jeśli ustawiony jest czas 1/60 sekundy, to aparat będzie ustawiał najniższą możliwą czułość ISO do momentu, gdy wymagany czas otwarcia migawki przekroczy 1/60 sekundy. Wówczas Auto ISO zwiększy światłoczułość matrycy, by utrzymać ustalony czas naświetlania. Jest to przydatny mechanizm pozwalający uniknąć nieostrości obrazu spowodowanych drganiami sprzętu, dzięki któremu możesz w większym stopniu skupić się na tym, co fotografujesz. Jakie są wady tego systemu? Używanie Auto ISO może przy niektórych ustawieniach przysłony prowadzić do nadmiernego naświetlania zdjęć wykonywanych w warunkach silnego oświetlenia sceny. Nie działa też, jeśli korzystasz z lampy błyskowej.
Formaty plików i karty pamięci
Jako użytkownik lustrzanki czy bezlusterkowca, możesz wybrać jeden z dwóch formatów plików, w jakich będą zapisywane zdjęcia – RAW lub JPEG. Zmieniając ustawienia w menu Jakość w swoim aparacie, uzyskasz dostęp do wielu różnych opcji.
JPEG jest najbardziej popularnym na świecie formatem zapisu obrazu cyfrowego – ma on tą ogromną zaletę, że pliki tego typu można bez trudu otworzyć w dowolnym z setek różnych programów komputerowych i nie wymaga to żadnej konwersji. Skrót JPEG pochodzi od nazwy grupy jego pomysłodawców (z ang. Joint Photographic Experts Group – Połączona Grupa Ekspertów Fotograficznych).
Drugą zaletą tego formatu jest to, że rozmiar pliku jest w pełni skalowalny. Obrazy mogą być kompresowane, co pozwala uzyskiwać pliki o mniejszej objętości – jest to szczególnie przydatne w przypadku zamieszczania zdjęć w sieci lub przesyłania ich za pośrednictwem poczty elektronicznej. Niestety, kompresja ma swoją cenę – im bardziej skompresowane pliki, tym gorsza jakość obrazu – pojedyncze piksele i artefakty stają się bardziej widoczne na zdjęciach.
W swojej lustrzance masz do wyboru jeden z dwóch poziomów kompresji – ten o najwyższej jakości oznaczony jest symbolem ćwiartki koła, natomiast gorszą jakość i mniejszy rozmiar pliku symbolizuje ikona w kształcie schodków.
Liczba pikseli
Aparat daje także możliwość wyboru, z ilu pikseli ma się składać rejestrowany obraz. Maksymalne ustawienie symbolizuje literą „L” (z ang. large – duży). Przy ustawieniu „M” (z ang. medium – średni) liczba pikseli jest o połowę mniejsza, zaś w przypadku opcji S (a ang. small – mały), stanowi ona 1/4 maksymalnej liczby pikseli.
Aby osiągnąć najmniejszą objętość plików, w celu zmieszczenia jak największej liczby zdjęć na karcie, wybierz ikonkę w kształcie schodków. Z kolei najlepszej jakości obraz w formacie JPEG oznaczony jest symbolem półokrągłym.
W niemal każdym przypadku, najlepszą opcją jest stosowanie formatu RAW. Podczas fotografowania w trybie RAW, wykorzystywane są wszystkie piksele znajdujące się na matrycy, stopień kompresji jest minimalny, a dane są przechowywane w częściowo przetworzonej postaci (jest to cyfrowy odpowiednik negatywu). Na obrazie zapisanym w formacie RAW zachowanych zostaje znaczniej więcej informacji na temat kolorów niż w jego wersji JPEG – ma to ogromne znaczenie podczas edycji zdjęć, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie widać różnicy.
Pliki RAW charakteryzują się jednak znacznie większą objętością od plików JPEG o wysokiej jakości, w związku z czym szybciej zapełniają kartę pamięci, a ich przetwarzanie i zapisywanie wymaga więcej czasu. Dlatego też podczas wykonywania zdjęć seryjnych z dużą częstotliwością, korzystanie z formatu JPEG daje szansę wydłużenia sekwencji ujęć i uniknięcia zbyt szybkiego zapełnienia bufora. W takich sytuacjach bardzo duże znaczenie ma także szybkość działania karty pamięci.
Konwersja plików RAW
Do obróbki plików w formacie RAW niezbędne jest specjalistyczne oprogramowanie – zdjęcia muszą bowiem zostać uprzednio przekonwertowane do odpowiedniego formatu, np. JPEG, aby mogły być wyświetlane za pomocą innych programów komputerowych oraz na stronach internetowych. Wszelkie niedogodności wynikające ze stosowania plików RAW można bez trudu zaakceptować, biorąc pod uwagę korzyści płynące z większej swobody podczas edycji zdjęć – format ten pozwala modyfikować balans kolorów, kontrast, ekspozycję i nasycenie barw w dużo większym zakresie niż JPEG.
