Instrukcja BHP, użytkowania, pielęgnacji i instalacji Electrolux Ewf 16981 W

Electrolux Ewf 16981 W to inteligentna pralka, która zapewnia użytkownikom doskonałe wyniki prania za każdym razem. Pralka jest łatwa w użytkowaniu i wymaga minimalnej pielęgnacji. Instrukcja BHP jest niezbędna, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas użytkowania pralki i zapobiec ewentualnym obrażeniom. Instalacja jest prosta i szybka, a pralka jest przystosowana do różnych warunków wodnych. Pralka jest wyposażona w specjalny filtr, który usuwa zanieczyszczenia z wody i zapewnia wyjątkowo czyste i świeże pranie. Dzięki zaawansowanej technologii i precyzyjnym funkcjom Electrolux Ewf 16981 W zapewnia wyjątkowe wyniki prania.

Ostatnia aktualizacja: Instrukcja BHP, użytkowania, pielęgnacji i instalacji Electrolux Ewf 16981 W

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii

Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

A[edytuj | edytuj kod]

  • AAL – wysokość nad lotniskiem (Above Aerodrome Level)
  • A/C – statek powietrzny (Aircraft)
  • ACARS – system komunikacji ze statkami powietrznymi w oparciu o wiadomości i potwierdzenia odbioru (Aircraft Communication Addressing and Reporting System)
  • ACAS – pokładowy system unikania kolizji (Airborne Collision Avoidance System)
  • ACC – kontrola obszaru (Area Control Centre)
  • A/D – lądowisko (Aerodrome)
  • ADI – sztuczny horyzont (Attitude Indicator)
  • ADC – centrala aerometryczna (Air Data Computer)
  • ADIRU – Air Data Inertial Reference Unit
  • AFIL – plan lotu złożony z powietrza (Flight Plan Filled in the Air)
  • AFIS – lotniskowa służba informacji powietrznej (Aerodrome Flight Information Service)
  • AGL – wysokość nad poziomem gruntu (Above Ground Level)
  • AIP – zbiór informacji lotniczych, zawierających dane o lotniskach, drogach lotniczych i obowiązujących procedurach (Aeronautical Information Publication)
  • AIS – Dział Informacji Lotniczej (Aeronautical Information Service)
  • AMC – komórka zarządzania przestrzenią powietrzną (Airspace Management Cell)
  • AMSL – wysokość bezwzględna nad poziomem morza (Above Mean Sea Level)
  • APP – kontrola zbliżania (Approach Control)
  • APU – pomocnicza jednostka mocy (Auxiliary Power Unit)
  • ARL – Agencja Ruchu Lotniczego
  • ASIR – prędkość wskazywana przez prędkościomierz bez żadnych poprawek (Airspeed Instrument Reading)
  • ASM – zarządzanie przestrzenią powietrzną (Airspace Management)
  • ATA – rzeczywisty czas przybycia (Actual time of arrival)
  • ATC – kontrola ruchu lotniczego (Air Traffic Control)
  • ATIS – automatyczny komunikat informacyjny, nadawany na lotnisku (Automatic Terminal Information Service)
  • ATFM – zarządzanie przepływem ruchu lotniczego (Air Traffic Flow Management)
  • ATM – system zarządzania ruchem lotniczym (Air Traffic Management)
  • ATR – automat przywracania ciągu (Automatic Thrust Restoration)
  • ATS – służby ruchu lotniczego (Air Traffic Services)
  • ATZ – strefa ruchu lotniskowego (Aerodrome Traffic Zone)
  • AUP – plan użytkowania przestrzeni powietrznej (Airspace Use Plan)

C[edytuj | edytuj kod]