Choć pliki RAW z reguły posiadają ściśle określony stopień kompresji, nowsze modele aparatów EOS umożliwiają zmienianie liczby pikseli rejestrowanych na obrazie. Opcja SRAW lub MRAW to sposób na zachowanie korzyści związanych z większą elastycznością edycji zdjęć zapisywanych w formacie RAW, przy jednoczesnym zmniejszeniu objętości plików.
JAKA KARTA?
SD
Karta SD (z ang. Secure Digital) to najbardziej popularny rodzaj pamięci flash. Maksymalna pojemność pierwotnie produkowanych kart wynosiła 2 GB.
SDHC
Oznaczone skrótem HC (z ang. High Capacity), są znacznie bardziej przydatne – ze względu na zwiększoną pojemność, sięgającą 32 GB.
SDXC
Produkowane od niedawna nośniki w wersji XC (z ang. eXtended Capacity) oferują pojemność sięgającą dwóch terabajtów (2000 GB).
To oczywiście zaledwie wstęp - wiedza fotograficzna jest rozległa, ale jakże fascynująca! Poruszone zagadnienia i zależności będziemy rozwijać, zgłębiać i tłumaczyć w kolejnych artykułach!
Podręczny słowniczek pojęć:
Autofokus: system automatycznego ustawiania i kontrolowania ostrości w aparatach fotograficznych
Live View: funkcja aparatu fotograficznego umożliwiająca automatyczny podgląd na ekranie aparatu
Bagnet: system mocowania obiektywu do aparatu fotograficznego
Tubus: obudowa urządzeń optycznych, w tym wypadku obiektywów. Służy do osadzenia szeregu elementów optycznych np. soczewek.
ISO: jednostka miary określająca czułość na światło. Opisuje stopień reagowania filmu fotograficznego na światło. Pozwala na ustawienie prawidłowej ekspozycji.
Nowy model EOS C200 to kompaktowa i wszechstronna kamera o zaawansowanych parametrach pracy dla szerokiej gamy filmowców. Urządzenie rejestruje wyraźny obraz w trybie 4K 50P.
Czy chcesz, aby skontaktował się z Tobą przedstawiciel firmy Canon?
Wypełnij krótki formularz, aby poprosić o kontakt ze strony specjalisty ds. produktów firmy Canon.
Wypełnij formularz
Uniwersalna produkcja w rozdzielczości 4K
Kamera umożliwia nagrywanie wyraźnego i naturalnie wyglądającego obrazu 4K na nośniku wewnętrznym w formatach Cinema RAW Light, MP4 lub XF-AVC. Materiał można zapisywać odpowiednio na kartach CFast 2, 0™ i SD. Można też filmować w zwolnionym tempie w trybie 120P i jakości Full HD. Dzięki temu model EOS C200 nadaje się do obsługi różnych projektów filmowych.
Zobacz pełne dane techniczne
AF
Matryca Dual Pixel CMOS AF
HFR
120P w jakości Full HD
4K/50P
Karty CFast 2. 0™ / SD
MP4
z szybkością 150 Mb/s
Nagrywanie w formacie 4K RAW na nośniku wewnętrznym
Możliwość nagrywania z użyciem kodeka Cinema RAW Light w trybie 4K/50P na wewnętrznym nośniku CFast 2. 0™ zapewnia całkowitą swobodę w postprodukcji. pl/video-cameras/internal-4k-raw-recording/" data-tealiumevent="generic" data-tealiumeventmetadata="Dowiedz się więcej" data-url="/video-cameras/internal-4k-raw-recording/"> Dowiedz się więcej
Dokładny i niezawodny autofokus
Technologia CMOS Dual Pixel AF firmy Canon umożliwia imponującą pracę modułu AF ze śledzeniem obiektu na ponad 80% powierzchni kadru, zarówno w poziomie, jak i w pionie. Wybór punktu ostrości i sterowanie urządzeniem odbywa się za pomocą ekranu dotykowego. pl/video-cameras/accurate-and-reliable-autofocus/" target="_self">Dowiedz się więcej
Nagrywanie w wysokiej jakości UHD, XF-AVC do 160 Mb/s lub MP4 do 150 Mb/s
Kamera umożliwia nagrywanie łatwych do przetworzenia plików w formacie XF-AVC* lub MP4 nawet z 13-stopniowym zakresem dynamicznym i zapisywanie ich na niedrogich kartach SD.
* Konieczna może być aktualizacja oprogramowania układowego. pl/video-cameras/record-uhd-and-full-hd-to-xf-avc-mp4/" data-tealiumevent="generic" data-tealiumeventmetadata="Dowiedz się więcej" data-url="/video-cameras/record-uhd-and-full-hd-to-xf-avc-mp4/"> Dowiedz się więcej
Wysoka wydajność nagrywania, do 120P w trybie Full HD
Dwa procesory DIGIC DV6 gwarantują wysoką jakość obrazu, szybką reakcję kamery na polecenia użytkownika i nagrywanie z dużą liczbą klatek na sekundę. pl/video-cameras/high-performance-image-capture/" target="_self">Dowiedz się więcej
Kompaktowa i uniwersalna konfiguracja
Dzięki wbudowanemu modułowi Wi-Fi, filtrom szarym i mocowaniu EF kamera EOS C200 jest łatwa w konfiguracji pod kątem oczekiwanego wyglądu obrazu i możliwości kontrolowania pracy w różnych sytuacjach. Ponadto cechuje się dużą mobilnością i wytrzymałością. pl/video-cameras/compact-and-versatile-configuration/" data-tealiumevent="generic" data-tealiumeventmetadata="Dowiedz się więcej" data-url="/video-cameras/compact-and-versatile-configuration/"> Dowiedz się więcej
Zawartość pudełka
Korpus kamery Cinema EOS C200
Monitor LCD LM-V1
Moduł montażowy LCD LA-V1
Kabel UN-5
Uchwyt kamery GR-V1
Rączka HDU-2
Uchwyt mikrofonu
Akumulator BP-A30
Ładowarka CG-A20
Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200B
Zasilacz CA-A10
Pasek na ramię SS-1200
Muszla oczna
Haczyk taśmy pomiarowej
Oparcie kciuka
Dekiel na korpus
Klucz imbusowy i śruba
Dane techniczne
4K/50P
Z Cinema RAW Light
Aufokus
Dokładny, niezawodny i płynny autofokus
UHD/50P
W formacie MP4 lub XF-AVC
Ekran dotykowy
Ustawianie ostrości na ekranie dotykowym
Podwójny procesor DIGIC DV6
Wysoka jakość obrazu i znakomite parametry pracy
Pliki MP4
Wydajne i proste systemy pracy
Wbudowany moduł Wi-Fi
Zdalne sterowanie z przeglądarki
Zobacz pełne dane techniczne
Trash the Dress
Zobacz kulisy pracy samodzielnego filmowca Davida Newtona, który nagrywa filmy w formacie RAW.
Obejrzyj film
Canon EOS C200
Oceny i recenzje
Wizjer elektroniczny EVF-V70
Wizjer elektroniczny OLED o wysokiej rozdzielczości (1920 × 1080) i szerokiej gamie kolorów, z wieloma elementami regulującymi.
Podstawa zaciskowa CL-V2
Umożliwia podłączanie wizjera EVF-V70 do kamery EOS C200. ws/i/canon/03-cinema-eos-c300-mark-ii-unitcable-100cm_229899942853124? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/03-cinema-eos-c300-mark-ii-unitcable-100cm_229899942853124? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/03-cinema-eos-c300-mark-ii-unitcable-100cm_229899942853124? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="Unit Cable UN-5 (included)/UN-10"/>
Kabel UN-5 (w zestawie) / UN-10
Kable UN-5 (50 cm) i UN-10 (100 cm) umożliwiają podłączenie kamery do ekranu LCD lub wizjera EVF firmy Canon. ws/i/canon/04-shoulder-support-unit-su-15_490212035691551? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/04-shoulder-support-unit-su-15_490212035691551? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/04-shoulder-support-unit-su-15_490212035691551? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="Shoulder Support Unit SU-15"/>
Wspornik na ramie SU-15
Specjalny wspornik na ramię z 15-milimetrowymi prętami i rozsuwaną poduszką zapewniającą wygodę. ws/i/canon/05-cinema-eos-c300-mark-ii-rod-clamp-rd-1_137699549447402? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/05-cinema-eos-c300-mark-ii-rod-clamp-rd-1_137699549447402? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/05-cinema-eos-c300-mark-ii-rod-clamp-rd-1_137699549447402? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="Rod Clamp RD-1"/>
Uchwyt typu imadło Canon RD-1
Uchwyt typu imadło można zamontować na kamerze/rączce, dzięki czemu w razie potrzeby operator może korzystać z przedłużenia o długości 15 mm. ws/i/canon/06-rc-v100-fsl_100448612500568? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/06-rc-v100-fsl_100448612500568? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/06-rc-v100-fsl_100448612500568? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="Remote Controller RV-V100"/>