  • CAS – skalibrowana prędkość powietrzna (Calibrated Air Speed)
  • CAS – system poprawy sterowności (Control Augmentation System)
  • CATO – określenie startu samolotu ze wspomaganiem katapultą (Catapult Assisted Take Off)
  • CATOBAR – określenie samolotu w pełni przystosowanego do startu i lądowania na lotniskowcach (Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery)
  • CBA – rejon lotów po obu stronach granicy państwa (Cross-Border Area)
  • CFIT – kontrolowany lot ku ziemi (Controlled Flight Into Terrain)
  • CHT – temperatura głowic cylindrów (Cylinder Head Temperature)
  • CPA – obliczony przez TCAS moment, w którym dwa samoloty znajdą się najbliżej siebie (Closest Point of Approach)
  • CSAS – Control and Stability Augmentation Systems
  • CTA – obszar kontrolowany (Control Area)
  • CTOL – określenie samolotu o konwencjonalnym sposobie lądowania (Conventional Take-off and Landing)
  • CTR – strefa kontrolowana lotniska (Controlled Zone)
  • CAVOK – informacja przekazywana w depszy METAR – (Clouds and visibility OK)
  • CVR – rejestrator rozmów w kokpicie (Cockpit Voice Recorder)

D[edytuj | edytuj kod]

  • DME – radiowa pomoc nawigacyjna (Distance Measuring Equipment)
  • DOL – Drogowy Odcinek Lotniskowy

E[edytuj | edytuj kod]

  • EAS – skalibrowana prędkość powietrzna po uwzględnieniu poprawki na ściśliwość powietrza (Equivalent Air Speed)
  • ECAM – scentralizowany, elektroniczny system monitorujący samolot (Electronic Centralised Aircraft Monitor)
  • EFIS – Electronic Flight Instrument System
  • EGT – temperatura spalin (Exhaust Gas Temperature)
  • EICAS – Engine Indicating and Crew Alerting System
  • EOBT – Czas odblokowania planu lotu (Estimated Off Block Time)
  • EPR – stosunek ciśnień silnika odrzutowego (Engine Pressure Ratio)

F[edytuj | edytuj kod]

  • F&F – pociski rakietowe typu „odpal i zapomnij” (Fire & Forget)
  • FAA – Federalny Zarząd Lotnictwa w USA (Federal Aviation Administration)
  • FADEC – całkowicie autonomiczny cyfrowy system sterowania silnika (Full Authority Digital Engine/Electronics Control)
  • FBW – dosł. „latanie poprzez kable” (Fly-By-Wire)
  • FDR – rejestrator danych lotu (Flight Data Recorder)
  • FIR – rejon informacji lotniczej (Flight Information Region)
  • FIS – Służba Informacji Powietrznej (Flight Information Service)
  • FL – poziom lotu (Flight Level)
  • FMS – system zarządzania lotem (Flight Management System)
  • FUA – elastyczne zarządzanie przestrzenią powietrzną (Flexible Use of Airspace)

G[edytuj | edytuj kod]

  • GA – lotnictwo ogólne (General Aviation)
  • GND – kontroler ruchu naziemnego (Ground Controller)
  • GPS – najpopularniejszy system nawigacji satelitarnej (Global Positioning System)
  • GPWS – system ostrzegania o bliskości ziemi (Ground Proximity Warning System)
  • GS – prędkość względem powierzchni ziemi (Ground Speed)

H[edytuj | edytuj kod]

  • HSI – wskaźnik sytuacji poziomej (Horizontal Situation Indicator)
  • HOTAS – „ręce na przepustnicy i drążku sterowym” („Hands On Throttle And Stick”)
  • HUD – wyświetlacz przezierny prezentujący informacje na specjalnej szybie bez zasłaniania widoku (Head-Up Display)

I[edytuj | edytuj kod]

  • IAS – prędkościomierz z poprawką na błąd laboratoryjny przyrządu (Indicated Air Speed)
  • IATA – Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (International Air Transport Association)
  • ICAO – Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization)
  • IEPR – zintegrowany stosunek ciśnień silnika odrzutowego (Integrated Engine Pressure Ratio)
  • IFATCA – Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń Kontrolerów Ruchu Lotniczego (International Federation of Air Traffic Controllers)
  • IFF – wojskowy system identyfikacji swój-obcy (Identification, Friend or Foe)
  • IFR – lot wykonywany zgodnie z przepisami dla lotów według wskazań przyrządów (Instrumental Flight Rules)
  • ILS – radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu (Instrument Landing System)
  • INS – system nawigacji bezwładnościowej (Inertial Navigation System)
  • IMC – warunki w których nie jest możliwe wykonywanie lotów VRF

J[edytuj | edytuj kod]

  • JAR – europejskie przepisy lotnicze organizacji Joint Aviation Authorities (Joint Aviation Requirements)

L[edytuj | edytuj kod]

  • LOC – lokalizator, element ILS (LOCalizer)
  • LLZ – stary skrót zastąpiony obecnie skrótem LOC, lokalizator będący elementem ILS (LocaLiZer)
  • LLRA – radiowysokościomierz „krótkiego zasięgu” (Low Range Radio Altimeter)
  • LRI – wskaźnik rezerwy siły nośnej (Lift Reserve Indicator)

M[edytuj | edytuj kod]

  • MDA – minimalna wysokość bezwzględna zniżania (Minimum Descent Altitude)
  • MDH – minimalna wysokość względna zniżania (Minimum Descent Height)
  • METAR – format kodowanego raportu o pogodzie, stosowanego w meteorologii lotniczej (Meteorological Aerodrome Report)
  • MLS – nawigacyjny, wspomagający lądowanie, opierający się na mikrofalach (Microwave Landing System)
  • MTOM – alternatywne określenie maksymalnej masy startowej (Maximum Take-Off Mass)
  • MTOW – maksymalna masa startowa (Maximum Take-Off Weight)

N[edytuj | edytuj kod]

  • NFZ – strefa zakazu lotów (No-Flight Zone)
  • NOF – komórka organizacyjna wyznaczona przez dane państwo do prowadzenia międzynarodowej wymiany depesz NOTAM (International NOTAM Office)
  • NOTAM – zwięzła depesza informacyjna wydawana na żądanie przez Kierownictwo lotów, skierowana personelu lotniczego (Notice To AirMan)
  • NOTAR – system używany w śmigłowcach bez wirnika ogonowego (NO TAil Rotor)

P[edytuj | edytuj kod]

  • PANSA – Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (ang. Polish Air Navigation Services Agency)
  • PAŻP – Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
  • PCU – układ sterowania mocą (Power Control Unit)
  • POWL – potencjał siły nośnej skrzydeł (Potential Of Wing Lift)
  • PSR – radar pierwotny (Primary Surveilance Radar)

Q[edytuj | edytuj kod]

  • QAR – rejestrator szybkiego dostępu (Quick Access Recorder)
  • QDM – jeden z tzw. kodów Q, oznaczający kurs magnetyczny do punktu
  • QDR – jeden z tzw. php? title=Kierunek_magnetyczny&action=edit&redlink=1" title="Kierunek magnetyczny (strona nie istnieje)">kierunek magnetyczny od punktu
  • QFE – jeden z tzw. org/wiki/Ci%C5%9Bnienie_atmosferyczne" title="Ciśnienie atmosferyczne">ciśnienie nad lotniskiem, używany do ustawiania wysokościomierza (Field Elevation)
  • QFF – jeden z tzw. org/wiki/Ci%C5%9Bnienie_atmosferyczne" title="Ciśnienie atmosferyczne">ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza
  • QFU – jeden z tzw. php? title=Kierunek_magnetyczny&action=edit&redlink=1" title="Kierunek magnetyczny (strona nie istnieje)">kierunek magnetyczny używanej drogi startowej
  • QGH – jeden z tzw. org/wiki/Kod_Q" title="Kod Q">kodów Q, oznaczający procedure podejścia do lądowania według radionamiernika wysokiej częstotliwości VDF
  • QNE – jeden z tzw. org/wiki/Kod_Q" title="Kod Q">kodów Q, oznaczający ciśnienie standardowe 1013, 25 hPa (760 mmHg)
  • QNH – jeden z tzw. org/wiki/Kod_Q" title="Kod Q">kodów Q, oznaczający ciśnienie lokalne, sprowadzone do poziomu morza
  • QTE – jeden z tzw. php? title=Kierunek_rzeczywisty&action=edit&redlink=1" title="Kierunek rzeczywisty (strona nie istnieje)">kierunek rzeczywisty od punktu
  • QUJ – jeden z tzw. php? title=Kierunek_rzeczywisty&action=edit&redlink=1" title="Kierunek rzeczywisty (strona nie istnieje)">kierunek rzeczywisty do punktu