Pilot zdalnego sterowania RC-V100
Pilot RC-V100 zapewnia filmowcom większą swobodę. Zdalne sterowanie praktycznie każdą funkcją kamery. ws/i/canon/07-gp-e2-frt_173403317497510? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/07-gp-e2-frt_173403317497510? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/07-gp-e2-frt_173403317497510? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="GPS Receiver GP-E2"/>
Odbiornik GPS GP-E2
Odbiornik GP-E2 jest wyposażony w kompas elektroniczny i odbiornik sygnału GPS, który rejestruje godzinę, długość geograficzną, szerokość geograficzną i wysokość n. p. m. bezpośrednio w metadanych każdego zdjęcia. ws/i/canon/08-cinema-eos-c300-mark-ii-battery-pack-a30_234855968684540? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/08-cinema-eos-c300-mark-ii-battery-pack-a30_234855968684540? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/08-cinema-eos-c300-mark-ii-battery-pack-a30_234855968684540? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="Battery Pack BP-A30 (included)/BP-A60"/>
Akumulator BP-A30 (w zestawie) / BP-A60
Model BP-A30 (3100 mAh) i model BP-A60 o dużej pojemności (6200 mAh) to specjalne akumulatory litowo-jonowe do zgodnych kamer firmy Canon. ws/i/canon/09-cinema-eos-c300-mark-ii-battery-charger-cg-a10_462197830790056? w=550&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/09-cinema-eos-c300-mark-ii-battery-charger-cg-a10_462197830790056? w=340&qlt=100&fmt=jpg&fmt. ws/i/canon/09-cinema-eos-c300-mark-ii-battery-charger-cg-a10_462197830790056? w=340&qlt=100&sm=aspect&aspect=4:3&fmt=jpg&fmt. options=interlaced&bg=rgb(245, 246, 246)" height="358" width="556" alt="Battery Charger CG-A10"/>
Ładowarka CG-A10
CG-A10 to podwójna ładowarka do akumulatorów litowo-jonowych BP-A30 i BP-A60.
Usługa zmiany systemu mocowania obiektywu
Opcja zmiany systemu mocowania obiektywu w cyfrowej kamerze filmowej 4K umożliwia zmianę mocowania EF na mocowanie PL i odwrotnie. pl/support/consumer_products/products/digital_cinema/digital_cinema_camera/eos_c200. html? type=faq&search=1&searchurl=/support/consumer_products/content/faq/? itemid=tcm:125-1614149" data-tealiumevent="generic" data-tealiumeventmetadata="Dowiedz się więcej" data-url="https://www. html? type=faq&search=1&searchurl=/support/consumer_products/content/faq/? itemid=tcm:125-1614149"> Dowiedz się więcej
Usługa demontażu wizjera elektronicznego
Dzięki tej usłudze użytkownicy o szczególnych wymaganiach dotyczących montażu kamery C200 na dronie lub stabilizatorze mogą zlecić zdjęcie wizjera elektronicznego, aby zyskać dodatkowy prześwit z tyłu. html? type=faq&search=1" data-tealiumevent="generic" data-tealiumeventmetadata="Dowiedz się więcej" data-url="https://www. html? type=faq&search=1"> Dowiedz się więcej
Aktualizacje oprogramowania sprzętowego
Sprawdź tutaj, czy dostępne jest najnowsze oprogramowanie układowe dla konkretnego modelu kamery. html? type=firmware" data-tealiumevent="generic" data-tealiumeventmetadata="Dowiedz się więcej" data-url="https://www. html? type=firmware"> Dowiedz się więcej
EOS C100 Mark II
Profesjonalna kamera do produkcji wideo Full HD z precyzyjnym, niezawodnym systemem AF i obsługą wymiennych obiektywów.
EOS C300 Mark II
Narzędzie do bardzo kreatywnej pracy, umożliwiające nagrywanie filmów w jakości 4K/Full HD z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. pl/for_home/product_finder/digital_cinema/cine_lenses/cn-e18-80mm_t4. 4_l_is_kas_s/" target="_self">
CN-E18-80mm T4. 4 L IS KAS S
Niedrogi, wielkoformatowy obiektyw filmowy firmy Canon z zaawansowanymi funkcjami Servo opracowanymi z myślą o zastosowaniach filmowych.
Zyskaj przewagę – zarejestruj się już dziś
Zarejestruj się, aby otrzymywać wskazówki od innych profesjonalistów, aktualności z branży, zaproszenia na wydarzenia i aktualizacje oprogramowania układowego.
ZAREJESTRUJ SIĘ TERAZ