R[edytuj | edytuj kod]

  • RA – radiowysokościomierz (Radar Altimeter/Radio Altimeter)
  • RA – tzw. „propozycja rozwiązania” systemu TCAS (Resolution Advisory)
  • RAT – awaryjna turbina powietrzna (Ram Air Turbine)
  • RCDI – alternatywne określenie wariometru (Rate of Climb and Descent Indicator)
  • RDF – (Radio Direction Finding)
  • RVR – widoczność drogi startowej (Runway Visual Range)

S[edytuj | edytuj kod]

  • SAS – system poprawy stabilności (Stability Augmentation System)
  • SIGI – Space Integrated GPS/INS
  • SLAR – pokładowy radar obserwacji bocznej (Side Looking Airborne Radar)
  • SSR – wtórny radar dozorowania (Secondary Surveillance Radar)
  • STAR – opublikowana procedura dolotowa do lotniska (Standard Terminal Arrival Route)
  • STCA – system krótkoterminowego ostrzegania przed kolizją, montowany na lotniskach (Short Term Conflict Alert)
  • STOBAR – określenie samolotu przystosowanego do lotniskowcach, jest to kombinacja STOVL i CTOL (Short Take Off But Arrested Recovery)
  • STOL – określenie samolotu zdolnego do krótkiego lądowania (Short Take-off and Landing)
  • STOVL – określenie startu i pionowego lądowania (Short Take-off and Vertical Landing)

T[edytuj | edytuj kod]

  • TA – tzw. „propozycja ruchowa” systemu TCAS (Traffic Advisory)
  • TAF – depesza zawierająca prognozę pogody dla danego lotniska (Terminal Aerodrome Forecast)
  • TAS – prędkość rzeczywista lotu względem opływających statek powietrzny strug powietrza (True Air Speed)
  • TAWS – system ostrzegania o zbliżającej się powierzchni gruntu (Terrain Awareness and Warning System)
  • TCAS – pokładowy system zapobiegający zderzeniom statków powietrznych (Traffic Alert and Collision Avoidance System)
  • TFR – radar omijania przeszkód terenowych (Terrain Following Radar)
  • TFR – trasa lotnicza umożliwiająca przeloty pomiędzy TSA i/lub TRA
  • TMA – Rejony kontrolowane lotnisk cywilnych (Terminal Manoeuvring Area)
  • TP – transponder (alternatywny skrót)
  • TPDR – transponder
  • TRA – strefa czasowo rezerwowana (Temporarily Reserved Area)
  • TSA – strefa czasowo wydzielona (Temporarily Separated Area)
  • TWR – kontrola lotniska (Tower)

V[edytuj | edytuj kod]

  • VDF – radionamiernik wysokiej częstotliwości (Very high frequency Direction-Finding station)
  • VFR – zasady lotu z widocznością (Visual Flight Rules)
  • VHF – bardzo wielka częstotliwość (30 – 300MHz) (Very High Frequency)
  • VLF – bardzo mała częstotliwość (3-30KHz) (Very Low Frequency)
  • VMC – minima pogodowe, które muszą być spełnione do wykonywania lotów VFR (Visual Meteorological Conditions)
  • VOR – rodzaj radiolatarni stosowanej w nawigacji (VHF Omni-directional Range)
  • VSI – wariometr (Vertical Speed Indicator)
  • V/STOL – określenie samolotu zdolnego do pionowego lądowania w pionie oraz startu i lądowania na krótkich pasach startowych (Vertical/Short Take Off and Landing)
  • VTOHL – określenie startu, ale konwencjonalnego lądowania (Vertical Take Off Horizontal Landing)
  • VTOL – określenie lądowania (Vertical Take-off and Landing)
  • VVI – alternatywne określenie wariometru (Vertical Velocity Indicator)

W[edytuj | edytuj kod]

  • WAAS – amerykański system satelitarny wspomagający GPS (Wide Area Augmentation System)

X[edytuj | edytuj kod]

  • XPDR – transponder (alternatywny skrót)
  • XPNDR – transponder (alternatywny skrót)

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

  • przegląd zagadnień z zakresu lotnictwa

1 min czytania

Trwający konflikt w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej grozi paraliżem ruchu lotniczego nad Polską. Brakuje kontrolerów lotów, dlatego od 1 maja rejsy z Warszawy mają odbywać się jedynie w godzinach 9:30-17:00. Oznacza to, że wiele z zaplanowanych lotów nie odbędzie się. W Dzienniku Urzędu Lotnictwa Cywilnego opublikowano właśnie listę przewoźników i obsługiwanych przez nich tras, które w nadchodzącym miesiącu na pewno będą realizowane.

Już teraz pasażerowie mierzą się z problemem opóźnionych i odwołanych lotów.|Foto:Piotr Molecki/East News / East News

Jak można zobaczyć na poniższej liście, pierwszeństwo otrzymały loty do i z Wielkiej Brytanii. Spokojne o swój kurs mogą też być osoby planujące podróż do Stanów Zjednoczonych oraz do niemieckiego Frankfurtu.

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego / materiały prasowe

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, gdy będzie istniała możliwość wykonania lotów wykraczających poza te wyżej wymienione, "oraz nie spowoduje to przekroczenia deklarowanej pojemności TMA Warszawa", na Lotnisku Chopina w Warszawie (EPWA) mogą być wykonywane operacje lotnicze z lotnisk i na lotniska inne.

"W takim przypadku decyzję o przydziale czasów na start lub lądowanie podejmuje koordynator Lotniska Chopina w Warszawie (EPWA)" — wskazano w rozporządzeniu.

Zobacz także: Ile naprawdę zarabiają kontrolerzy? Dla wielu to pensja marzeń

Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

Gospodarka

Ten bank musi opracować plan naprawy. Jest decyzja KNF

Tylko u nasCzy to koniec restauracji? "Może być jak za PRL"

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z celem zawartym w Informacji o przetwarzaniu danych... RozwińZwiń

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04. 05. 2016, str. 1), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:

  • 1. Administratorem danych jest Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA ul. Wolności 90, 42-625 Ożarowice.
  • 2. Cel przetwarzania danych osobowych: realizacja Newslettera.
  • 3. Odbiorca danych osobowych: uprawnieni pracownicy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firma obsługująca Newsletter, której na podstawie przepisów prawa zostaną powierzone dane.
  • 4. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania.
  • 5. Dane zbierane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  • 6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu wypisania się z Newslettera.
  • 7. Podanie danych jest dobrowolne, niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości zapisania się do Newslettera.
  • 8. Przysługuje Pani/Panu prawo usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
  • 9. Profilowanie: nie dotyczy.
  • 10. Zamiar przekazania Danych do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: Nie dotyczy.
  • 11. Inspektor ochrony danych GTL SA: rodo@gtl. pl
  • 12. Osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Instrukcja BHP, użytkowania, pielęgnacji i instalacji Electrolux Ewf 16981 W

Bezpośredni link do pobrania Instrukcja BHP, użytkowania, pielęgnacji i instalacji Electrolux Ewf 16981 W

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Instrukcja BHP, użytkowania, pielęgnacji i instalacji Electrolux Ewf 16981 W